De fokker van onze hond heeft mij benaderd of ik een pup van haar op fokkersvoorwaarden wil . Ik vind het harstikke leuk dat ze vertrouwen in mij heeft als eigenaar en eigenlijk zeg ik al JA!!!
De voorwaarden zijn op zich duidelijk, zij is een goede fokker met hart voor haar dieren dus in die zin loopt het wel los. De kosten die voor ons erbij komen, zijn de overzien.
Voer: waar er 1 eet, eten er 2. Bench: hebben we nog van Bo. Kussen en speetjes zijn de kosten niet. Dierenarts gewoonlijk ook niet (ik verzeker haar ook).. Vakantie: tja .. dat zal een extra post zijn. Bo gaat nu naar het pension tijdens onze zomervakantie.. zij dan dus ook.. En dat loopt op naar zo'n 600 euro dan.. MAar goed, dat weet ik dan nu al dus kan ik extra potje voor maken..Ik begrijp de voorwaarden wat de fokker, dekking, nestjes etc.. allemaal prima.
Wel moet het huis weer pup-safe worden (heb ik potdomme laatst nog mijn kleden weggegooid !) maar goed.. marktplaats is geduldig..
Ik heb wel vragen over/m.b.t. mijn eigen lab..
Hij (Bo) is nu 6 jaar en is nog "compleet" en is altijd enorm van de leg als er loopse dames in de buurt zijn.. We twijfelen al even over castratie en dit zorgt ervoor dat ik er nu echt mee bezig ben.. Is het slim om hem te laten castreren voordat de kleine meid komt ?
Jaloers: zal Bo jaloers worden ? Hij is normaliter een hele gezellige lieve hond, maar ja.. is wel onze prins in huis.. De kinderen zijn idolaat van hem (en straks van haar ook) maar moet wel aandacht delen..
Kortom.. wie heeft er tips.. Ik ga ook even zoeken hoor.. maar ik wil graag van mensen die ook een pup op deze voorwaarden hebben horen hoe dit dan gaat etc..
Pup erbij.. op fokkersvoorwaarden
-
- Grote hondenneus
Pup erbij.. op fokkersvoorwaarden