Snap ik heel goed, Sam was/is ook zo'n draak en heeft daarom na zijn lpc operatie een implantaat gehad omdat we niet aan hem wilden trekken ivm de revalidatie.
Gelukkig heb ik toen voor een half jaar gekozen, want hij werd er echt een slome uilenbal van en begon ook zijn angstige puppengedrag weer te vertonen
Wij zijn al ik weet niet hoe lang bezig met als we hem verdenken van te willen sloeberen (zo noemen wij het likken

) , het commando te geven "plasje en lopen" en dat werkt nu aardig moet ik zeggen.
Zelf heeft hij nu hij ouder is niet veel interesse meer in andere honden, meestal gaat hij er door schade en schande wijs geworden omheen, en hij luistert ineens

waar hij voorheen (denk een jaar, twee jaar terug) regelmatig zijn eigen plan trok
Dat luisteren gaat langzamerhand steeds beter, tot je ineens denkt, he hij luistert nu echt
Plus dat hij tegenwoordig regelmatig iets meeneemt op de wandeling, flesje of een bal ofzo en dan moet je dat loslaten he om te sloeberen en dat gebeurt dan alleen maar als het echt heel lekker ruikt en dat is niet vaak.
En ik heb er ook over nagedacht hoor, want regelmatig werd ik echt dol en chacherijnig van hem, maar achteraf bezien ben ik erg blij dat ik het niet gedaan heb, want je kunt er ook weer andere problemen voor terugkrijgen.
En die kunnen in mijn ogen toch wel veel vervelender zijn dan wat sloeberen en hem af en toe peren.
Maar goed, dit is vanuit het standpunt van Sam en mij bekeken, jij kiest een andere weg en ik hoop dat die goed uitpakt voor Brent.