Brent wordt gecastreerd

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Brent wordt gecastreerd

Ongelezen bericht door Berdien »

En ik moet zeggen dat ik het misschien wel spannender vind dan dat hij het gaat vinden..... :oops:

Na 2 keer een implantaat hebben we besloten nu definitief voor castratie te gaan. Brent heeft echt last van zijn hormoontjes..... Hij likt alle grassprieten die we tegenkomen onderweg af en luisteren???? wat is dat????
Op de training gaat hij tijdens de oefeningen achter andere honden aan en terugkomen vertikt hij......terwijl het juist heel goed ging hiervoor..... Samen met de trainer van de hondenschool die dit werk al 25 jaar doet hebben we dit besluit genomen.

Jullie horen nog wel hoe het gegaan is tzt.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Als je hond er echt zoveel last van heeft en je er (samen met je trainer) hard aan gewerkt hebt is dit niet zo'n slechte beslissing 8)
Komt vast allemaal goed !!
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Gisteren weer naar training geweest en hij luistert dus steeds minder....bromt zelfs naar andere honden :shock: mijn lieve schattige mannetje........
Hoop dat dit gedrag afneemt na zijn castratie......
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Goh...wel 171 keer gelezen en wel precies 1 hele reactie...... :?
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door De Geijsjes »

ja vervelend is dat he als het zo vaak gelezen wordt maar zonder een
reactie erbij. Ik hoop dat het "probleem" daarmee weg blijft :wink: en
natuurlijk heel veel sterkte, het is toch een ingreep!
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Mijn reactie kun je wel krijgen hoor, maar of je er blij mee bent is een tweede :D
Ik kan mij namelijk niet zo goed vinden in jouw keuze, dus heb ik er voor gekozen om niet te reageren, het zou erg schijnheilig zijn om te iets te zeggen van "goede keuze" en "sterkte" als ik er niets van meen toch?
Dus dacht ik nu eens wijselijk mijn mond te houden :D maar jouw laatste post ontlokt dan toch wel een reactie.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Roos schreef:Mijn reactie kun je wel krijgen hoor, maar of je er blij mee bent is een tweede :D
Ik kan mij namelijk niet zo goed vinden in jouw keuze, dus heb ik er voor gekozen om niet te reageren, het zou erg schijnheilig zijn om te iets te zeggen van "goede keuze" en "sterkte" als ik er niets van meen toch?
Dus dacht ik nu eens wijselijk mijn mond te houden :D maar jouw laatste post ontlokt dan toch wel een reactie.
Bedankt voor je eerlijke reactie.
Ik heb er echt goed over nagedacht en dit besluit genomen iom de fokker en de trainer van de hondenschool.... Voor mij is dit de eerste hond dus ga echt af op de mensen die er verstand van zouden moeten hebben :wink:

Brent heeft 2 keer een implantaat gehad en daar reageerde hij erg goed op met ander gedrag dus vandaar.....nu voor het echhie.....
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Snap ik heel goed, Sam was/is ook zo'n draak en heeft daarom na zijn lpc operatie een implantaat gehad omdat we niet aan hem wilden trekken ivm de revalidatie.
Gelukkig heb ik toen voor een half jaar gekozen, want hij werd er echt een slome uilenbal van en begon ook zijn angstige puppengedrag weer te vertonen :(

Wij zijn al ik weet niet hoe lang bezig met als we hem verdenken van te willen sloeberen (zo noemen wij het likken :D) , het commando te geven "plasje en lopen" en dat werkt nu aardig moet ik zeggen.
Zelf heeft hij nu hij ouder is niet veel interesse meer in andere honden, meestal gaat hij er door schade en schande wijs geworden omheen, en hij luistert ineens :applaus: waar hij voorheen (denk een jaar, twee jaar terug) regelmatig zijn eigen plan trok :?
Dat luisteren gaat langzamerhand steeds beter, tot je ineens denkt, he hij luistert nu echt :shock:

Plus dat hij tegenwoordig regelmatig iets meeneemt op de wandeling, flesje of een bal ofzo en dan moet je dat loslaten he om te sloeberen en dat gebeurt dan alleen maar als het echt heel lekker ruikt en dat is niet vaak.
En ik heb er ook over nagedacht hoor, want regelmatig werd ik echt dol en chacherijnig van hem, maar achteraf bezien ben ik erg blij dat ik het niet gedaan heb, want je kunt er ook weer andere problemen voor terugkrijgen.
En die kunnen in mijn ogen toch wel veel vervelender zijn dan wat sloeberen en hem af en toe peren.
Maar goed, dit is vanuit het standpunt van Sam en mij bekeken, jij kiest een andere weg en ik hoop dat die goed uitpakt voor Brent.
BeerBalou

Ongelezen bericht door BeerBalou »

Hier nog een positieve reactie.
Balou is een lab van bijna 6 die dit gedrag ook ineens begon te vertonen.
Hij is niet gecastreerd omdat ik hier standaard gezien absoluut geen voorstander van ben, zeker niet voor ze 3 en volgroeid zijn. Slecht voor de ontwikkeling. Ik zie dat jouw lab dit al is, dus wat mij betreft geen punt.

Ik zal even omschrijven hoe het hier gaat, mss herken je het:

Hij kon altijd prima loslopen, niks niet agressief naar andere honden, luisterde prima enz. na de nodige cursussen en oefeningen. Je kent het wel. Tot hij 1,5 was en ineens niet meer los kon lopen, hij pakte het constant aan en kwam niet terug bij roepen. Naja, hoppa, aan de flex, 8 mtr rondom moet genoeg zijn, niet genoeg reden om 'm te castreren. Losloopveld hebben we ook een tuin, het woog niet op tegen de voordelen. Hier ook sinds die tijd enkel en alleen de neus aan de grond, overal aan likken (plasjes) en er was slecht contact mee te krijgen buiten. Ook hier kon ik nog mee leven, want binnenhuis is het altijd goed gegaan. Oefenen met Nee en andere commando's maakten het niet minder, het likken. TOT hij voor een half jaar terug steeds agressiever werd tegen andere honden, nog bovenop de problemen die er al waren, waar hij meer last van had dan ik overigens.

Dit was voor mij ook de druppel en hij heeft nu ook een implantaat.
In deze tijd heeft hij tevens een prostaatontsteking gehad, wat veroorzaakt wordt door een overschot aan hormonen. Kortom: een nogal geile labrador.

Mijne heeft nu ook een impantaat op zijn 5e en ik moet zeggen, grote verbetering. Ik merk ineens weer dat we wel degelijk cursus hebben gedaan, ik kan normaal met hem lopen aan de korte riem en de agressie tegen andere honden is al stukken minder. Hij heeft voor het eerst sinds 3 jaar weer los kunnen lopen, hij is weer attent. Heerlijk! Hierna doe ik ook nog een keer een implantaat om te kijken of het gedrag aanhoudt, waarna ook Balou gecastreerd zal worden. Hij is verder nog gewoon zichzelf, alle veranderingen zijn hier enkel positief!

Ik denk dat je hier e.e.a. in herkent en ik kan je keuze dan ook prima begrijpen. Ik ken het gedrag en ik weet ook dat het frustrerend is als je gek bent met je hond. Zijn eigen gedrag zorgt ervoor dat hij geen hond kan zijn, en met een castratie, hoe gek dit ook klinkt, los je dit juist op want de hormonen zitten 'm gewoon in de weg. Training krijg je helaas niet altijd alles mee weg, net als ieder mens is ook iedere hond anders.

Succes en vertrouw op je eigen oordeel.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik had het topic nog niet eerder gezien, maar ik begrijp je keuze wel!
Hier nog zo een die onwijs last heeft van zijn hormonen, ik ben er ook wel eens een topic over begonnen.
Noah heeft op dit moment al een tijdje zijn tweede implantaat, zonder was echt geen doen...
Ook wij hebben alles geprobeerd, trainen en dergelijke, na de eerste keer kwam zijn gedrag net zo hard weer terug maar ik wou nog niet aan een castratie.
Noah liep echt weg ging gewoon zijn neus achterna, ik ben hem meer dan eens kwijt geweest in het bos (echt lang!!)dan dacht ik echt dat ik hem kwijt was :(
En maar rijden en niet te corrigeren, hijgen piepen niet normaal!
Ik begrijp je dus wel, als ik zie hoeveel rust het implantaat Noah geeft... hij is er niet sloom van geworden, wel moet ik nog even iets meer opletten dat hij niet teveel aankomt.

Ik snap dat je het moeilijk vind, dat gevoel zou ik ook hebben.
Sterkte ermee!!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
pipster

Ongelezen bericht door pipster »

stelt niets voor de ingreep. de hond merkt er ook weinig van want was al gewend aan implantaat. Hoogstens voor jou mentaal!

Wel ideaal hoor die implantaten, want dan kun je tenminste vooraf uittesten of het castreren wel zin heeft.
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

hier ook de beslissing uiteindelijk.. Hij is zo ontzettend vervelend als er loopse dames zijn.. Hij loopt weg, piept , hijgt en heeft bananen in zijn oren.En het gegrauw naar andere honden werd steeds vervelender..Buiten die periodes is hij harstikke lief en makkelijk bij andere honden en gaat het goed, maar als er loopse dames zijn..

Hij is nu ruim 6 en het lijkt met de jaren alleen maar erger te worden.. Nu Yara straks komt is de beslissing wel wat naar voren gehaald, het stond sowieso op de planning voor deze winter, maar nu gaat hij as maandag onder het mes zodat hij het niet kan associeren met de komst van de pup.. Ik heb er nu geen moeite meer mee.. maar het heeft wel wat nadenken gekost, er zitten natuurlijk ook nadelen aan.

Qua sloomheid.. tja.. ik dwing hem wel tot bewegen :D lekker veel lopen en laten zwemmen.. en iets minder voeren..

Het is dus een weloverwogen keuze.
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bedankt voor de reacties. Zo zie je maar dat ieder hier zijn eigen keuze in maakt. Als het maar weloverwogen en in het belang van je hond is dan is de keuze goed.......

Het komt nu dichterbij en ondanks dat het misschien niets voorstelt volgens sommigen ben ik toch stiekem best een beetje gespannen hoor.....
Zal blij zijn als mijn ventje vrijdagmiddag weer thuis is....
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Heel veel sterkte! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, het is toch een operatie he.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

zou het ook spannend vinden hoor, sterkte morgen met je ventje
en het komt vast en zeker goed met hem! :)
Plaats reactie