Drollen op de stoep

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Drollen op de stoep

Ongelezen bericht door Saskia »

Ik word 'een beetje' geïrriteerd van de hondendrollen op de stoep hier in de straat. Ik ruim ze op van Benco. Van de week ging ik met de auto weg en zag ik een hondeneigenaar hier uit de buurt voorbij komen. Zijn hond ging een flinke (hond is een bobtail) drol zitten draaien op de stoep, baasje kijkt ernaar en loopt weg. Ik had geen zakjes bij me, anders was ik er eentje gaan brengen.
Nu lag er net weer een dikke drol daar midden op de stoep.
Onder het wandelen probeerde ik te bedenken wat ik hieraan ging doen. Ik weet niet zéker dat hij het is geweest, het was een vermoeden. Die van van de week was zeker, ik stond (zat) erbij en keek ernaar.
Zal ik de drol met een vlaggetje erin bij hem op de stoep deponeren?
Een doosje poepzakjes (laten) bezorgen?
Hem erop aanspreken is geen goed idee, we 'botsen' namelijk wel eens als hij zijn hond los laat lopen en ik Benco aan de lijn heb....
Of groter: gemeente vragen om het hondenpoepbeleid? Politie? Mannen met witte pakken??
Wat zouden jullie doen?
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Als het je eigen stoep niet is: laten doen. De mensen in de straat weten heus wel dat jij wel opruimt - bij ons is het net zo :)

Overigens krijgen Harpo en Flora Farmfood brokken, met erg donkere drollen als gevolg. Iedereen weet dus: lichte drollen zijn niet van ons :D
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als je hem niet kunt aanspreken even een leuk briefje in de bus gooien?
Pas daarna zou ik andere stappen ondernemen :wink:
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik heb wel eens het idee gehad om van die cocktailprikkertjes met een vlaggetje mee te nemen, en die in elke drol te steken die ik tegenkwam. En dan zoiets er op zetten als: Houd Nederland schoon!!!
Maar eerlijk gezegd denk ik dat mensen die de drollen niet opruimen, niet te verbeteren zijn. Iedereen heeft zijn eigen argument om het niet te doen: De gemeente moet het maar opruimen, hier spelen toch geen kinderen, in het gras mag het toch wel?? enzovoort. Dus ik heb de vlaggetjes tot nu toe altijd thuisgelaten, al erger ik me dood aan al die vieze drollen!!
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Hier heeft iemand ooit in de buurt ooit van die vlaggetjes op elke drol gedaan. De halve buurt was voorzien van zo'n roodwitblauw papiertje op een stokje.

Ik erger me er ook vreselijk aan dat drollen niet worden opgeruimd. En te pas en te onpas hun reuen tegen alles aan laten ...... (al heb ik zelf 2 reuen...mijn honden mogen op vuilnisophaaldag niet tegen de containers plassen....al laten genoeg hondeneigenaern die allemaal wel toe tijdens hun rondje p&p).sommige hondeneigenaren....zucht :eusasnooty:

Waar ik me ook aan kan ergeren dat ik aardig wat hondenbelasting betaal maar er weinig afvalbakken staan door mijn woonplaats. Je moet vaak een eind lopen met zo'n geurend geval in je handen :stank:
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

In Turnhout waar m'n zus woont heb je in heel wat straten poepjeszakkenautomaten staan; daar wordt toch wel meer en meer gebruik van gemaakt en zodoende zijn de straten vaak ook wel proper.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik kan mij er ook dood aan ergeren. Ik heb dan niet zelf een hond, maar ik vindt het gewoon vies en het hoort niet! :mad:

Een anoniem briefje 's avonds in de bus doen?? :twisted:
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Volgens mij is aanspreken toch een eerste en1 van de weinige opties. Vrienden hoef je niet te worden maar soms kan aanspreken wel het effect van besef te weeg brengen. Andere dingen kunnen gezien worden als pesterij of kunnen leiden tot escalatie hetgeen je ook niet echt wilt.
Overigens weigeren die van mij pertinent het op straat of op de stoep te doen...het moet echt in bossages gebeuren anders gebeurt er helemaal niks
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Achter onze straat loopt een vrij breed zandpad met veel bomen en ander groen. Zou een heel mooi laantje kunnen zijn.
Op een stuk van nog geen 80 meter staan 2 vuilnisbakken met klepje en er zijn 2 iets opgehoogde plekken waar je je poepzakjes neer mag gooien.
Je kunt echter geen stap zetten op dat pad zonder in een drol te staan! Ook de stank is op warme dagen natuurlijk walgelijk, ik loop daar dan ook bijna niet meer.
Schrikbarend hoe ontzettend lui en onverschillig mensen zijn. :(
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

M_n_q_e schreef:Achter onze straat loopt een vrij breed zandpad met veel bomen en ander groen. Zou een heel mooi laantje kunnen zijn.
Op een stuk van nog geen 80 meter staan 2 vuilnisbakken met klepje en er zijn 2 iets opgehoogde plekken waar je je poepzakjes neer mag gooien.
Je kunt echter geen stap zetten op dat pad zonder in een drol te staan! Ook de stank is op warme dagen natuurlijk walgelijk, ik loop daar dan ook bijna niet meer.
Schrikbarend hoe ontzettend lui en onverschillig mensen zijn. :(
Ja inderdaad.. Voor ons huis is een voetbad, dan een stuk gras en dan een fietspad. Je wilt soms niet weten hoeveel drollen er op het gras zitten. Vroeger kon het ook erg stinken, maar de buurt klaagde veel bij de gemeente. Sindsdien maken ze elke week het gras schoon, maar het zou eigenlijk niet moeten!
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

je niet zo druk om maken :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

sbientje schreef:je niet zo druk om maken :D
Dit dus :)
Ook hier op de onmogelijkste plekken drollen...
Struiken en groen zat, maar née Bello gewoon laten kakken.
Ik heb me er bij neergelegd hoor, denk niet dat het met 'een goed gesprek' is op te lossen.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ik kan daar ook met mijn verstand niet bij dat mensen zoiets niet opruimen. Neemt niet weg dat ik me ook vreselijk erger aan het tekort aan vuilnisbakken. Ik kan hier in de buurt verschillende rondes van een uur lopen zonder ook maar een prullenbak tegen te komen! Heel irritant met zo'n smerig bungelend zakje in je hand :evil: . Ik zou degene aanspreken bij een "heterdaadje" anders zeggen ze toch dat het niet van hun hond is!
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

sbientje schreef:je niet zo druk om maken :D
Tsja, dat denkt hij blijkbaar ook.
Weet je, die drollen liggen echt MIDDEN op het voetpad. Ik vind het gewoon aso, ongeacht of het mijn stoepie is of niet! 8)
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Weet je de naam van de hond? Dan zou ik een grotere vlag in de drol steken met de tekst : " Met de groeten van ( naam van de hond) en de postcode en huisnummer waar hij woont. 8)
Plaats reactie