rode vlekjes op buik en liezen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
marronaimee

rode vlekjes op buik en liezen

Ongelezen bericht door marronaimee »

hallo allemaal,

sinds gister heeft onze labrador Aimee allemaal rode vlekjes op haar buik en liezen...(geen bultjes)
Een paar weken geleden had ze er nog maar 2 en dit is een tijdje zo gebleven, maar nu zijn het er tientallen...
Ze krapt wel iets meer en bijt er soms aan...dus we hebben het idee dat het wel eens jeukt..Ze doet dit nog niet overdreven veel.
Wat zou dit kunnen zijn?
Wij hebben geen idee...we hebben wel voor de zekerheid pipetjes besteld tegen vlooien.
Hebben jullie dit wel eens gezien??
Wat zou het kunnen zijn??

Bedankt voor de reacties alvast!!!

Afbeelding
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Misschien heb je hier iets aan heb al eens gezien dat er een topic over geweest is,misschien nog ff zoeken.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
marronaimee

heb ik geprobeerd op te zoeken, maar kan er niet zulke duidelijke antwoorden vinden...daar hebben ze het over bultjes en geen vlekjes
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Heb ook gezocht maar kan het zijn dat ze door netels is gelopen,daar komen ook van die vlekjes van.
Met een vlooienallergie heeft ze namelijk ook erg veel jeuk.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
marronaimee

ik heb geen idee of ze dat gedaan heeft, maar vindt het zo raar dat het een paar weken geleden nog maar 2 vlekjes waren en nu zo veel...
Ik ga na deze zak voer ook maar eens overstappen op ander voer...misschien helpt dat ook...
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Misschien iets van uitslag of exceem? Ik zou even de DA een bezoekje brengen, die weet wellicht direct een goede oplossing. Veel beterschap!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Zou het door de muggen kunnen komen?
Ik weet niet of je er veel last van hebt maar hier zit het hele huis er vol mee.
Mijn dames, vooral Miep, hebben ook rode vlekjes op de buik en krabben ook, hoewel niet erg veel. Maar in mijn geval denk ik dus dat het muggenbeten zijn.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Ik ben geen DA, maar het lijkt op een allergische reactie.
Ciba :liefde: heeft ook eens uitslag gehad. Die leek veel op deze uitslag. Oorzaak: frolic.
Ik gebruikte deze als beloningskoekjes (wist toen nog niet dat het zo'n rotzooi was). Ze deed er alles voor, maar kreeg er uitslag van.
Gestopt met deze beloningskoekjes en het was zo over. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
marronaimee

ja wij hebben ook veel last van muggen en zat ook daar aan te denken, maar marron heeft helemaal geen vlekken...als het deze week nog aanhoud dan ga ik maar eens even lans de da...
Marinka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marinka »

Ziba heeft dit ook gehad toen ze ongeveer 28 weken oud was. Ze had een aantal keren ab gehad omdat ze steeds een blaasontsteking had en had constant van de rode plekken ook op de buik en oksels. Na zo'n ab kuur waren die plekjes ook weer weg. Op enig moment geen blaasontstekingen meer en dus geen ab meer, maar de plekjes bleven. Ik heb zelfs door de da onderzoek laten doen, stukjes huid(schilfers) en haartjes zijn onderzocht op allerlei zaken, maar niets te vinden. Zij heeft toen weer ab gehad, plekjes zijn verdwenen en zijn nooit meer terug geweest! Wel ben ik toen vitamine c tabletten en cranberry tabletjes. Geen idee of dat geholpen heeft, in elk geval de zijn plekjes tot nu toe niet meer terug gekomen. Mijn gevoel zegt allergie voor iets, maar wat dat is altijd lastig. Ik ben wel op voeding gaan letten, vooral op de tussendoortjes. Misschien heeft dat ook geholpen ik zal het nooit weten, maar het gaat goed zo! succes misschien toch even naar de da!
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Kan ook een contactaalergie zijn. Heb je bijvoorbleed ander waspoeder gebruikt? Of heeft ze ergens in het gras of onkruid liggen wachten bij training of zoiets? Ziet er tenminste uit als een allergische rreactie. Zou het even een paar dagen aankijken. Als ze echt jeuk heeft (bijten, likken en krabben) wél naar de DA gaan want anders heb je een risico op secundaire huidinfecties doordat ze de huid kapot maakt. Meestal krijgen ze cortisonen hiervoor.
Beterschap!
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
marronaimee

bedankt!

de jeuk is nog niet zo heel erg....was zaterdag opvallend, maar sinds gister bijt/krabt ze weer eigenlijk bijna niet meer..de vlekjes zitten er nog steeds..ik heb geen andere tussendoortjes gebruikt, geen ander wasmiddel en weet niet of ze in iets verkeerds hebben gelegen...Misschien in het park door iets heen gelopen...ik hou het in de gaten deze wk en als het dan nog niet is weg getrokken ga ik volgende wk langs de da...

thnx!
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Jim heeft het kort geleden ook gehad alleen had hij 1 plekje, ben eigenlijk net even gaan kijken en het is dus vanzelf verdwenen, ik denk vermoed, dat het idd komt doordat hij ergens tussendoor is gelopen, een plant brandnetels oid?
Plaats reactie