Heel zijn puppen tijd had hij last van oorontstekingen, blaasontstekingen, oogontstekingen. Uiteindelijk kregen we een doorverwijzing voor de dermatoloog. Uit de allergietest bleek dat Basco allergisch was voor granen, huisstofmijt, meelmijt en nog wat mijtsoorten.
We hebben toen de brokken de deur uitgedaan en zijn overgegaan op vlees.
Spray meegekregen van de da die huisstofmijt dood en op deze manier is het een hele tijd goed gegaan. Echter kwakkelen we nu weer een tijdje met Basco zijn allergieen en zijn een beetje ten einde raad.
Ongeveer 1 of 2 maanden geleden ging het 2 dagen heel erg slecht met Basco. We dachten toen aan vergiftiging, dankzij het meedenken van andere forumleden. Maar echter heeft hij hier een deuk van in zijn koppie overgehouden ( net achter zijn rechter oog).
Zijn allergische reacties worden ook steeds heftiger en alleen een spuit prednison helpt ertegen. We weten nu ook zeker dat hij allergisch is voor vlooien. Hij had van de week ineens weer een vlo en zat weer vol met uitslag

Ik ben nu zelf, mede door de deuk in zijn kop en de vergiftigings verschijnselen, aan het denken in de richting van auto-immuun ziekte maar zeker weet ik het niet natuurlijk.
We zijn nu een beetje ten einde raad vooral omdat Basco er zoveel last van heeft. Het ene moment gaat het super en dan ineens heeft hij weer ontzettend veel jeuk.
We willen in ieder geval weer terug gaan naar de dermatoloog om hem opnieuw te laten testen want ik ben bang dat hij toch voor meer dingen allergisch is geworden of al was dan dat uit de test was gebleken.
Herkend iemand dit beeld en wat kunnen we eraan doen om het voor Basco beter te maken.
Een normale da zal ons niet bij dit probleem kunnen helpen denk ik. Is een dermatoloog het beste om weer naartoe te gaan of raden jullie iets anders aan?