Lekker even de heide op.

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Bomirma

Lekker even de heide op.

Ongelezen bericht door Bomirma »

Vandaag met de dames een stukje gaan wandelen over de heide en stukje bos..

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben genoten, aan Noukie kan je dat heel goed zien.
Modderbad...
Afbeelding
http://i56.tinypic.com/2wr3t5g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding MMmmmm.. :verliefd1:
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

zo te zien hebben ze echt genoten, leuke foto's
Els
Speurneus
Speurneus

Re: Lekker even de heide op.

Ongelezen bericht door Els »

Bomirma schreef:Vandaag met de dames een stukje gaan wandelen over de heide en stukje bos..

Afbeelding MMmmmm.. :verliefd1:

Leuke foto's, maarre.. heb jij nou een prikband om bij je lab? :confused: Of is dat een hele grote-schakel half check?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Bomirma

Re: Lekker even de heide op.

Els schreef:

Leuke foto's, maarre.. heb jij nou een prikband om bij je lab? :confused: Of is dat een hele grote-schakel half check?

Prik. Met goede reden. Zo trekt ze niet plotseling, zonder trekt/trok ze te hard en dat ging niet lukken met mijn rug. Nu hoef ik niets te doen, het prikt dus niet. Ze heeft er ook nooit door gejankt of wat dan ook. Maar blijf het wel gebruiken.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Leuke foto's, maar kun je voor de prikband geen andere oplossing zoeken?
Die zijn er genoeg lijkt mij ipv zo'n heftige band?
Bomirma

Ik zou geen andere manier weten, heb verschillende dingen al geprobeerd, zelfs iemand gehad die persoonlijk kwam trainen en die stond ook van haar kracht en eigenwijsheid te kijken.
Als ze deze om heeft is die eigenwijsheid 9 van de 10 weg en trekt ze mij niet omver als ze eens te enthousiast is.
Aangezien ik niet kan voorspellen wie ik wanneer tegenkom, krijgt ze dus niet haar gewone halsband om.

Maar als iemand tips heeft die ik nog niet uitgeprobeerd heb, wil ze graag uitproberen.
Noukie is hier niet als pup gekomen, ze heeft alles moeten leren toen ze bij mij kwam en toen was ze al een jaar. Ze kon echt niets behalve als een gek rondrennen en overal voor op de vlucht gaan. Als deze riem haar dan in toom houdt, terwijl het haar niet eens prikt. Tja, dan hou ik het liever zo.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Als hij haar niet zou prikken, zou ze niet ineens wel braaf lopen he, beetje struisvogelpolitiek dit :roll:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Bomirma

Dan maar struisvogelpolitiek, ze piept of jankt niet, dus erg pijnlijk zal het niet zijn. :)

En zoals ik al zei, als de experts hier wat tips hebben die andere experts al uitgeprobeerd hebben, ben best wel bereid om die uit te proberen.

Tuigje, zo'n halter om de snuit, slipketting. Telkens andere kant op lopen als ze begon met trekken doe ik nog steeds...
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Bomirma schreef:
Tuigje, zo'n halter om de snuit, slipketting. Telkens andere kant op lopen als ze begon met trekken doe ik nog steeds...
Een beetje geduld en inzet om haar dit gedrag op een normale manier af te leren zou jou niet misstaan.
De prikketting werkt ook niet zo te lezen aan jouw laatste zin, dus ook dat is de oplossing niet schijnbaar.
Heel makkelijk voor jou en pijnlijk voor haar, al piept ze niet :?

Ik ga hier verder geen energie in steken, zoek maar eens met de zoekfunctie hier op het forum naar trekken aan de riem, dan zul je zat resultaten vinden.
Bomirma

Drie jaar is inderdaad geen energie, trainingen, persoonlijke trainer. Inderdaad. :?

Vind het wel prima. :) Fijne dag verder..
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Een prikband is gewoon barbaars :( En prikt wel degelijk !!!

Ik zou toch eens hulp zoeken van een hele goede gedragstherapeut..

En niet met je beide honden tegelijk wandelen als ze beide niet netjes lopen, is ook veel handiger !

En verder trainen, trainen en nog eens trainen !!!

Mexx heb ik ook veel te veel laten trekken toen hij jong was, maar met heel veel geduld en training, loopt hij nu bijna altijd netjes aan en gewone halsband of jachtlijntje ( met stop).
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie