Demodex

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Demodex

Ongelezen bericht door jeltje »

Zag vandaag tijdens het wandelen ineens een wat kalig plekje bij Zyva ter hoogte van haar linkerflank. Toen ik beter keek zag ik dat het toch wel een doorsnee had van zo'n 2 cm. Ineens realiseerde ik me dat ik de dag ervoor ook een raar plekje op haar lip had gezien. Mmmm, toch wel vreemd. Meteen maar even naar de dierenarts geweest. Blijkt het Dermodex, ook wel jonge hondenschurft te zijn. Klinkt heftig maar volgens de dierenarts draagt elke hond de Dermodexmijt bij zich maar bij verminderde weerstand kan deze mijt zich vermenigvuldigen. Zyva is 5 weken geleden loops geweest en heeft nu wat verschijnselen van schijnzwangerschap en daardoor waarschijnlijk wat minder weerstand. Het is gelukkig niet besmettelijk. We hebben 3 pipetjes gekregen, eentje vandaag in haar nek gedaan en de anderen moeten over resp 1 en 2 maanden. Hopelijk blijft het hier bij en verergert het niet. Volgens de dierarts waren we er op tijd bij. Zyva heeft meteen ook haar jaarlijkse inentingen gehad dus we kunnen er weer tegen. Heeft iemand van jullie ook wel eens te maken gehad met Demodex en zo ja, hoe lang duurde het voordat de kale plekjes weer weg waren?
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Helemaal niemand bekend met de Demodexmijt?

Lees op internet dat alleen de mijt aanpakken misschien niet voldoende is maar dat ook de weerstand van de hond verhoogd moet worden. Weet iemand daar iets voor misschien? Of zal als de schijndracht over is haar weerstand vanzelf weer hoger worden? iemand misschien tips?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

sorry geen ervaring/tips, maar wil Zyva wel even beterschap wensen :groteknuffel:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

geen ervaring met demodex.
weerstands verhogend is : visolie,probioticacapsules,echinacea,evt collidiaal zilverwater(maar dat moet niet te lang gebruikt worden)

sterkte!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dank je wel Juliette.
@roef: op internet kwam ik ook echinacea tegen. Haal je dat bij een drogist/reformzaak? Is dat gewoon hetzelfde als wat voor mensen gebruikt wordt?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Maak je er niet druk om, demodex manifesteert zich vaker bij pups en jonge honden met verminderde weerstand, even goed behandelen en het is over!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

jeltje schreef:Dank je wel Juliette.
@roef: op internet kwam ik ook echinacea tegen. Haal je dat bij een drogist/reformzaak? Is dat gewoon hetzelfde als wat voor mensen gebruikt wordt?
dat is idd het zelfde of kijk anders eens op http://www.plaza33.com" onclick="window.open(this.href);return false; daar zullen ze ook wel het één en ander hebben.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

@ Roef: bedankt voor je antwoord en link.

@Anette: Dank je. De dierenarts deed er ook heel luchtig over dus ik maak me ook niet heel druk maar op internet las ik dat toch niet elke hond hier van geneest en dat als een hond het krijgt ouder dan een jaar dat er dan iets met z'n afweersysteem mis is, er stond zelfs dat je beter niet met deze honden kan fokken! Nu zijn wij dat ook niet van plan met Zyva, maar dit gaf mij wel het gevoel om misschien naast de pipetjes die we hebben gekregen, ook even de weerstand van Zyva een handje te helpen want ja, ze is alleen maar loops geweest en heeft wat verschijnselen van schijndracht, waarom is haar weerstand dan zo laag? Zo veel teefjes hebben dat. Ook krijg ik niet veel reacties op dit topic dus zo vaak komt het denk ik dus niet voor. Maar je zult vast gelijk hebben hoor, kwestie van even behandelen en ze is er weer vanaf. Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik kan je niet helpen, Jeltje, heb geen ervaring met demodex. Wel wil ik jullie beterschap wensen, hopelijk is het snel weg en komt het nooit meer terug.
Een grote lik van Dazzle voor haar vriendinnetje Zyva :)

Hanneke
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annamaria »

17 jaar geleden had onze hond Nicky het ook gehad. Ze was toen ongeveer een half jaar. Ze had het vooral rond haar ogen, dit zag er bloederig uit. We kregen toen een chemisch goedje (weet de naam niet meer) waarvan je een dopje in een halve liter water moest doen. Dat moest dan gedept worden met een watje. Het was toen best snel over en ze heeft het ook nooit meer terug gekregen.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

Onze Aranka heeft het ook gehad als jonge hond, een kaal vurig plekje in haar hals en voor op de borst. We hebben er een heftig zalfje voor gehad (weet geen naam meer maar het was wel slecht spul volgens de DA) en daarna nooit meer teruggekomen. Schijnt idd bij jonge honden nog wel eens voor te komen en bij (oudere) honden met verminderde weerstand en het schijnt erfelijk te zijn. Ik schrok destijds ook wel van wat er over verteld werd maar uiteindelijk viel het dus erg mee.
groetjes Jeannette
Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Labradorreke »

Toen ik Gismo vier jaar geleden adopteerde
had hij ook demodex (hij was toen 8 maanden)
11 weken lang heeft hij één inspuiting gehad met Ivermectine.
Toen waren alle kale plekken weg.
Er werd wel gezegd dat er altijd een opflakkering kon komen
bvb bij stress toestanden of als zijn weerstand wat minder was..
April 2010 kreeg hij om onbekende reden een hele grote kale plek op zijn flank. Hij heeft toen allerlei pilletjes moeten nemen (visolie en supplementen enzovoort.. zonder resultaat! Bij huidafkrabsels was er terug demodex gevonden, maar niet de moeite om te behandelen.
Maar.. de kale plek was echt niet mooi om te zien.
Ik ben toen zelf op zoek gegaan en kwam op deze site:
http://www.huisdierendokter.nl/indemode ... hurft.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb 'm behandeld met Demodexolie (elke dag 2 keer de kale plek insmeren) én de Immuuncomplex druppels gegeven.

Na drie weken was er terug haar op de plek.
Na 6 weken was de kale plek helemaal weg!

Foto's:

met de kale plek:
Afbeelding

Afbeelding

na drie weken behandelen met demodexolie en immuuncomplex:
Afbeelding

Afbeelding

Op de site kan je ook m'n ervaring lezen..
Ik ben hier dus héél tevreden over.

Ik weet dat ze bij jullie ook behandelen met het giftige goedje
Ectodex. Maar ik zo eerst voor 'vriendelijkere' manier gaan..
Gezien de goede resultaten die er mee behaald worden.

Succes!
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007
Plaats reactie