o oh poesje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
renate
Speurneus
Speurneus

o oh poesje

Ongelezen bericht door renate »

Net met Basco aan het wandelen loopt er aan de overkant een poesje miauwend rond. Basco meteen helemaal op dat poesje gefocust want poezen zijn leuk om op te jagen :?
Dus ik maak naar Basco een geluidje om zijn aandacht te krijgen maar wat je denk je..... komt die poes miauwend aangelopen.

Ik op mijn hurken naast Basco gaan zitten en hem heel kort gehouden want doorlopen gaat dan niet want Basco hangt dan helemaal in de lijn.
Gaat poes naar Basco toe :shock: Beestje was absoluut niet bang en ontzettend lief en wilde kroelen. Ze was Basco kopjes aan het geven en Basco was op zijn beurt aan de poes aan het snuffelen. Daarna gaf Basco de poes een lik over de kop heen :verliefd1: Hij deed ontzettend lief.

Maar toen... kwam er een fietser aan en de poes schrok dus rende weg met als gevolg dat Basco ook een sprint wil nemen achter de poes aan, en daar lag ik languit op het hondenuitlaatveld :evil:

Jammer genoeg de oefening met de poes dus niet helemaal goed af kunnen sluiten maar ben wel trots op mijn mannetje dat hij toch zo lief was tegen de poes. Hij valt normaal ook niet uit naar katten maar hij vind het leuk om erachteraan te jagen verder doet hij ze niks.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wel knap dat Basco de poes zoveel ruimte gaf en toeliet dat ze bij hem mocht komen. :verliefd1:

Max is gek op katten en er heel lief tegen, maar hij is ermee opgegroeid bij mij. Hij mag er dan ook niet achteraan jagen, dan word ik echt boos. Katten zijn lief, geen levende barf. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

knap van basco hoor :klasse:

hier weten ze donders goed dat katten niet om te jagen zijn,het rare is dat toen douwe nog leefde ze nooit achter hem aan gingen maar zagen ze een kat buiten dan was(en is) dat nog steeds interessant :confused:
een EUHH!! is voldoende om ze weer bij de les te houden zo interessant is dat kattespul nu ook weer niet :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
renate
Speurneus
Speurneus

het jagen krijg ik er helaas echt niet uit en alleen als pup is hij in aanraking geweest met katten en verder niet. Hij krijgt overigens bijna nooit de kans om achter een kat aan te gaan tenzij we bij het losloopveld zijn en er ineens een kat komt dan is hij ook echt niet stoppen.

@Roef zou dat niet kunnen omdat ze Douwe beschouwde als eigen en daarom hem niet achterna zaten maar wel andere katten interessant vinden/vonden?

@Els gelukkig vind Basco niks lekker wat nog een vachtje heeft, de eendagskuikens brengt hij ook voorzichtig 1 voor 1 terug en moet eerst de vacht eraf voor hij het opeet :D

Ik had niet verwacht dat hij zo lief zou zijn en de poes zo dichtbij mocht komen terwijl hij rustig bleef. Ik wist wel zeker dat hij de poes niks zou doen maar had dit niet durven hopen.
Ilsemarie

Ongelezen bericht door Ilsemarie »

Wat fijn zeg! Zo'n goede ervaring is altijd mooi meegenomen!

Maar kan het ook zijn dat basco niet zozeer wil jagen op de poes maar het ook gewoon onervarenheid is? Wij dachten ook altijd dat chukwa katten wilde jaren maar toen ze buiten perongeluk een keer dichtbij een kwam rende ze heel snel weer terug en was juist heel bang voor de kat! Toen ik een kat kreeg was Chukwa gewoon echt doodsbenauwd voor dat beestje. Zat trillend en piepend op afstand te kijken. Ze wilde wel dicht bij hem zijn maar durfde eigenlijk niet zo goed. Na een paar dagen ging het al beter en uiteindelijk waren ze dikste vriendjes, kat gaf kopjes aan Chukwa en Chukwa likte de kat elke ochtend uitgebreid schoon haha. Nadeel daarvan was dat ze daarna dacht dat dat met alle katten kon haha Onze kat heeft ook heel lief afscheid van haar genomen toen ze overleden is, dat was echt aandoenlijk om te zien. De eerste ochtend dat ze niet thuis was zocht hij ook enorm naar haar, maar nadat hij 's avonds afscheid had genomen was het klaar, de volgende ochtend heeft hij niet meer gezocht. Ik ben wel benieuwd hoe het straks met een pup zal gaan... ben ook wel benieuwd hoe de pup dat gaat zien. Denk dat de kat namelijk niet zo gediend is van wild spelen, Chukwa was natuurlijk al 5 toen ze elkaar leerden kennen zegmaar.

Hier in de buurt was trouwens altijd een labrador en een dikke kat (genaamd asterix en obelix :lol: ) en die kat liep ook altijd mee met uitlaten, maar het gekke was, die kat voelde zich volgens mij meer een hond maar andere honden reageerden ook op hem alsof het een hond was! Chukwa heeft zich volgens mij nooit gerealiseerd dat obelix eigenlijk een kat was... dat was toch wel zo maf!
renate
Speurneus
Speurneus

Nee het is echt jagen, kleine hondjes vind hij ook geweldig om op te jagen en als zo een hondje dan gaat liggen dan ligt hij er piepent naast en begint met zijn neus te duwen dat het hondje verder moet rennen. Konijnen jaagt hij ook achteraan dus met schemer kan ik helaas niet meer in het bos lopen met hem.
Wat leuk dat het tussen Chukwa en jullie kat helemaal goed was gekomen :klasse:
Altijd spannend hoe nieuwe huisdieren op elkaar reageren maar je hebt al wel het voordeel dat jullie kat al honden gewend is.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Dat is idd lief van Basco! :verliefd1: Jammer dat de poes ineens schrok
Plaats reactie