Vossen aan zee

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Els
Speurneus
Speurneus

Vossen aan zee

Ongelezen bericht door Els »

Ik ben net met Max naar het strand geweest, dat is de luxe van pal aan zee wonen :klasse: . Max was opeens helemaal alert en reageerde overduidelijk ergens op, dus hem bij me geroepen en opeens schiet er een stuk voor ons een vos over het strand. :shock: Hij/ zij schrok ook van ons denk ik want het zette de vluchtgang erin naar de vloedlijn. Het is vanavond licht genoeg om duidelijk een vos te herkennen, je zou nog aan jezelf gaan twijfelen he? 8)

Net even op google gekeken, maar er lopen hier inderdaad wilde vossen rond met een voorkeur voor de vloedlijn, waar ze mosselen uit het water halen en andere schelpdiertjes die ze te pakken kunnen krijgen.

Ik heb Max wel dicht bij me in de buurt gehouden,vond het een raar gezicht, maar ik ben er verder niet achteraan gewandeld of iets dergelijks. Ik hou niet zo van vossen, ben altijd beetje bang voor wat ze bij zich dragen.

Het was wel een mooie ervaring zo midden in de nacht. :applaus:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

idd afstand houden,heel veel van die strand vossen zijn half tam met alle ellende vandien :(
mijn vader heeft foto`s van vossen op hoek van holland(en zien er niet gezond uit) en die bedelden bij auto`s en op het strand liepen ze niet echt hard weg toen mijn ouders daar wandelden.

triest eigenlijk dat mensen niet door hebben dat zo`n vos er niet beter van wordt als ze gevoerd worden :(

ik hoop dat de vos die je gespot hebt nog wel wild is zoals het hoort en het is idd een mooie ervaring als je een vos ziet :) mijn hart gaat ook nog steeds iets sneller slaan als ik reintje zie :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Mooi lijkt mij dat om te zien, de beschrijving van Miranda klinkt dan weer wat minder rooskleurig voor de vos :(

Zo zien wij hier regelmatig reeën vlak voor ons langs schieten, ook een erg mooi gezicht als ze weg rennen door open veld.
Sam en Dewi vinden ze ook erg leuk, maar die zijn gelukkig terugroepbaar en nog niet half zo snel :D
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Dan sta je even raar te kijken he :)
Onze vorige woning lag vlak naast het centrum en naast een school, s avonds liepen er altijd vossen om de school heen, wij hebben wel eens met de conciërge gesproken en die vond ook wel eens botjes bij school of andere aangevreten etensresten.
Wij lieten Noah daar in de buurt ook altijd uit en s avonds zag je dan gewoon heel familie vos waarvan er eentje bijna tam was want die kwam zo dichtbij en liep ook altijd achter ons aan, Noah moest daar zoiezo altijd aan de lijn maar je zag wel dat die vos Noah steeds opzocht.
Ik vond het toen ook wel een beetje raar en eng (vossen kunnen rare ziektes met zich mee dragen) maar ook supermooi om te zien.
Helaas heb ik er nooit foto's van gemaakt :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Hugo

Ongelezen bericht door Hugo »

Hier in katwijk komen de vossen vanuit duin gewoon de woonwijk in,daarom heb ik s,avond altijd de honden aan de lijn.Zelf ook regelmatig geschrokken als ze achter de vuilcontainer vandaan schieten.En in duin tegen de schemering aan zie je ze regelmatig jagen(mooi gezicht).
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Hugo schreef:Hier in katwijk komen de vossen vanuit duin gewoon de woonwijk in,daarom heb ik s,avond altijd de honden aan de lijn.Zelf ook regelmatig geschrokken als ze achter de vuilcontainer vandaan schieten.En in duin tegen de schemering aan zie je ze regelmatig jagen(mooi gezicht).
Een van de buren zei dat ze hier ook vaak in de wijk lopen, zeker als er vuil opgehaald word. Ik heb ze gelukkig nog niet voor mn deur gezien, maar dat zal ongetwijfeld een kwestie van tijd zijn.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie