Te dikke pup.
-
Joep
Te dikke pup.
Hallo allemaal,
Wij hebben zins een aantal weken een pup (Joep) in huis. Nou was hier net iemand die zei "zo das een dikkertje". Daar baal ik van!! Wij willen namelijk graag een gezonde pup die niet te dik is. Wij proberen Joep zo goed en gezond mogelijk op te voeden. Zo kopen wij puppy voer van het merk Specific bij de dierenarts. wij geven hem de hoeveelheid eten dat in de tabel staat, dat is 275 a 280 gram per dag. Af en toe krijgt hij ook een hondensnoepje als hij iets goed gedaan heeft. Wij lopen ook elke dag met hem, maar niet meer dan de minuten die hij nu weken oud is. Hij poept ook goed (soms harde poep soms ook dunne poep). Joep is nu 11 weken en weegt 7.9 kilo is dat teveel? Wij willen graag dat Joep een leuk en lang leven krijgt bij ons en geen last krijgt van "dingetjes en datjes". Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.
Groet'n Bram
Wij hebben zins een aantal weken een pup (Joep) in huis. Nou was hier net iemand die zei "zo das een dikkertje". Daar baal ik van!! Wij willen namelijk graag een gezonde pup die niet te dik is. Wij proberen Joep zo goed en gezond mogelijk op te voeden. Zo kopen wij puppy voer van het merk Specific bij de dierenarts. wij geven hem de hoeveelheid eten dat in de tabel staat, dat is 275 a 280 gram per dag. Af en toe krijgt hij ook een hondensnoepje als hij iets goed gedaan heeft. Wij lopen ook elke dag met hem, maar niet meer dan de minuten die hij nu weken oud is. Hij poept ook goed (soms harde poep soms ook dunne poep). Joep is nu 11 weken en weegt 7.9 kilo is dat teveel? Wij willen graag dat Joep een leuk en lang leven krijgt bij ons en geen last krijgt van "dingetjes en datjes". Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.
Groet'n Bram
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

Hi Bram,
Ik ben geen ervaringsdeskundige maar onze Castro woog bij 9 weken al 7,5 kilo en die is echt niet te dik. Castro is nu ook 11 weken en ik weet zeker dat hij zwaarder is dan Joep. Je hoort veel " zo dat is een dikkertje" niks van aantrekken labradors hebben een tonvormig ribstelsel daardoor lijken ze wat " dikker" Het tonvormig ribstelsel van de Labrador heeft als functie de opwaartse kracht in het water, om beter en langer te kunnen zwemmen. Een Labrador is te dik wanneer je zijn ribben niet kunt voelen. Hij is op het juiste gewicht wanneer je zijn ribben niet kunt zien, maar wel kunt voelen.
Ik vind dat juist zo mooi aan een Lab dat ie er lekker stevig uitziet, laat je niks aanpraten hoor, als jij weet dat hij voldoende beweegt en niet teveel eet dan is dat zo. Het is jou hond!
Ik ben geen ervaringsdeskundige maar onze Castro woog bij 9 weken al 7,5 kilo en die is echt niet te dik. Castro is nu ook 11 weken en ik weet zeker dat hij zwaarder is dan Joep. Je hoort veel " zo dat is een dikkertje" niks van aantrekken labradors hebben een tonvormig ribstelsel daardoor lijken ze wat " dikker" Het tonvormig ribstelsel van de Labrador heeft als functie de opwaartse kracht in het water, om beter en langer te kunnen zwemmen. Een Labrador is te dik wanneer je zijn ribben niet kunt voelen. Hij is op het juiste gewicht wanneer je zijn ribben niet kunt zien, maar wel kunt voelen.
Ik vind dat juist zo mooi aan een Lab dat ie er lekker stevig uitziet, laat je niks aanpraten hoor, als jij weet dat hij voldoende beweegt en niet teveel eet dan is dat zo. Het is jou hond!
-
roef
- Speurneus

je zult wel vaker "goed"bedoeld advies krijgen,zeker met een pup
ineens heeft iedereen er verstand van
net als wat mijn voorganger zegt: als je de ribbetjes goed voelt maar niet ziet dan ben je al een heel eind hoor.
geniet er juist van dat hij nog een bolletje is,dat is er nl snel vanaf dat puppyachtige
en nu weet ik niet hoe groot of klein joep is maar het lijkt mij geen zware pup hoor
ineens heeft iedereen er verstand van
net als wat mijn voorganger zegt: als je de ribbetjes goed voelt maar niet ziet dan ben je al een heel eind hoor.
geniet er juist van dat hij nog een bolletje is,dat is er nl snel vanaf dat puppyachtige
en nu weet ik niet hoe groot of klein joep is maar het lijkt mij geen zware pup hoor
-
Yoran99
- Speurneus

- Contacteer:
7.9 kilo bij 11 weken lijkt met niet te dik
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
-
Aldinne
- Middelgrote hondenneus

Dat is zeker NIET te dik!!
Hij mag dan 11 kilo wegen met z'n 11 weken.. Het is wel een lab he, geen hazewindhond..
Dat vergeten mensen nog wel eens.. 
Hij mag dan 11 kilo wegen met z'n 11 weken.. Het is wel een lab he, geen hazewindhond..
Laatst gewijzigd door Aldinne op 10 nov 2011, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun

-
Aldinne
- Middelgrote hondenneus

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Zoals mn voorgangers ook zeggen, niet te druk om maken. Met zn 11 weken heeft hij een erg mooi gewicht! Het is meer op het zicht wat je voert, maar wij hebben als advies gekregen, door de fokker, je jonge hond (natuurlijk niet dik) maar wel stevig op te laten groeien.
Tabor kwam ook bij ons als stevige pup (maar was meer gewoon vel wat het dikker leek lijken), heeft het tot (geloof ik) 7 mnd de tabel gevolgd qua voeding (voerde royal canin), toen vond ik hem wat dikker worden op het voerschema. Toen ben ik op het oog gaan voeren.
Het is gewoon opletten, een lab heeft (onze iig
) lekker wat vel, maar is zeker niet te dik! Zolang je de ribben kunt voelen is het oke, als de hond staat moet je ook een beetje een taille zien zoals ik het zelf maar genoemd heb
het gedeelte net voor de heupen moeten net iets smaller zijn als bij de ribbenkast. Maar ik zou er als zo een jonge pup niet te veel bezwaar op maken dat hij dus stevig is. Zolang hij maar niet te (maargoed overal waar te voor staat is niet goed
) dik is 
Tabor kwam ook bij ons als stevige pup (maar was meer gewoon vel wat het dikker leek lijken), heeft het tot (geloof ik) 7 mnd de tabel gevolgd qua voeding (voerde royal canin), toen vond ik hem wat dikker worden op het voerschema. Toen ben ik op het oog gaan voeren.
Het is gewoon opletten, een lab heeft (onze iig
-
Yoran99
- Speurneus

- Contacteer:
Inderdaad Marloes denken velen dat een labrador ermoet uitzien als een hazewindAldinne schreef:Dat is zeker NIET te dik!!![]()
Hij mag dan 11 kilo wegen met z'n 11 weken.. Het is wel een lab he, geen hazewindhond..Dat vergeten mensen nog wel eens..
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
-
Buttymcfly
Hoi Bram,
ik zal je n paar foto's van Rico laten zien als baby en puppie van 2 maanden en zoals hij nu is met 7 maanden.
vergeet idd niet het is jullie hondje en wij mensen zijn ook niet allemaal fotomodel. ik zou zeggen als ze weer zeggen hij is lekker dik zo van ja zn vader was n beer ofzo hahaha
groetjes en succes met Joep!

ik zal je n paar foto's van Rico laten zien als baby en puppie van 2 maanden en zoals hij nu is met 7 maanden.
vergeet idd niet het is jullie hondje en wij mensen zijn ook niet allemaal fotomodel. ik zou zeggen als ze weer zeggen hij is lekker dik zo van ja zn vader was n beer ofzo hahaha
groetjes en succes met Joep!

-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Hier ook hoor...
Vanaf de 9 weken dat we naar de da gingen werd hij al bestempeld met "te zwaar"
Paar weken geleden weer naar de da jaarlijkse controle.. 40 kilo, maar je voelt en ziet zo goed als zijn ribben.. Toch moet hij afvallen nu zit hij op 37,5 kilo en je ziet nu bij het lopen zijn ribben, maar ja zo moet het dan maar he..?
Veel succes
Vanaf de 9 weken dat we naar de da gingen werd hij al bestempeld met "te zwaar"
Paar weken geleden weer naar de da jaarlijkse controle.. 40 kilo, maar je voelt en ziet zo goed als zijn ribben.. Toch moet hij afvallen nu zit hij op 37,5 kilo en je ziet nu bij het lopen zijn ribben, maar ja zo moet het dan maar he..?
Veel succes
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
-
Pandora
- Speurneus

Hoezo? Dat bepaal je toch zelf! Als jij denkt dat je hond prima is (en je kijkt daar ook echt kritisch naar) dan is dat toch zo...Quasar schreef:Hier ook hoor...
Vanaf de 9 weken dat we naar de da gingen werd hij al bestempeld met "te zwaar"![]()
Paar weken geleden weer naar de da jaarlijkse controle.. 40 kilo, maar je voelt en ziet zo goed als zijn ribben.. Toch moet hij afvallen nu zit hij op 37,5 kilo en je ziet nu bij het lopen zijn ribben, maar ja zo moet het dan maar he..?![]()
Veel succes
Okee, veel Labradors zijn snel te zwaar dus er is bij dierenartsen ook wel snel een oordeel over het gewicht van een Lab. Maar als je een flinke reu hebt, en dat is Quasar, dan hoeft 40 kg niet te dik te zijn.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
- margré
- Grote hondenneus

Met 11 weken 7,9 kilo lijkt mij aan de lichte kant zeker niet tezwaar
Dieren artsen vinden puppen meestal te zwaar
Wij zijn gewent 11 weken 11 kilo wat Marloes ook al zei
Mensen geven altijd goed bedoelde en ongevraagde adviezen daar moet je niet naar luisteren
Doe het zo als je zelf goed dunkt ga op je gevoel en ogen af
Een foto van je kanjer zou leuk zijn kunnen we ook zien hoe joep er uit ziet
Mensen geven altijd goed bedoelde en ongevraagde adviezen daar moet je niet naar luisteren
Groetjes Margré
Lebber Hope
Lebber Hope
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Dat is helemaal leuk, kunnen we meekijken en genietenmargré schreef:Met 11 weken 7,9 kilo lijkt mij aan de lichte kant zeker niet tezwaar