Vijver

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
sennadelab

Vijver

Ongelezen bericht door sennadelab »

Senna is nu twee jaar. We wandelen veel in de duinen en soms op strand omdat we er vlakbij wonen.

In duin zijn meertjes die schoon genoeg zijn om in te zwemmen en dit mag ze dan ook. Ook de zee mag ze lekker in het is natuurlijk een lab ;)

Maar als ik in de wijk haar loslaat stormt ze op de vijvers/ slootjes af en is ze oostindisch doof. Niks helpt en het zijn verschrikkelijk vervuilde sloten met veel scherpe troep erin. Nu laat ik haar daar aan de flexi zodat ze wel lekker kan lopen maar ik kan ingrijpen voordat ze een bad neemt.

Maar ik ben anti flexi en wil haar, haar vrijheid die ze verdient ook geven in de wijk waar ze los mag en kan lopen.

Iemand een tip om het te trainen zodat ze leert uit de vieze vervuilde sloot te blijven?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Nou.. je hebt een lab he? :D Maar zonder gekheid, ik heb Max geleerd dat hij moet wachten (in theorie :roll: ) tot ik zeg dat het mag.
Dus: los, eerst zitten of blijven-kaas erin- ga maar vrij, weer kaas erin. En als ie dan op een sloot afstormt hard Nee of foei , bij je roepen, heel veel kaasjes erin. Niet komen is dus ook geen ultra lekkers, maar meer een -foei, had ik gezegd dat dat mocht- preek.

Duurt meestal even, maar uiteindelijk werkt het.

Succes.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
kaatje82

Ongelezen bericht door kaatje82 »

@sennadelab: ik ken dat probleem maar al te goed! Tux heeft nu net een maag-darm infectie achter de rug omdat hij waarschijnlijk na een duik in de sloot iets verkeerds heeft binnengekregen. Hij mag nu in het bos en op andere plaatsen met een sloot in de buurt niet meer los want wat ik ook doe of roep, hij gaat er gewoon in!
Op de hondenschool waar ik eerst zat konden ze ons met dit probleem niet echt helpen. Er waren wel meer dingen die me daar niet bevielen dus ga ik vanaf morgen naar een andere hondenschool. Ik hoop dat ik daar wel handige tips zal krijgen en dan zal ik ze hier delen!
Plaats reactie