Wondgenezing?
-
Donja
Wondgenezing?
Zoals onder het topic te lezen valt is Tara afgelopen dinsdag avond gebeten door een bullmastiff. Ze heeft twee gaatjes (bijtwonden) in haar flank, de ene van ongeveer 1 cm diep en de ander van ongeveer 2 cm diep. Die van twee cm is ook een groter gaatje (breder). We zijn sinds woensdag begonnen met ab-kuur en het spoelen van de wond. Ook hebben we een zalf wat we in de wond moeten spuiten. Nu vroeg ik me af hoe lang het ongeveer duurt totdat dit geneest. De wond van1 cm lijkt al bijna dicht maar die van 2 cm zit nog niet echt verbetering in. Behalve dat ze niet meer bloed en geen wondvocht meer verliest. Ik hoop dat het zo snel mogelijk beter is maar ik weet nu nietzo goed waar ik me op in moet stellen...
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Volgens mij is het in ieder geval al wel een goed teken dat de wond nu droog is. Ik heb gelukkig geen ervaring met wondjes bij de honden maar als ik na ga bij mezelf (ik ben vreselijk onhandig met scharen, messen en de kaasschaaf...) gaat het helen snel zodra de wond droog is.
Heeft ze naast de gaatjes nog iets van angst over gehouden?
Heeft ze naast de gaatjes nog iets van angst over gehouden?
-
Dinie
- Speurneus

Het lijkt me erg vroeg (vanaf dinsdagavond)om nu al te verwachten dat de wondjes dicht zouden moeten zijn. Zeker de grotere wond.
Het is al een goed teken dat de wondjes droog zijn
Ik zou het nog een paar dagen afkijken.
Mocht je het echt niet vertrouwen, neem dan even telefonisch contact op met je DA.
Het is al een goed teken dat de wondjes droog zijn
Ik zou het nog een paar dagen afkijken.
Mocht je het echt niet vertrouwen, neem dan even telefonisch contact op met je DA.
-
toscak
- Speurneus

Toevallig afgelopen dinsdag erfelijkheidsleer gehad bij KK1 van een dierenarts. Het ging over celdeling en die vertelde dat een wondje ongeveer 1cm per week dichtgroeid (moet dan wel droog zijn natuurlijk). Dus er staat wel zeker 2 weken voor.
-
Dee
-
Donja