Wondgenezing?
-
Donja
Wondgenezing?
Zoals onder het topic te lezen valt is Tara afgelopen dinsdag avond gebeten door een bullmastiff. Ze heeft twee gaatjes (bijtwonden) in haar flank, de ene van ongeveer 1 cm diep en de ander van ongeveer 2 cm diep. Die van twee cm is ook een groter gaatje (breder). We zijn sinds woensdag begonnen met ab-kuur en het spoelen van de wond. Ook hebben we een zalf wat we in de wond moeten spuiten. Nu vroeg ik me af hoe lang het ongeveer duurt totdat dit geneest. De wond van1 cm lijkt al bijna dicht maar die van 2 cm zit nog niet echt verbetering in. Behalve dat ze niet meer bloed en geen wondvocht meer verliest. Ik hoop dat het zo snel mogelijk beter is maar ik weet nu nietzo goed waar ik me op in moet stellen...
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Volgens mij is het in ieder geval al wel een goed teken dat de wond nu droog is. Ik heb gelukkig geen ervaring met wondjes bij de honden maar als ik na ga bij mezelf (ik ben vreselijk onhandig met scharen, messen en de kaasschaaf...) gaat het helen snel zodra de wond droog is.
Heeft ze naast de gaatjes nog iets van angst over gehouden?
Heeft ze naast de gaatjes nog iets van angst over gehouden?
-
Dinie
- Speurneus

Het lijkt me erg vroeg (vanaf dinsdagavond)om nu al te verwachten dat de wondjes dicht zouden moeten zijn. Zeker de grotere wond.
Het is al een goed teken dat de wondjes droog zijn
Ik zou het nog een paar dagen afkijken.
Mocht je het echt niet vertrouwen, neem dan even telefonisch contact op met je DA.
Het is al een goed teken dat de wondjes droog zijn
Ik zou het nog een paar dagen afkijken.
Mocht je het echt niet vertrouwen, neem dan even telefonisch contact op met je DA.
-
toscak
- Speurneus

Toevallig afgelopen dinsdag erfelijkheidsleer gehad bij KK1 van een dierenarts. Het ging over celdeling en die vertelde dat een wondje ongeveer 1cm per week dichtgroeid (moet dan wel droog zijn natuurlijk). Dus er staat wel zeker 2 weken voor.
-
Dee
-
Donja
Bedankt allemaal oor de reacties. Ik kijk het dan dus nog inderdaad even aan!
@m_n_q_e, ja ze heeft er denk ik wel angsten aan over gehouden. Ze is veel nerveuzer als daarvoor. Ze was altijd heel relaxt en nu loopt ze buiten inneens heel hard en schikt van elk geluid. Naar andere honden wil ze nog steeds wwel graag toe dus ze is niet bang voor andere honden volgens mij.. Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld...
@m_n_q_e, ja ze heeft er denk ik wel angsten aan over gehouden. Ze is veel nerveuzer als daarvoor. Ze was altijd heel relaxt en nu loopt ze buiten inneens heel hard en schikt van elk geluid. Naar andere honden wil ze nog steeds wwel graag toe dus ze is niet bang voor andere honden volgens mij.. Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld...
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Waarschijnlijk als je tijdens het wandelen steeds een beetje haar aandacht vast houdt met wat lekkers of een speeltje of kleine 'tussendoor' oefeningetjes gaat het schrikkerige er wel weer af. Een goed teken dat ze nog wel naar andere honden toe wil!
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Donja
- miranda
- Hele grote hondenneus

Succes bij de D.A !!
Ik hoop dat ze snel over der angst heen komt.
Ben je bekend met Dermiel?
Dat is een honingwondzalf dat desinfecteerd en heelt tegelijk,zou het wel ff navragen bij jou D.A
Ik hoop dat ze snel over der angst heen komt.
Ben je bekend met Dermiel?
Dat is een honingwondzalf dat desinfecteerd en heelt tegelijk,zou het wel ff navragen bij jou D.A
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
-
Donja
- miranda
- Hele grote hondenneus

Hoe is het gegaan bij de D.A ?
Hoe is het met Tara haar wondjes?
Hoop dat het snel geneest en dat ze geestelijk er ook snal overheen komt.
Hoe is het met Tara haar wondjes?
Hoop dat het snel geneest en dat ze geestelijk er ook snal overheen komt.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
Bowie 16-04-2017
-
Donja
Nou viel nogal tegen bij de D.A. Ik had vorige week niet gekeken toen hij met een staafje de wond inging en dacht dat de onderste wond 2 cm was. Vandaag zag ik dat het toch een stuk dieper is... Ongeveer 8 cm. Niet zo gek dus dat de wond nog niet dicht was... Bah zo verschikkelijk om te zien... De dierenarts heeft de wond wat verder open gesneden in de breedte zodat hij niet zo snel dicht zou groeien en het vocht er uit kon blijven lopen.. Er zat namelijk nog steeds wel wondvocht. Ook nog 5 dagen extra ab kuur gekregen. De wond zag er volgens de D.A verder wel goed uit en was niet geinfecteerd. Ik hoop dat die rotwond snel geneest en dat ons Taartje weer lekker naar het bos kan.. Want we moeten nog minimaal een week rustig aan dien, niet naar het bos en niet spelen met andere honden... Bah ik ben er zo zat van! Morgen gaan we weer naar cursus, ben benieuwd hoe dat gaat. Ik baal alleen dat ik niet mee kan met mijn vriend, moet werken... Nou wordt vervolgt..
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus