Benchmaat en pupcursus Goeree Overflakkee

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
HSOM

Benchmaat en pupcursus Goeree Overflakkee

Ongelezen bericht door HSOM »

Hallo,
Als alles volgens plan gaat krijgen wij rond de kerst een pup van Coco van 'of Coopers Hill'. Zondag de eerste kennismaking....spannend.....

Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op marktplaats voor een bench. Ik wil hem lang kunnen gebruiken. Naar welke maat moet ik zoeken?

Daarnaast ben ik me aan het orienteren op cursussen hier in de buurt. We wonen op het eiland Goeree Overflakkee, kan dus alle kanten op. We willen graag een cursus waarbij we daarna nog verder kunnen met apporteren, jacht, behendigheid, gewoon als hobby. Iemand een idee waar dit het beste kan?

Alvast bedank!
Mieke
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oh wat spannend!!!

Alvast heel veel plezier voor zondag!

En wat de bench betrefd, meestal als het om een pup gaat wordt er een kleinere bench gehaald. Het moet namelijk een soort van holletje/ nest voor het kleine frummeltje worden. Wij hebben er wel voor gekozen gelijk de juiste grootte voor een uitgegroeide lab te nemen (de ena grootste maat is dat, en als ik dat goed zeg is dat 107 cm) Deze hebben wij verkleind met kussens (zo kunnen er ook geen pootjes per ongeluk door de trailies komen te zitten) en daarover een dekentje (zodat het toch een geheel leek). Een heus nestje vond ons kleine Tabortje :) Wel hadden wij een kleinere variant mogen lenen van mijn ouders, deze stond op de achterbank in de auto, lkkr veilige manier van vervoeren :)

Voor cursus is het een idee om misschien eens langs de scholen in jullie buurt te gaan. Ik kom niet uit jullie omstreek dus kan geen ervaring delen. Het gevoel is toch ook best belangrijk.. Wij zijn zelf naar een martin gaus school geweest, je betaald de hoofdprijs, maar we hebben een hele leuke scholing gehad!!

Succes!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

op goeree zit je aardig in het midden van enkele hondenscholen

kijk eens op fhn.nl daar vind je ze in hellevoetsluis, dinteloord op het eiland zelf (maar ik vond ze weinig interessant, die op het eiland zelf, de andere 2 staan ook beter bekend maar je moet zelf maar kijken wat je aanstaat)

maar je hebt ook kc hoekse waard of kc voorne putten is ook nog te doen van goeree, deze kan je op hun naam vinden maar ook bij cynophilia.nl

bench maat is helemaal wat je zelf wilt en hoeveel ruimte heb je en zo duur zijn ze niet meer, zelfs nieuw niet om een kleinere te nemen en als ie gegroeid is een grotere
al me kinders uitgevlogen
HSOM

Ongelezen bericht door HSOM »

Bedankt, ik zal eens gaan kijken op een aantal cursussen. Daar heb ik nu nog mooi een paar weken tijd voor. Ik denk dat we maar gelijk voor een grote bench gaan en hem dan verkleinen, het lijkt me inderdaad lekker knus voor de pup om dit op deze manier te doen.

Groetjes!
Plaats reactie