Pas op voor vuurwerkpil
Pas op voor vuurwerkpil
Op de site van de Goldenretrieverfokkers (ik heb ook nog een Golden vandaar) zag ik een waarschuwing staan die ook geld voor de Labjes.Er is een zogeheten vuurwerkpil op de markt voor honden die bang zijn voor vuurwerk.Deze pil bevat ook de stof Acepromazine.Uit test is gebleken dat juis de geluidsgevoeligheid toeneemt door deze stof.Het is dus niet aan te raden om dit aan je hond te geven.Mocht je dus pillen kopen omdat je hond bang is voor vuurwerk,let dan goed op dat deze stof er niet in zit!
Ik kwam gisteren in de dierenwinkel een soort van hes/ shirt tegen, wat druk uitoefent op de hond, wat kalmerend zou werken.
Lijkt mij een betere optie dan pillen.....Alleen geen idee of het werkt!
Met Tess is het nog afwachten dit jaar, maar zoals het er nu uitziet zal het wel meevallen. Ze reageert ook zga niet op een enkel rotje of vliegtuigen die laag overvliegen enzo.
Ik moet zeggen dat onze vorige lab het niks uitmaakte. Die vond nieuwjaar bere-gezellig met al die mensen om m heen. We konden hem om 12 uur ook gewoon mee naar buiten nemen. Dus daar hopen we nu ook op he?!
De staff van mn broer wil al weken niet wandelen. Als die een knal oid in de verte hoort, maakt ie rechtsomkeert! Dat lijkt me echt zoooooo balen!
Lijkt mij een betere optie dan pillen.....Alleen geen idee of het werkt!
Met Tess is het nog afwachten dit jaar, maar zoals het er nu uitziet zal het wel meevallen. Ze reageert ook zga niet op een enkel rotje of vliegtuigen die laag overvliegen enzo.
Ik moet zeggen dat onze vorige lab het niks uitmaakte. Die vond nieuwjaar bere-gezellig met al die mensen om m heen. We konden hem om 12 uur ook gewoon mee naar buiten nemen. Dus daar hopen we nu ook op he?!
De staff van mn broer wil al weken niet wandelen. Als die een knal oid in de verte hoort, maakt ie rechtsomkeert! Dat lijkt me echt zoooooo balen!
Onze Polka is sinds een paar jaar ook bang voor vuurwerk; en voor de openhaard want die knetterd ook wel eens. Op ouderjaarsdag drogeer ik haar altijd met advocaat met slagroom of klein scheutje whiskey in de vanille vla en dan slaapt ze de hele avond. Nu heb ik bach rescue spray gekocht en uitgeprobeert en het werkt goed voor Polka.
-
- Speurneus
die pillen bestaan al heel lang, mijn DA wilt ze ook niet voorschrijven, de pil is erger dan de kwaal zeg maar.....
hier gaan ze ook aan de advocaat (zonder slagroom:))
van het soort truitje hoorde ik verleden jaar ook, dat is een soort van bakeren, van mij mag het snel afgelopen zijn met dat vuurwerk gedoe en zeker dit jaar met al dat zware vuurwerk uit de Oostbloklanden en Portugal.....mortiergranaten!!! Echt belachelijk degene die met dat soort gevaarlijk spul "speelt" mag van mijn part zijn/haar klauwen/ogen en meer ledematen missen!!!
zo dat lucht op whahahahaha
hier gaan ze ook aan de advocaat (zonder slagroom:))
van het soort truitje hoorde ik verleden jaar ook, dat is een soort van bakeren, van mij mag het snel afgelopen zijn met dat vuurwerk gedoe en zeker dit jaar met al dat zware vuurwerk uit de Oostbloklanden en Portugal.....mortiergranaten!!! Echt belachelijk degene die met dat soort gevaarlijk spul "speelt" mag van mijn part zijn/haar klauwen/ogen en meer ledematen missen!!!
zo dat lucht op whahahahaha
Liefs Von.

Lucas (malthezer) (uit Belgie)
Romi uit Roemenie

-
- Hele grote hondenneus
Echt? Aan de advocaat?
Onze Trix is bang voor harde geluiden maar ook een rotje in de verte vind ze al vreselijk eng. Als we buiten lopen en ze hoort een enkele knal durft ze haar behoefte al niet meer te doen
We zijn aan het trainen met vuurwerk geluiden in combinatie met Bach resceu druppels maar dat werpt nog geen vruchten af.
Miep vind het niet eng maar ik wil ook niet dat Trix Miep bang gaat maken.
Maar dat met de advocaat, hoeveel geef je dan? (alleen voor oudjaarsavond)
Onze Trix is bang voor harde geluiden maar ook een rotje in de verte vind ze al vreselijk eng. Als we buiten lopen en ze hoort een enkele knal durft ze haar behoefte al niet meer te doen

We zijn aan het trainen met vuurwerk geluiden in combinatie met Bach resceu druppels maar dat werpt nog geen vruchten af.
Miep vind het niet eng maar ik wil ook niet dat Trix Miep bang gaat maken.
Maar dat met de advocaat, hoeveel geef je dan? (alleen voor oudjaarsavond)

-
- Speurneus
ja ik maak geen dolletje:)
hier is 1 van mijn honden extreem bang voor vuurwerk, zo bang dat ze onder elke wagen wil duiken....dat is geen pretje en inderdaad plassen en poepen doet ze dan niet en ik ben er verleden jaar achter gekomen dat ze dat dan ook heeeeeeel lang kan ophouden.
Bach resceu heeft niet geholpen en de cd met vuurwerkgeluiden ook niet....zelfs daarvan raakt ze in de stess.
Tja hoeveel ik geef, ik geef op gevoel voor de kleinere natuurlijk minder als voor Luna en dan inderdaad alleen op oudejaarsavond.
ik doe gewoon een scheutje in hun bakjes, ze zijn er overigens dol op:)
en ja ze worden er wat relaxer en slaperiger van.
hier is 1 van mijn honden extreem bang voor vuurwerk, zo bang dat ze onder elke wagen wil duiken....dat is geen pretje en inderdaad plassen en poepen doet ze dan niet en ik ben er verleden jaar achter gekomen dat ze dat dan ook heeeeeeel lang kan ophouden.
Bach resceu heeft niet geholpen en de cd met vuurwerkgeluiden ook niet....zelfs daarvan raakt ze in de stess.
Tja hoeveel ik geef, ik geef op gevoel voor de kleinere natuurlijk minder als voor Luna en dan inderdaad alleen op oudejaarsavond.
ik doe gewoon een scheutje in hun bakjes, ze zijn er overigens dol op:)
en ja ze worden er wat relaxer en slaperiger van.
Liefs Von.

Romi uit Roemenie

-
- Speurneus
-
- Speurneus
-
- Speurneus
het ging over vuurwerk angst.....Anjess schreef:Wel een hele goede tip van de advocaat.Mijn Golden is echt extreem panisch van de dierenarts,heb echt al van alles geprobeerd maar de advocaat is nieuw.Hopelijk hoef ik het niet te vaak te gebruiken maar mocht het nodig zijn dan ga ik het zeker proberen!

Liefs Von.

Romi uit Roemenie

-
- Speurneus
daar heeft niemand het hier over gehad toch?Allard schreef:Hem aanhalen omdat je het zielig vind etc. Denk dat hij daarom juist denkt van ik moet bang zijn.Von schreef:hoe bedoel je met toegeven?Allard schreef:Is het niet zo dat als je toegeeft dat ze ergens bang voor kunnen zijn dat ze het er dan ook voor blijven?
maar ja daar zijn de verhalen en meningen ook weer over verdeeld en geloof me als je zo'n extreem bang hondje hebt (mijn Roemeen waar toen ze geen kant op kon vuurwerk naartoe is gegooid......) en letterlijk onder een auto wilt kruipen....dan moet je wel!
Liefs Von.

Romi uit Roemenie

- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Ik weet niet of Killian bang is voor vuurwerk,Weiser is niet super gerust,maar niet dat hij rare dingen gaat doen,Bud vroeger maakte er helemaal niets uit.
Wij gaan weg maar komen tegen half twaalf naar huis voor onze beestjes,normaal is het hier in de gemeente verboden om vuurwerk af te stekeen,maar er zijn er toch altijd die er niet naar zien en het toch doen
Wij gaan weg maar komen tegen half twaalf naar huis voor onze beestjes,normaal is het hier in de gemeente verboden om vuurwerk af te stekeen,maar er zijn er toch altijd die er niet naar zien en het toch doen

Bud mis je nog steeds!