Ik train met Pien in de EG2 en moet zeggen dat we een vrij grote groep hebben (11 honden). Hiervan zijn er drie herders die nogal luidruchtig zijn en ook tijdens het volgen door elkaar heen nog wel eens om zich heen willen snauwen. Altijd dus maar voldoende afstand gehouden want erg prettig is het niet.
Nu hadden we gisteravond weer les die erg belangrijk was, want over twee weken hebben we examen. Een van de oefeningen die ze moeten kunnen is de af en blijf, waarbij je zelf 2 meter voor je hond gaat staan en ze moeten dan 1 minuut af blijven. Nou goed, ik stond dus naast die herder opgesteld (we moeten allemaal op 1 lijn staan en allemaal tegelijk de opdracht doen). Pien lag netjes in de af, het was de eerste oefening van de training. Ik stond haaks op Pien omdat ik haar niet wil aankijken tijdens deze oefening en stond dus met mijn rug naar de herder en baas toe die naast ons stond. Opeens vanuit het niets springt die herder dus blijkbaar op Pien, die niet wist wat haar overkwam en op de grond lag en in elkaar dook...
Nou, daarna moesten we nog een aantal keer de af en blijf doen, maar dat ging dus opeens totaal niet bij pien! Ze ging bijna niet af en als ze lag kwam ze bijna gelijk weer overeind en stond met de staart tussen haar benen, zo sneu..!
En het ergste vind ik nog, gisteravond Pien nog uitgelaten, ze had liggen slapen in haar mand en kwam eruit en toen zag ik opeens dat ze haar linkerachterpoot even een paar passen in de lucht hield. En dit is dus de poot waaraan ze in april aan haar knie is geopereerd. Nooit heb ik hier meer iets aan gezien na de operatie, tot gisteravond. Ik ben bang dat ze misschien hard op haar knie/heup is gevallen of raar gedraaid heeft, maar doe voorlopig dus even heel rustig aan en hoop dat het hierbij blijft!!
Ik ben blij dat we volgende week nog 1 les hebben voor het examen en hoop dat Pien dan wel weer gewoon de opdracht doet en er niet bang van is geworden.
Maar lekker zeg, denk je leuk een avond te gaan trainen, krijg je dit..