Pien aangevallen tijdens de training!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Pien aangevallen tijdens de training!!

Ongelezen bericht door jolien »

Ik ben er nog steeds pissig om, gisteravond tijdens de training is Pien vanuit het niets aangevallen door een mechelse herder... :mad:

Ik train met Pien in de EG2 en moet zeggen dat we een vrij grote groep hebben (11 honden). Hiervan zijn er drie herders die nogal luidruchtig zijn en ook tijdens het volgen door elkaar heen nog wel eens om zich heen willen snauwen. Altijd dus maar voldoende afstand gehouden want erg prettig is het niet.

Nu hadden we gisteravond weer les die erg belangrijk was, want over twee weken hebben we examen. Een van de oefeningen die ze moeten kunnen is de af en blijf, waarbij je zelf 2 meter voor je hond gaat staan en ze moeten dan 1 minuut af blijven. Nou goed, ik stond dus naast die herder opgesteld (we moeten allemaal op 1 lijn staan en allemaal tegelijk de opdracht doen). Pien lag netjes in de af, het was de eerste oefening van de training. Ik stond haaks op Pien omdat ik haar niet wil aankijken tijdens deze oefening en stond dus met mijn rug naar de herder en baas toe die naast ons stond. Opeens vanuit het niets springt die herder dus blijkbaar op Pien, die niet wist wat haar overkwam en op de grond lag en in elkaar dook... :mad: :( Verdorie, zo kwaad word ik daarom! Ben je gewoon aan het trainen word je hond opeens aangevallen door een andere hond die blijkbaar niet onder controle staat! Pien probeerde op te staan maar die herder bleef grommen/happen haar naar de grond duwen... Uiteindelijk kon ik op de riem van die herder staan waardoor die baas haar weer kon pakken, maar ik (en Pien ook) was me dood geschrokken.. Ik ben toen helemaal aan de andere kant van de groep gaan staan en die herder mocht de oefeningen niet meer los doen. Als ze volgende week nog niet normaal los kan mag ze ook geen examen doen, maar blijkbaar gaan ze het volgende week wel weer proberen?! Probleem is ook dat niemand nu meer naast haar wil staan..

Nou, daarna moesten we nog een aantal keer de af en blijf doen, maar dat ging dus opeens totaal niet bij pien! Ze ging bijna niet af en als ze lag kwam ze bijna gelijk weer overeind en stond met de staart tussen haar benen, zo sneu..!

En het ergste vind ik nog, gisteravond Pien nog uitgelaten, ze had liggen slapen in haar mand en kwam eruit en toen zag ik opeens dat ze haar linkerachterpoot even een paar passen in de lucht hield. En dit is dus de poot waaraan ze in april aan haar knie is geopereerd. Nooit heb ik hier meer iets aan gezien na de operatie, tot gisteravond. Ik ben bang dat ze misschien hard op haar knie/heup is gevallen of raar gedraaid heeft, maar doe voorlopig dus even heel rustig aan en hoop dat het hierbij blijft!!

Ik ben blij dat we volgende week nog 1 les hebben voor het examen en hoop dat Pien dan wel weer gewoon de opdracht doet en er niet bang van is geworden.

Maar lekker zeg, denk je leuk een avond te gaan trainen, krijg je dit.. :(
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

miss beetje spierpijn van de onverwachtse beweging of beetje gekneusd ff in de gaten houden.

als ze daaraan is geopereerd blijft het altijd een wat gevoeliger plek, heb je zelf ook ik heb 20 jaar geleden mijn grote teen echt zwaar gekneusd was helemaal zwart, en nu hoef ik hem maar licht te stoten of heb dezelfde pijn als met de kneuzing toen en dat duurt weer ff voordat dat weg is.
al me kinders uitgevlogen
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

wat vervelend ik hoop dat ze snel weer gewoon uit de voeten kan
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Jeetje wat vreselijk zeg!!
En wat sneu voor Pien, lijkt me zo erg om te zien dat je hond wordt aangevallen om niets!
Ik kan me wel voorstellen dat ze zich er niet lekker meer bij voelt om de 'af' oefening te doen.
Misschien thuis even weer op een leuke manier oefenen.
En hopelijk blijft ze geen last houden van haar poot. Dat zou wel heel naar zijn als dat er ook nog bij komt. Allemaal doordat andere mensen hun hond niet onder controle hebben.
Zag het baasje de ernst er wel een beetje van in?
Ik zou dan zelf al uit de groep stappen om hulp te zoeken om het probleem op te lossen.
Veel beterschap voor Pien, hopelijk knapt ze snel weer op, zowel fysiek als psychisch!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dat zijn van die vervelende dingen he tijdens een training :mad:
ik hoop dat het goed gaat met pien haar poot.
mischien wist je het al maar traumeel werkt ook goed voor kneuzingen en blauwe plekken enzo.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=t ... TfEvkGmYRw" onclick="window.open(this.href);return false;

hier kan ik het kopen bij de reformwinkel.
honden weten niet wat sugestie is en ik geef het als ze een enkele keer zich verstappen of zo en het werkt heel goed.
ook zelf gebruiken we het regelmatig met goed resultaat :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Catharina-1

Ongelezen bericht door Catharina-1 »

Wat een vervelende ervaring voor Pien en jezelf.
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken en boos bent.

"leest" die man zijn Mechelaar niet? Deze hond zal zich toch
op Pien gefikseerd hebben voordat hij overeind kwam en
op haar dook? Helaas is het gebeurd en ik hoop dat Pien
geen schade aan haar pootje overhoudt.

Sterkte gewenst
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

roef schreef:dat zijn van die vervelende dingen he tijdens een training :mad:
ik hoop dat het goed gaat met pien haar poot.
mischien wist je het al maar traumeel werkt ook goed voor kneuzingen en blauwe plekken enzo.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=t ... TfEvkGmYRw" onclick="window.open(this.href);return false;

hier kan ik het kopen bij de reformwinkel.
honden weten niet wat sugestie is en ik geef het als ze een enkele keer zich verstappen of zo en het werkt heel goed.
ook zelf gebruiken we het regelmatig met goed resultaat :klasse:
Bedankt voor de tip, ga even kijken of ik het ergens kan krijgen en dan zeker proberen! :)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

lucievd schreef:Jeetje wat vreselijk zeg!!
En wat sneu voor Pien, lijkt me zo erg om te zien dat je hond wordt aangevallen om niets!
Ik kan me wel voorstellen dat ze zich er niet lekker meer bij voelt om de 'af' oefening te doen.
Misschien thuis even weer op een leuke manier oefenen.
En hopelijk blijft ze geen last houden van haar poot. Dat zou wel heel naar zijn als dat er ook nog bij komt. Allemaal doordat andere mensen hun hond niet onder controle hebben.
Zag het baasje de ernst er wel een beetje van in?
Ik zou dan zelf al uit de groep stappen om hulp te zoeken om het probleem op te lossen.
Veel beterschap voor Pien, hopelijk knapt ze snel weer op, zowel fysiek als psychisch!
De baas reageerde helaas niet heel erg. Het is ook een herder die dit gedrag vaker vertoond, in de zin van als je te dicht langsloopt uit willen vallen etc. Ik snap sowieso niet zo goed waarom zo iemand in een grote groep met andere honden traint. Misschien zou priveles een betere optie zijn...
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Gadver !! dat is toch ongehoord.... dat is toch volslagen abnormaal dat de ene hond de andere aanvalt zonder enige reden.... ik dacht dat dat meestal gebeurde nadat er een soort van interactie was geweest tussen beide honden.... maar terwijl jullie Pien braaf afligt, vliegt die andere er bovenop.... volgens mij is er dan toch iets serieus mis met die hond zijn karakter hoor.... ik vind dat totáál niet kunnen....
Heb het ooit ook meegemaakt met Wobbe, die werd langs achter aangevlogen zomaar totaal uit het niets.... wat is dat toch tegenwoordig met al die slecht opgevoede honden.... je zou potdorie schrik krijgen om nog ooit een pup te nemen en er mee langs de straat te wandelen....

Hopelijk komt alles vlug terug goed met Pien en is er niets ernstigs met haar knie..... Geef haar maar een dikke knuffel.... Hopelijk ben jij ook terug vlug over je angst heen....

Groetjes
Martine
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Jeetje dat zal schrikken geweest zijn! Kan me voorstellen dat Pien niet meer durfde te gaan liggen. Maar flink oefenen deze week dan komt het volgende week hopelijk wel goed op het examen. Sterkte ook met haar pootje, hopelijk is dat snel weer over. Hoe reageerde de train(st)er eigenlijk op dat moment?
Cindy

Ongelezen bericht door Cindy »

Ik hoop dat ze wel slaagt met het examen.
Ze kan natuurlijk zo geschrokken zijn dat ze voorlopig niet rustig blijft liggen en dadelijk haar papiertje misloopt.

Wat ik niet goed snap is dat zulke honden door gaan naar de volgende groep.
Volgens mij is er toch iets mis met de gehoorzaamheid en moet daar nog aan gewerkt worden.

Ik ben maar een leek hoor en heb er geen verstand van.

groet Cindy
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Jeetje wat schrikken zeg! Hopelijk houdt ze er niks aan over. Sterkte!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Cindy schreef:Ik hoop dat ze wel slaagt met het examen.
Ze kan natuurlijk zo geschrokken zijn dat ze voorlopig niet rustig blijft liggen en dadelijk haar papiertje misloopt.

Wat ik niet goed snap is dat zulke honden door gaan naar de volgende groep.
Volgens mij is er toch iets mis met de gehoorzaamheid en moet daar nog aan gewerkt worden.

groet Cindy
Helemaal mee eens, wat een rotervaring voor jullie :(
Op de training vind ik dit helemaal ongehoord :mad:
Sterkte met en voor je meisje ik hoop dat het met haar pootje en het af gaan weer helemaal goed komt.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Deze week veel oefenen vraag honden uit de buurt, zodat jet het ook met andere honden oefent om haar weer vertrouwen te geven, sterkte met haar pootje en succes
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Sjonge jonge!! Hoop dat Pien weer snel bijtrekt met af en blijf.
En hopen dat haar ppotje meevalt zeg! Pff Pien heeft al genoeg te verduren gehad met al die blessures.

Dikke knuffel voor Pien!

Had de trainster er nog iets over gezegd. Ik vind dat die hond gewoon niet in de groep kan blijven. Je moet toch rustig door elkaar heen kunnen volgen zonder dat je afstand moet houden omdat er een paar uitvallen aan de lijn :shock:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Plaats reactie