Ik heb een labradorpup van 19 weken. Hij begint in zijn vacht steeds meer krullen te krijgen. Het zijn eigenlijk meer golven dan krullen. Vooral zijn staart en de achterkant van zijn rug komen veel krullen. Hij is wel een volbloed labrador. Hebben jullie hier vaker van gehoord?
Ik weet wel dat een kennis van ons, zij is fokker, ook zo'n labrador heeft, ook met veel golven in het haar, maar de pup komt daar niet vandaan. Ik ben benieuwd of dit vaker voor komt?
Ook onze hond heeft wat slagen in de vacht vooral in de haren op zijn rug richting de staart. Hoe meer we gezwommen hebben en dit opdroogd hoe meer slag we zien En ook Tabor is een stamboom labrador
Grappig, ik had het nog nooit eerder gezien.. vooral in de staart van Marlet zitten veel golven, lijkt net of er allemaal knikken in zitten, alsof zijn staart missvormd is.. maar vind het juist super mooi met die golven!
Hier ook een Lab met golvend haar. Ze lijkt dus op mij,ik heb ook krullen van mezelf Ik krijg nogal eens te horen: dan is ze geen echte Lab. Nou,wel hoor!!Voortaan duw ik ze de stamboom onder hun neus
Killian heeft ook golven op zijn rug naar zijn staat toe,ik vindt dit ook heel mooi en ben blij dat hij dat heeft.
Bud had dat ook,en het zijn twee stamboekhonden.
Er zijn labrador lijnen die meer slag/krul in hun vacht hebben dan andere lijnen. De een heeft een heel korte vacht en andere weer ietsje langer.
De struktuur is ook vaak anders. Er zijn labradors met een hele zachte bovenvacht maar ook met een stuge bovenvacht. Er zijn ook labradors zonder een goede ondervacht. Tja smaken verschillen en keuze genoeg zou ik zo zeggen.