borstelen...

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

borstelen...

Ongelezen bericht door ilseF »

Wie kan mijn uitleggen hoe ik Qajo leer rustig te staan/liggen wanneer ik hem ga borstelen?
Nu lijkt t meer op een wedstrijdje vrij worstelen :evil: en 'vang' ik al de haren die ik bij Qajo wegborstel :?
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Toen Flits klein was vond hij dat borstelen ook maar raar en wilde steeds in de furminator bijten en vond het maar al te interessant.
Het is niet goed als het een soort worstel partijtje wordt, dat schiet ook totaal niet op.
Ik heb het toen maar simpel opgelost en Flits een kauwstaafje gegeven (of iets anders waar ze even zoet mee zijn).
Zodra hij lekker aan het knabbelen was kwam ik ook op de grond zitten en begon hem rustig te borstelen. Ook aaide ik tussendoor, zodat hij het als een prettige iets ging beschouwen.
Nu is Flits 8 maanden en vindt het prima als ik hem borstel.
Ook al is Qajo geen pup meer en hij misschien niet meer perse overal in wil bijten, toch kun je het ook gerust op deze manier doen.
Anders blijft het een wedstrijdje vrij worstelen, zoals je zelf zo mooi zegt :D
Het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen voor Qajo.
Succes en veel plezier met hem! :)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Hier hetzelfde trucje als bij Flits, wij geven Castro ook wat te knagen dan kan ik hem rustig borstelen, anders wordt het inderdaad worstelen 8)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Halsband aan en de riem eraan doen. Voet op de riem (dan heb je twee handen vrij!) 1 hand onder de buik om hem te laten staan en kort even borstelen. Daarna belonen. Borstelbeurt steeds iets langer/uitgebreider maken? :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Saskia.Bernadette schreef:Halsband aan en de riem eraan doen. Voet op de riem (dan heb je twee handen vrij!) 1 hand onder de buik om hem te laten staan en kort even borstelen. Daarna belonen. Borstelbeurt steeds iets langer/uitgebreider maken? :wink:
Precies mijn idee :wink:
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Saskia.Bernadette schreef:Halsband aan en de riem eraan doen. Voet op de riem (dan heb je twee handen vrij!) 1 hand onder de buik om hem te laten staan en kort even borstelen. Daarna belonen. Borstelbeurt steeds iets langer/uitgebreider maken? :wink:
oke....dit klinkt goed, ik ga t proberen!
dank je wel!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

ilseF schreef:
dank je wel!
Graag gedaan. Borstelen moet ook leuk en fijn zijn hoor. :D
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Saskia.Bernadette schreef:
ilseF schreef:
dank je wel!
Graag gedaan. Borstelen moet ook leuk en fijn zijn hoor. :D
ja. dat dacht ik dus ook, maar Qajo denkt daar heeel anders over, die begint meteen in de borstel te bijten, rond te tollen ect. ect...maar ik ga t eens rustigaan op deze manier proberen! :klasse:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ja en eerst alleen maar eens aan de borstel laten ruiken misschien. Dan aaien met de gladde kant en daarna pas met een korte borstelbeurt beginnen. Ik denk dat hij gewoon niet weet wat dat is, een borstelbeurt.

Missy is er ook niet dol op overigen. Ze blijft een poosje staan en dan ineens heeft ze er genoeg van en probeert weg te wandelen. :) Maar als ik haar dan weer bij me roep komt ze wel gewoon.

Ik hoop dat het lukt, borstelen is soms gewoon wel eens nodig immers. 8)
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

ik hoop dat de tips werken. Bij Gijs is het nooit een probleem geweest die gaat er uitgebreid voor liggen en zachtjes "grommen" van genot
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Boris vindt het heerlijk als ik hem ga borstelen.
Hij gaat er echt uitgebreid voor liggen.
Maar het aller-allerlekkerste vindt meneer het als ik hem eens lekker stofzuig.
Wanneer ik de stofzuiger maar aandoe komt ie eraan gevlogen en gaat er echt voor staan.
Heerlijk vindt hij dat!!!
De mafkees. haha...
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Borstelen = appèloefeningen.

Stand = gaan staan en blijven staan (!)

Turn = omdraaien

Twist = op de rug gaan liggen

Als Olly dus zou gaan lopen of raar gaat doen tijdens het borstelen, vind ik dat persoonlijk een vorm van niet (goed) luisteren naar de baas ;). Dan zou ze er een spelletje van maken, en aan uitdagende spelletjes doe ik niet mee, want ik bepaal wanneer er gespeeld wordt en wanneer niet ;).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Connie mama van Boris schreef:Boris vindt het heerlijk als ik hem ga borstelen.
Hij gaat er echt uitgebreid voor liggen.
Maar het aller-allerlekkerste vindt meneer het als ik hem eens lekker stofzuig.
Wanneer ik de stofzuiger maar aandoe komt ie eraan gevlogen en gaat er echt voor staan.
Heerlijk vindt hij dat!!!
De mafkees. haha...
Hier loopt ook zo'n stofzuigerfreak rond, Joy vindt borstelen en stofzuigen geweldig. :D
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Plaats reactie