Dit is toch niet normaal?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dit is toch niet normaal?

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Ik moet het even kwijt. Woest was ik gister. :oops:

Ons nichtje werd 5 en vierde gister haar verjaardag. Castro mocht ook komen en als hij mee mag gaat hij ook mee, hij moet van ons zoveel mogelijk mee maken :)
Hup in de auto, bench mee en gaan. Lekker nog even gewandeld en met neefje en nichtjes gespeeld. Daarna lekker in zijn bench. Neefje en nichtjes weten het heel goed " Als Castro in zijn bench ligt laat je hem met rust".
Afijn moeder van schoonzus komt binnen: " oooooohhhh wat een schatje rammel de rammel aan de bench, deurtje open :shock: " kom maar hier jij"
-Uh sorry maar wil je hem met rust laten als hij in zijn bench ligt? Hij mag er zo wel weer even uit om kennis te komen maken.
" ach ja sorry mijn broer heeft ook 2 honden en die verteld me dat ook steeds".
Nou ja ok.

Vervolgend komt de zus van de moeder binnen. "oooohjhhhhh wat een schatje!!!" rammel de rammel aan de bench.
-Sorry ik wil niet vervelend zijn maar zou je hem met rust willen laten als hij in zijn bench ligt. Hij mag er straks wel even uit om kennis te maken.

Vervolgens loop in naar de keuken en kom terug, zit dezelfde vrouw bijna bij Castro in de bench!!! :shock:
Deurtje open " kom maar hoor ja we gaan even lekker knuffelen"
-Uh sorry maar ik had toch net gevraagd of je hem met rust wilde laten?
" Jaaaaa maar hij is zoooo schattig ik dacht ik haal hem er even uit!
-Nou liever niet hij mag er straks wel even uit. Dus ik doe de benchdeur dicht.
Vervolgens rammel de rammel "kom dan maar lekker door het kooitje heen met me spelen he jaaaaa"
-Sorry maar ik vraag het nu geloof ik voor de 3e keer. ZOU JE HEM MET RUST WILLEN LATEN IN ZIJN BENCH???

Vrouw gaat vervolgens op de bank zitten mokken en heeft het kwartier erna alleen maar:
" hij wil wel met me spelen hoor ik weet het zeker kijk maar hij zit de hele tijd te kijken' Ik begrijp niet waarom ik niet even met hem mag spelen dat vind hij toch leuk, kijk maar hij wil heus wel"
Vind het trouwens ook maar zielig zo'n hondje in een kooi.

We zijn maar weggegaan, ik was zo kwaad dat ik dacht dat ik tegen die vrouw zou gaan schreeuwen, was dus tijd om op te stappen :evil: cry:

Onbegrijpelijk vind ik dit. Dat je niet weet dat je een hondje met rust moet laten in zijn bench ok. Maar je doet toch niet zomaar het deurtje open om hem er even uit te halen. Voor hetzelfde geldt is hij vals. En dat zijn dan ook nog vrouwen waarvan de broer ook honden heeft en een bench.
Misschien ligt het wel aan mij als overbezorgde pupeigenaar maar ik vind het geen normaal gedrag en moest het echt even kwijt!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

tsja ergens had je dat kunnen weten, maar ja zo zijn mensen nou eenmaal tegenwoordig, respect voor andersmans spullen bestaat niet meer voor velen en dus ook niet voor je pup

dan maar wennen aan in de auto blijven als je hem per see mee wilt nemen.
al me kinders uitgevlogen
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt.
Toen was het feest zelfs in de tuin bij familie en had ik de bench binnen in huis gezet, in een afgelegen kamertje waar je niks te zoeken hebt. Maar toch toen ik binnen kwam om Flits even te laten plassen had familie Flits zomaar uit z'n bench gehaald. Terwijl ze heel goed wisten dat dat niet mocht.

Op een of andere manier willen en kunnen de mensen niet meer luisteren. Zij willen het hondje aaien, dus denken ze alleen nog maar aan hun eigen wensen en niet aan de wensen of regels van de eigenaar.

Maar je zult vast nog wel vaker meemaken dat andere mensen je training verpesten.
Maar normaal is het zeker niet hoor!
Ik snap je reactie heel goed. Het is gewoon zo irritant als jij alles goed probeert te doen en dat iemand anders jouw training zomaar even loopt te verstoren. :evil:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

herkenbaar :roll:
ikke,ikke,ikke en als ik het maar leuk heb!! :mad:

hier is iedereen heel goed op de hoogt hoe IK het wil met mijn hondjes :twisted: :D op een geven moment wordt je het zo zat dat de boodschap vanzelf duidelijk is 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

roef schreef:herkenbaar :roll:
ikke,ikke,ikke en als ik het maar leuk heb!! :mad:

hier is iedereen heel goed op de hoogt hoe IK het wil met mijn hondjes :twisted: :D op een geven moment wordt je het zo zat dat de boodschap vanzelf duidelijk is 8)
Heel herkenbaar. er is maar 1 methode en dat is heel, heel erg duidelijk zijn hoe JIJ wilt dat er met je hondje word omgegaan. En dat je daarna word uitgemaakt voor alles wat niet aardig is, tja, dat moet je maar van je af laten glijden. Hun probleem, niet het jouwe.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

Nee hoor Danielle ligt niet aan jou. ik herken het ook.
even een voorbeeld : ik geef aan dat Bimmel geen koekjes van andere mag als we in een groep aan het lopen zijn. Ik train met koekjes dus er moet gewerkt worden voor koekjes. Dan achter mijn rug zie ik toch wel eens een koekje in de bek van Bimmel gaan want het is zo zielig de andere krijgen immers ook een koekje. Gevolg laat zich raden.
Ik ben dan niet aardig ,maar ben dat gewoon vol blijven houden dat ik degene ben die hem koekjes geef, en voor mijn is het het belangrijkste dat mijn hond doet wat ik wil en niet wat de andere willen. :wink:
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Toch goed dat je je poot stijf gehouden hebt :applaus:

Ach, en met Castro komt het wel goed hoor, nu moet je alleen nog even de schoonfamilie opvoeden :D
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Hebben die mensen toevallig kleine kinderen, en dan bedoel ik dus baby's?
Precies het zelfde terug doen.
Alle keren dat kind uit zijn bed halen, alle keren knuffelen, ............

Heb ook zo'n neefje en nichtje, en ik zet die heel goed op hun plaats.
Je blijft van mijn pup af, niet tillen, schreeuwen, commando's geven enz enz

En de ouders zitten erbij, niet luisteren, pup in de bench.
Maar oh wee als ze dan ook maar 1 stap of wat dan ook doen naar mijn hond toe.
HSOM

Ongelezen bericht door HSOM »

Wij krijgen zaterdag onze pup. Ik had me al voorgenomen dat ik mensen aanspreek op hun gedrag als het om mijn hond gaat, nu weet ik dus zeker dat ik dit ga doen.

Wat betreft mijn kinderen, die vreten ook weleens iets uit hoor, maar die weten nu al donders goed wat ze wel en niet moeten doen met de pup. (Gelukkig al kunnen oefenen met familiehonden) Daarbij, als ze iets flikken en ik zie het niet, ben ik juist blij als een ander ze daarop aanspreekt. Doe ik ook met andere kinderen (en onbehouden volwassenen).

Mijn kinderen worden ook weleens behandeld als honden, wat betreft het ondermijnen van mijn gezag. Zo koopt hun oma standaard voor elk bezoek bergen chocolade, terwijl wij al zo'n 1000x gezegd hebbend dat we dat niet willen. :evil: Nu leveren ze het in, in ruil voor een kleinigheidje.
Mensen zeggen weleens dat ik streng ben als ik mijn kinderen aanspreek. Nou, ik werk in het voortgezet onderwijs, ik ervaar dus wat dat losse, overdemocratische prinsjes-en prinsesjesopvoedgedrag van ouders teweeg heeft gebracht hoor...Maar daar mag je niks van zeggen he, dan worden ze boos...

Echt, het ontbreekt mensen vaak zo aan zelfreflectie, kennis en de wil om eens gewoon te luisteren.
Lang leve de dieren........
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Ook hier herkenbaar.. Ik had het op het feest van mn moeder wie 50 werd. Benchje mee voor de rust en zijn plekje in de drukte. Hij heeft lekker gelopen en geplast, de drukte was zowieso al indrukwekkend.
Later op de avond was er een tante die denk ik ineens door had dat er een pup af en toe rondscharrelde. Maar hij zat nu in zijn bench en wat jij zegt, de bench betekend rust en geen gedoe. Gelukkig deed de tante het deurtje niet open maar zat wel door de tralies te teuten, heb het 2 keer aardig gevraagd en de discussie bleef.. Ik heb toen ook in wat harde reactie gevraagd of zij misschien spruiten in haar oren had :oops:
Heel erg vond ik dat, want tegen iemand die ouder is dan jij, en dan ook in het bijzijn van al de andere mensen.. Ik voelde me echt een.. Nagoed, het was wel duidelijk (was het bij andere mensen wel al :lol: ) Tis mijn hond wie ik opvoed :roll: En ja, er zijn genoeg van dit soort voorbeelden en idd je wordt daarna voor vanalles uitgemaakt.. Achja, zolang ik het maar goed heb met mijn vriendje :D
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

ik zit dit hier te lezen...belt buurman aan; zeg ik in de hal tegen hem; negeer Qajo als je binnenkomt want ik ben hem aan t trainen...
doet buurman: hai Qajo...kom maar... En Qajo springt op buurman af, hapt naar zijn handen. Buurman verontwaardigd: hij bijt!
Tja, zeg ik dan, ik zeg niet voor niets dat ik hem aan t trainen ben...
Maar tis toch om woest van te worden :evil: Dat sommige mensen hun honden niet of nauwelijks opvoeden moeten ze zelf weten, maar respecteer mijn beslissing en leermethode!
Ik vind t lastiger om mensen duidelijk te maken dat ik mijn hond opvoed op een bepaalde manier, dan mijn hond op te voeden :oops:
doe mij maar 10 honden..... 8)
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Is bij ons ook nog steeds als mijn schoonouders af komen.
Schoonvader die doet het perfect, negeert de honden, en geeft geen aandacht.
Maar schoonmoeder die zeer slecht te been is en zeer fragiele botten heeft, vraagt zich elke keer weer af waarom de hond niet mag afkomen.

Mijn antwoord is dan:

terug weer het ziekenhuis in met een open beenbreuk?

Als ze dan eenmaal zit, vraagt ze toch van: mag die nu afkomen, met eerst de opmerking: mmm jullie zijn wel streng, om daar achter te zeggen tis toch wel gemakkelijk zo'n opgevoede hond.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Vreselijk zeg... daar zou ik ook niet tegen kunnen :evil:
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door elliette »

Ging dit nou over een pup of een SCHOONMOEDER :wink: !!! Haha
Wij krijgen 6 januari ook weer een pup erbij, en hoe jammer mensen het ook vinden......its my way....or the highway!
Als wij maar snappen waar het om gaat......een fijn en goed opgevoede hond :)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Bedankt voor jullie reacties. Als ik het zo lees denkt "men" echt dat je hond algemeen goed is. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden maar gedeelde smart is halve smart 8)
En ik hou mijn poot stijf hoor, Castro gaat gewoon mee, ik ga hem niet thuis of in de auto laten omdat een ander zich niet weet te gedragen. Dat doe je met je kinderen toch ook niet? :wink:
Afijn genoeg hierover, nogmaals dank.
Plaats reactie