Buiten stormt het flink en zo ook in mr. Bundels zijn hoofd

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Buiten stormt het flink en zo ook in mr. Bundels zijn hoofd

Ongelezen bericht door francis v »

Vanmiddag was het de hoogste tijd voor een rondje park met de mannen.

Mijn dochter en de mannen hadden net als ik zin om heerlijk de wind in ons gezicht te voelen, dus hupsekee lekker naar buiten. Eerst langs de broeksloot. Tjonge wat stond het water hoog..je kon bijna met je grote teen het water aanraken (niet dat wij zulke grote tenen hebben :wink: 0)
Banjer en Bundels genoten volop van de straffe wind en alle geuren bij de bomen en uiteraard grassprietjes.

Aan het eind van de broeksloot ligt een soort van ligweide annex speelveld. Op deze weide lag een gigantische grote plas en tja...do I need to say more :wink: ...daar ging onze mr. Bundels als een jong veulen met 4 benen tegelijkertijd de plas in. Als een malloot rende hij heen en weer door die modderbende met een mega grote grijns op zijn gezicht.
Hij holde er weer uit en voordat ik kon zeggen Bundels neen!!! nam hij een snoekduik...hij leek wel een rubyspeler die bovenop de rubybal dook. Hij belande half op zijn zijkant en duwde gelijkertijd in 1 vloeiende beweging ook nog eens zijn halve kop in de modder.
En ja hoor daar kwam hij aangelopen.....hij leek wel doctor Jykell & Hide. De ene kant blond en de andere zwart van de modder.
Mijn dochter en ik stonden wat verbouweert naar hem te kijken.

En daar ging mr.Jykell & Hide...met een soort huppeltje dat je ziet bij honden als ze helemaal in hun element zitten. Mijn dochter en ik kwamen helemaal niet meer bij toen wij naar zijn achterkant keken. Omdat Bundels een langere vacht heeft heeft hij een soort van pofbroek. Nu de vacht doordrenkt was van modder en water had zijn achterkant dreadlocks gekregen wat heel grappig op de maat van zijn loopje meebungelende als wapperende gordijntjes.

We hebben alle parken gezien en het was geweldig. De wind door de boomtoppen en de wolken die heel hard voorbij kwamen.

Zelfs Banjer die nooit met zijn poten door een modderplas zou gaan was voor zijn doen aardig smerig. Gelukkig konden we hem met een vochtige handdoek schoonkrijgen.
Terwijl Banjer 'schoongemaakt' op zijn kussen lag te genieten van een kauwstaaf moest mr. Bundels mee naar boven voor een badsessie.

Van alle honden die ik in mijn leven heb gewassen is Bundels toch wel de eerste die echt geniet van zijn baddouche. Gaat rustig zitten, laat zich volledig inmasseren en uitspoelen. Dan komt het mooiste..meneer gaat op zijn zij liggen en laat zich 'droog' fohen. Hij lag bijna te doezelen de lauwwarme lucht door zijn vacht ging. Het leek wel of hij zijn eigen prive hondenspa had hahahha.

Dit was zo'n beetje een middagje wandelen met Banjer en mr. Bundels, onze kampioen modderplasduiken. Gelukkig bestaat er voor dit gebeuren nog geen Nederlandse kampioenschap anders had hij wellicht in de prijzen gevallen. :wink:
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

:D Leuk omschreven, ik zie het voor me!
Ook Miep kan dat soort plassen niet weerstaan. (en het tegen mij opspringen daarna ook niet..)
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Hier hebben ze vandaag ook erg gek gedaan in alle modderplassen. :D
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

:D Geweldig verhaal weer.
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

heel leuk verhaal, ze hebben in ieder geval genoten
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Mooi beschreven zie het helemaal voor me :lol: volgende keer filmpje maken van de uitbundige mr. Bundels :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Heel leuk beschreven! Zo te horen heb hebben jullie vieren weer heerlijk met elkaar van elkaar genoten! Altijd leuk om jouw verhalen te lezen :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
wobbetje

Ongelezen bericht door wobbetje »

Geweldig verhaal... heel beeldend verteld... en dat die Bundels die zich zo graag laat badderen en op zijn zij gaat liggen om zich te laten droogblazen... dat moet een geweldig zicht zijn....een genietmoment voor zowel hondje als baasje denk ik dan...

Groetjes
Martine
Basto!

Ongelezen bericht door Basto! »

haha erg leuk! Hier nog een modderploeger en doucheliefhebber!
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Weer genoten van je prachtige verhaal over Mr. Bundels. :applaus:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Haha geweldig! :D Misschien doet hij het nu wel vaker, omdat de douche sessie zo lekker was en het modderbadje natuurlijk ook :D
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:D :D :D geweldig.... zie het al voor mij...
daarna lekker droge :lol: :lol: Volgende keer een watergolfje erin!!!
Luckygirl

Ongelezen bericht door Luckygirl »

ken dit verhaal ergens van

mmhhh.......

eens denken

ohhhhh mijn labje is ook zo een draak

schitterend kon echt voor me zien hoe het was gebeurd
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Dank jullie wel voor de leuke reacties :)!!. Grappig om te lezen dat het voor jullie zo herkenbaar is. :D
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Zo'n plasjesliefhebber (hier ook eentje) heeft een groot voordeel: je vindt het na verloop van tijd helemaal niet erg meer om er in regenweer en deze op uit te moeten. Omdat je weet dat je weer zult kunnen schaterlachen met je watergekke Labje dat enthousiast elke plas induikt alsof het een zwembad is en er in volle snelheid een aantal maal doorcrosst.
Waarna ze naar je opkijken met een gelukkige, druipende snoet, prachtig bespikkeld met modderdruppels. Of plots van die elegante zwarte laarsjes blijken te dragen.

Caedlih had overigens een aparte methode voor plassen in het gras (wat die plas op het speelveld waarschijnlijk was?): dan zakte ze door haar voorpootjes, drukte haar kopje tussen haar voorpootjes met haar voorhoofd tegen de grond (onder water :D ) en dan maar in volle vaart heen en weer crossen. Ze kon langer onder water blijven dan ik!
Soms hield ze er een licht geschaafde neus aan over.
En als het niet regende, kwam je dan thuis met een hond met een druipend kopje, druipende pootjes en voor de rest een poederdroge vacht...

Mijn Caedlih hield overigens niet van douches of föhnen, wel van het met de handdoek afdrogen van alle nattigheid en modder. Soms verdacht ik haar ervan dat ze het express daarvoor deed...
Straks denkt jouw hondje nu ook...hmm...zin in een douche straks...maar lekker vuilmaken dan....

Groetjes, Floortje.
Plaats reactie