Mijn dochter en de mannen hadden net als ik zin om heerlijk de wind in ons gezicht te voelen, dus hupsekee lekker naar buiten. Eerst langs de broeksloot. Tjonge wat stond het water hoog..je kon bijna met je grote teen het water aanraken (niet dat wij zulke grote tenen hebben

Banjer en Bundels genoten volop van de straffe wind en alle geuren bij de bomen en uiteraard grassprietjes.
Aan het eind van de broeksloot ligt een soort van ligweide annex speelveld. Op deze weide lag een gigantische grote plas en tja...do I need to say more

Hij holde er weer uit en voordat ik kon zeggen Bundels neen!!! nam hij een snoekduik...hij leek wel een rubyspeler die bovenop de rubybal dook. Hij belande half op zijn zijkant en duwde gelijkertijd in 1 vloeiende beweging ook nog eens zijn halve kop in de modder.
En ja hoor daar kwam hij aangelopen.....hij leek wel doctor Jykell & Hide. De ene kant blond en de andere zwart van de modder.
Mijn dochter en ik stonden wat verbouweert naar hem te kijken.
En daar ging mr.Jykell & Hide...met een soort huppeltje dat je ziet bij honden als ze helemaal in hun element zitten. Mijn dochter en ik kwamen helemaal niet meer bij toen wij naar zijn achterkant keken. Omdat Bundels een langere vacht heeft heeft hij een soort van pofbroek. Nu de vacht doordrenkt was van modder en water had zijn achterkant dreadlocks gekregen wat heel grappig op de maat van zijn loopje meebungelende als wapperende gordijntjes.
We hebben alle parken gezien en het was geweldig. De wind door de boomtoppen en de wolken die heel hard voorbij kwamen.
Zelfs Banjer die nooit met zijn poten door een modderplas zou gaan was voor zijn doen aardig smerig. Gelukkig konden we hem met een vochtige handdoek schoonkrijgen.
Terwijl Banjer 'schoongemaakt' op zijn kussen lag te genieten van een kauwstaaf moest mr. Bundels mee naar boven voor een badsessie.
Van alle honden die ik in mijn leven heb gewassen is Bundels toch wel de eerste die echt geniet van zijn baddouche. Gaat rustig zitten, laat zich volledig inmasseren en uitspoelen. Dan komt het mooiste..meneer gaat op zijn zij liggen en laat zich 'droog' fohen. Hij lag bijna te doezelen de lauwwarme lucht door zijn vacht ging. Het leek wel of hij zijn eigen prive hondenspa had hahahha.
Dit was zo'n beetje een middagje wandelen met Banjer en mr. Bundels, onze kampioen modderplasduiken. Gelukkig bestaat er voor dit gebeuren nog geen Nederlandse kampioenschap anders had hij wellicht in de prijzen gevallen.