wat is snel

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

wat is snel

Ongelezen bericht door Huub »

Toen Baloe overleden was had ik meteen al ik wil toch weer een hond.
Mijn moeder ging toen ik dat had gezegd al een beetje op zoek (gek mens).
Op dat moment voelde het als verraad voor mij Baloe was niet te vervangen zal nooit te vervangen zijn maar als de kinderen bij hun vader zijn wilde ik er toch uit MOETEN en met een hond moet je wel.
Baloe is 12 juli 2011 overleden en 3 september haalde ik Huub op.
Ik heb rustig afscheid kunnen nemen van Baloe en zijn overlijden kunnen verwerken.
En toch dacht ik wel eens is dit niet te snel.
Nu ik hier als onderschrift vaak datums zie die ook vrij dicht bij elkaar zitten van overlijden en een nieuwe pup denk ik nee als je er klaar voor bent doe je het gewoon.
Baloe was blond en Huub is bruin dus sowieso niet met elkaar te vergelijken.
Daar was ik ook bang voor in het begin zo van straks is hij niet zo leuk als Baloe was.
Nou Huub is geweldig en echt MIJN hond.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Toen mijn eerste lab stierf heb ik na 14 dagen direct een pup gekocht,ik kon niet zonder(ik had gezworen dat ik geen hond meer wou)
Ik vondt het eigenlijk heel snel,en had toen ook schuldgevoel.
Nu is Bud vorig jaar in december gestorven en dacht er even over te laten,in mei begon het toch weer te kriebelen,mijn man wou nog een jaartje wachten,wij hebben toen toch uitgekeken naar een pup,dus eind jullie kregen we Killian,ik heb nu geen schuldgevoel,Bud blijft in mijn hart en mijn oogappeltje!
Ik besef nu wel goed dat geen enkele labrador Bud kan vervangen,en geen lab hetzelfde is,ik geniet nu wel super van Killian.
Het is voor iedereen anders denk ik,als je er al een paar hebt moeten afgeven denk je er ook anders over denk.
Weiser onze duitse herder is voor ons onze eerste duitse herder,en nu zeg ik ook dikwels,zo krijgen we er nooit gene meer,die luisterd zo goed,en is zo lief!We zien wel,hopelijk mag ik nog lang van ze genieten!
Bud mis je nog steeds!
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Tja, wat is snel, je voelt dat zelf het beste aan denk ik.
Ik heb 10 jaar lang geen hond gehad maar dat kwam door allerlei onstandigheden. Toch wist ik zeker dat er weer een hond zou komen zodra het kon en ik vind het weer zalig!! Ik geniet elke dag van hem.
Veel plezier gewenst van en met Huub!
Afbeelding

Bedankt Monika!
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Is ook zo niemand vervangt Baloe maar ik heb met Huub ook een heel inige band.
Huub is echt mijn eerste eigen hond dus niet ook van een partner.
En ik was naar andere mensen toem e telkens aan het verdedigen onder het mom van ik kan niet zonder hond.
Terwijl nooit iemand er iets van heeft gezegd dat het te snel zou zijn.

En toen we Sappa moesten laten inslapen hadden we Baloe nog dus is ook heel anders.
Komt denk ook omdat Na sappa hebben we 2 jaar later een Bordeaux gekocht die gewoon heeeeeel erg anders was veel drukker.
Achteraf was Sappa zo ziek dat hij niet druk kon doen.
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Huub schreef:Is ook zo niemand vervangt Baloe maar ik heb met Huub ook een heel inige band.
Huub is echt mijn eerste eigen hond dus niet ook van een partner.
En ik was naar andere mensen toem e telkens aan het verdedigen onder het mom van ik kan niet zonder hond.
Terwijl nooit iemand er iets van heeft gezegd dat het te snel zou zijn.

En toen we Sappa moesten laten inslapen hadden we Baloe nog dus is ook heel anders.
Komt denk ook omdat Na sappa hebben we 2 jaar later een Bordeaux gekocht die gewoon heeeeeel erg anders was veel drukker.
Achteraf was Sappa zo ziek dat hij niet druk kon doen.

baloe vergeet je nooit,ik zou zeggen geniet van Huub!
Bud mis je nog steeds!
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Faith's overlijden ging onverwachts, maar ik was wel al tijd bezig voor een nieuwe pup (zeg maar 3 jaar). Er zou in 2011 een pupsel komen alleen eind 2011 en niet begin 2011.

Tyleet zal nooit Faith kunnen vervangen. Ze zijn allebei anders qua karakter, uitelijk etc. m.a.w. een eigen ziel. Er is geen enkele hond ter wereld die ze één van mijn honden kan vervangen. :wink:

BTW Als je gevoel zegt dat het tijd is voor een nieuw pupsel, dan is de tijd rijp en moet je ervoor gaan. :)
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Toen Tessa onverwachts overleed eind juni 2008 wilde ik eigenlijk voorlopig geen andere hond maar dat liep anders...Polka werd heel depresief in haar eentje; ze wilde niet meer eten, niet meer mee wandelen, ze kwispelde niet meer. Begin november kwam Priska en ze fleurde helemaal op, ze was zo blij weer een maatje te hebben.
Achteraf natuurlijk heel blij dat we snel weer een pup hadden.
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Tja wij missen onze viervoeters maar ze missen elkaar ook.
1 van de katten hier heeft vreselijk om Baloe lopen roepen tja die 2 waren van kleins af aan samen.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Je kiest voor een andere hond (pup) dat is geen vervangen van de overleden hond, maar eerder een invullen van je eigen leven.

Elke hond is een individu en daardoor al onvervangbaar. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Saskia.Bernadette schreef:Je kiest voor een andere hond (pup) dat is geen vervangen van de overleden hond, maar eerder een invullen van je eigen leven.

Dat is echt heel mooi gezegt :applaus:
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Mijn Buster is overleden op 23 november 2005. Precies op de dag dat Co is geboren!
Ik was heel heel verdrietig toen Buster overleed,maar ben toch na 3 weken gaan kijken bij het nest van Co.Voor een zwart teefje eigenlijk.

Maar ja ,stond daar opeens zo,n brutaal geel dik monstertje mij aan te kijken. :wink:

Maar het enige dat Co met Bus gemeen heeft is zn gele kleur hoor,verder lijken ze helemaal niks op elkaar,en dat hoeft ook niet

Je "nieuwe"hond doet niks af aan je "oude "hond vind ik .heeft niks met te snel te maken,moet je anders eerst 2 jaar in de rouw ? Onzin.

lekker genieten weer van deze kanjer!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Saskia.Bernadette schreef:Je kiest voor een andere hond (pup) dat is geen vervangen van de overleden hond, maar eerder een invullen van je eigen leven.

Idd super gezegd.
En zeker is Huub een in/aanvulling van mijn leven.
Ik ben wel een vrouw alleen en wil gewoon graag een blafferd in huis (dat Huub dat zo letterlijk moest nemen is iets minder).
Ik kom als de kinderen dan bij hun vader zijn toch lekker buiten want ik moet en zo kom ik ook meer in beweging (is goed voor mijn spierziekte).
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Toen wij Ciba :liefde: in moesten laten slapen, wisten we al dat we een pup zouden krijgen van de fokker. Zij zei: 'Als jullie Ciba :liefde: moeten laten inslapen vanwege de aandoening die ze heeft, dan krijgen jullie van mij een nieuwe pup uit het eerstvolgende nest wat geboren wordt.
Het liep echter helemaal anders. In eerste instantie zei ik dat ik geen hond meer wilde. Ik had zo'n verdriet om het verlies van Ciba :liefde: Ik wilde dit niet nog eens meemaken.
Maar vrij snel werd Kees (ik had avonddienst) gebeld door de fokker, dat ze een pup (11 weken) had voor ons. Degene die ze 'besteld' had zag af van de koop. Kees belde mij met bovenstaande mededeling en zei dat ik de fokker moest bellen.
Ik zei haar dat ik er over na wilde denken en dat ik een dag later terug zou bellen. Kees zei: Neem die pup nu maar, want jij kan niet zonder hond. Dat zie ik aan je.
Een dag later hadden we weer een zwart labje in huis...........zonder naam, want die moesten we nog bedenken.
Te snel? Nee! Mijn leven werd weer verrijkt met het gaan wandelen en trainen met de hond. En Ciba :liefde: die heeft een speciaal plaatsje in mijn hart en gaat altijd mee.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
sedeka

Ongelezen bericht door sedeka »

Ik vind dat ieder het voor zichzelf moet beslissen.
Ik heb 4dagen geleden mijn meisje moeten laten gaan,en toen is onze andere hond gestopt met eten en drinken.
Van vrienden en kennissen heb ik nu elke paar dagen een hond te logeren,maar dat kan ook niet eeuwig doorgaan,
omdat wij geen pup willen maar een herplaatser,gaan wij in het belang van onze hond op zoek naar een nieuw maatje.
fijn dat je weer een maatje hebt gevonden.

Groetjes Sas en een poot van Kaya
claudia-marley

Ongelezen bericht door claudia-marley »

IK had ook gelijk het gevoel dat ik een nieuwe hond wilde. Ik heb mij ook schuldig gevoeld. Boy was de eerste hond die ik verloor. Marley is op 3 augustus ter werld gekomen en Boy is 3 september overleden. Dus vlak na Boy kwam Marley ons leven binnen gehuppeld. Ik was bang en voelde me schuldig, maar ik wist ook zeker dat het goed was. Het is een gevoel, dat erg persoonlijk is. Ik denk dat alleen jij kan weten wanneer de tijd goed is voor jou om een nieuwe hond te nemen.
Toen Marley er was, was ook de leegte weg. Ik kon weer met een beestje knuffelen en pas toen Marley er was kon ik echt verweken dat Boy nooit meer terug zou komen. Ik denk dat het voor mij juist goed was om 'snel' een pupje te krijgen...
Plaats reactie