Labrador en chihuahua
-
Kristel
Labrador en chihuahua
Pasja is nu bijna 14 maanden en ik zou er heel graag een klein vriendje bij willen hebben. Heb ik altijd gewild.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou Pasja hier mee om kunnen gaan met zon klein maatje??
Pasja is super sociaal en zowel binnen als buiten een kadootje om bij je te hebben. Alle tips ed zijn welkom!!
Heeft iemand hier ervaring mee? Zou Pasja hier mee om kunnen gaan met zon klein maatje??
Pasja is super sociaal en zowel binnen als buiten een kadootje om bij je te hebben. Alle tips ed zijn welkom!!
-
speurneus carola
- Speurneus

waarom niet? allen chihuahua? weet je zeker dat dat past want labradors staan er om bekend om "lomp" te zijn en de meeste chihuahuas kunnen daar niet echt tegen. en een wandeling van een uurtje kan vaak te veel zijn voor ze ook nog.
mijn chihuahua denkt al van pups af aan dat ze een duitse herder is, is opgegroeid tussen de duitse herders en later met labs, maar vaak komt haar chihuahua toch boven en dan is het een muts tot en met.
zou dan nog kiezen voor een border terrier, jack russen of iets, iets groter dan chihuahua en kan beter mee met wandelingen e.d. daar kan een labrador gerust mee stoeien
mijn chihuahua denkt al van pups af aan dat ze een duitse herder is, is opgegroeid tussen de duitse herders en later met labs, maar vaak komt haar chihuahua toch boven en dan is het een muts tot en met.
zou dan nog kiezen voor een border terrier, jack russen of iets, iets groter dan chihuahua en kan beter mee met wandelingen e.d. daar kan een labrador gerust mee stoeien
al me kinders uitgevlogen
-
Kristel
Misschien denk ik nu wel te simpel hoor, maar is het ook niet een kwestie van beide opvoeden?
Pasja was met de kat ook heel erg ‘lomp’ en wilde altijd met hem spelen. Dat is nu over, en heeft ze respect voor hem.
Als ik niet thuis ben liggen ze samen op bed op me te wachten.
Maar een chihuahua is inderdaad wel wat breekbaarder dan een labrador. Mee eens…
En dat wandelen. Is een uur echt al te veel? Dan wordt het dus optillen
De chihuahua die ik op het oog heb is trouwens wel ietsie groter dan de gemiddelde, laten we zeggen volwassen exemplaar 3 kg
Pasja was met de kat ook heel erg ‘lomp’ en wilde altijd met hem spelen. Dat is nu over, en heeft ze respect voor hem.
Als ik niet thuis ben liggen ze samen op bed op me te wachten.
Maar een chihuahua is inderdaad wel wat breekbaarder dan een labrador. Mee eens…
En dat wandelen. Is een uur echt al te veel? Dan wordt het dus optillen
De chihuahua die ik op het oog heb is trouwens wel ietsie groter dan de gemiddelde, laten we zeggen volwassen exemplaar 3 kg
-
Tess
- Middelgrote hondenneus

-
speurneus carola
- Speurneus

haha "lomp" is een raseigenschap, kan je weinig tegenop trainen hoor, en mutsen bij een chihuahua is ook een raseigenschap zo zijn ze nu eenmaal
maar er zijn uitzonderingen... maar als je een 2e hands chihuahua neemt kan je een proefperiode afspreken, bv een week of 2 minimaal liever 3 of 4 .
maar er zijn uitzonderingen... maar als je een 2e hands chihuahua neemt kan je een proefperiode afspreken, bv een week of 2 minimaal liever 3 of 4 .
al me kinders uitgevlogen
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Hier een Jack Hussell met korte pootjes bij 2 labradors. Dat gaat heel goed. Ze is een echte wannabee labrador geworden. Meestal tenminste. Soms is ze gewoon Terriër............ 
Het voordeel is dat ze sterk en onverschrokken zijn, dus niet snel onder de indruk van lompe labradors. Ze kunnen mee op wandelingen die net zo lang zijn als je maar wilt ook.
Een Sjiwafwaf (grapje Carola
) is toch teerder denk ik. Net als Carola al aangeeft.
Het voordeel is dat ze sterk en onverschrokken zijn, dus niet snel onder de indruk van lompe labradors. Ze kunnen mee op wandelingen die net zo lang zijn als je maar wilt ook.
Een Sjiwafwaf (grapje Carola
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Imca
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
Kristel
-
Von
- Speurneus

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Vergis je niet in een klein hondje! Het zijn namelijk "gewoon" honden in een klein jasje, en dat vergeten veel mensen nogal eens. Aandacht en training hebben deze hondjes dus wel degelijk nodig, evenals een goede leerschool om "hond" te zijn. De reden dat heel veel kleine hondjes uitvallen naar andere honden is een gebrek aan begrip dat het een hond is. Daarnaast hebben ze hun lengte/grootte niet echt mee, waardoor spelen vaak onmogelijk is of in elk geval heel lastig wordt. Ook de training wordt bij deze hondjes vaak nagelaten, en juist met een hond van dat formaat heel erg belangrijk! Denk alsjeblieft niet dat het een soort pop is, en anders opgevoed moet worden dan een hond, want daarmee doe je een hondje als dit echt tekort. Succes met je keuze!Kristel schreef:Nee wil juist geen 2e lab. Dat lijkt me teveel. Ik wil Pasja alle aandacht kunnen geven, kwa trainen en tijdens wandelingen enzo. Een chihuahua heeft toch andere aandacht nodig. Denk ik met mijn blonde verstand hoor!
Ach eerst zondag maar eens gaan kijken bij de mini hondjes!!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Dee
Dat is idd wat mij ook opvalt; kleine hondjes worden vaak niet opgevoed! Kennen geen commando's en dominant gedrag wordt gewoon weg gelachen!Lupos schreef:Vergis je niet in een klein hondje! Het zijn namelijk "gewoon" honden in een klein jasje, en dat vergeten veel mensen nogal eens. Aandacht en training hebben deze hondjes dus wel degelijk nodig, evenals een goede leerschool om "hond" te zijn. De reden dat heel veel kleine hondjes uitvallen naar andere honden is een gebrek aan begrip dat het een hond is. Daarnaast hebben ze hun lengte/grootte niet echt mee, waardoor spelen vaak onmogelijk is of in elk geval heel lastig wordt. Ook de training wordt bij deze hondjes vaak nagelaten, en juist met een hond van dat formaat heel erg belangrijk! Denk alsjeblieft niet dat het een soort pop is, en anders opgevoed moet worden dan een hond, want daarmee doe je een hondje als dit echt tekort. Succes met je keuze!Kristel schreef:Nee wil juist geen 2e lab. Dat lijkt me teveel. Ik wil Pasja alle aandacht kunnen geven, kwa trainen en tijdens wandelingen enzo. Een chihuahua heeft toch andere aandacht nodig. Denk ik met mijn blonde verstand hoor!
Ach eerst zondag maar eens gaan kijken bij de mini hondjes!!
Een din heeft sinds vorige week een boomertje en die heb ik ook aangegeven wel meteen met opvoeden te beginnen.
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

Dan zou ik voor een vlinderhondje gaan,toch wat steviger,en ook minder agresiever dan een chihuahua,als mijn herder zo zou reageren als een chihuahua,denk dat ze hem kwamen afschieten voor mijn voeten,een herder mag zo niet reageren en zo'n klein chihuahua doet dat wel en iedereen is er nog gek van ook 
Bud mis je nog steeds!
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Die agressie zit niet in het ras hoorbud en weiser schreef:Dan zou ik voor een vlinderhondje gaan,toch wat steviger,en ook minder agresiever dan een chihuahua,als mijn herder zo zou reageren als een chihuahua,denk dat ze hem kwamen afschieten voor mijn voeten,een herder mag zo niet reageren en zo'n klein chihuahua doet dat wel en iedereen is er nog gek van ook

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Ik ben ooit een chihuahua tegen gekomen tijdens een wandeling met mijn drietal.Met het perfecte vrouwtje. Zij heeft haar hond namelijk als hond behandeld en niet meteen opgetild als er andere honden aankwamen. De kleine was gewoon hond, al zat hij in een klein jasje. Heeft met mijn drietal gespeeld, en die wisten gewoon dat ze heel voorzichtig moesten zijn. Zelfs Nino sprong gewoon over de kleine heen tijdens het spel. Ze hebben elkaar eigenlijk niet aangeraakt. De kleine kende prima de hondentaal. Maar ja, zulke baasje vind je maar zelden bij kleine hondjes. Meestal zien ze mij aankomen met drie honden en dan weten ze niet hoe snel ze de kleine hond in de armen moeten nemen.

Lucas (malthezer) (uit Belgie)