Soms denk ik..
-
Nicky
Soms denk ik..
Als dat kleine, zwarte monster weer eens zo'n bui heeft dan vraag ik me af; waar ben ik aan begonnen?
Bij 'hier' ren je keihard weg en ga je onder de tafel liggen. Dan ga je zo liggen dat het vrouwtje er niet bij kan en dat het 'grote vrouwtje' moet komen helpen om mij er onder vandaan te plukken.
Katten? Die zijn zó leuk om achteraan te zitten, er boven op te ploffen of om die rare met die lange haren kaal te plukken. En volgens mij vinden ze het nog leuk ook hoor, want ze doen niks! Al beweert het vrouwtje dat ze het toch echt niet leuk vinden.
De grote hond is zó leuk om aan te trekken. Lekker aan die hangwangen hangen of aan de oren. En een lol dat ik dan heb! Grote hond doet ook niks, dus het zal wel goed zijn toch?
Als ik weer eens zo'n autistische bui heb, zoals mijn vrouwtje dat zo leuk noemt. Dan zegt ze; goh, je lijkt op mij! Om vervolgens zuchtend op de bank te ploffen, want dan reageer ik lekker nergens op.
Beneden slapen? Echt niet! Ik slaap lekker bij het vrouwtje boven hoor. Dat ze me 2 trappen op moet sjouwen vind ik niet erg. Vrouwtje is er niet zo blij mee. Maar zegt ze; het is altijd nog beter dan dat je elke nacht beneden zit te loeien.
En toch, ondanks alle streken en de wanhoop zo af en toe, ben ik stapelgek op d'r.
En zodra dat kopje op je benen ligt en die trouwe oogjes kijken je aan, dan ben je alle frustratie al weer vergeten.
Ze leert me hoe ik met haar, maar ook met mezelf om moet gaan. Ik ben zelf autistisch, dus het valt echt niet mee om zo'n druktemakertje van 4 maanden goed op te voeden. Maar als ze dan laat zien dat ze de dingen die ik haar leer écht wel onthoudt ben ik trots op haar. Het duurt gewoon even wat langer voor de kwartjes bij haar vallen.
Bij 'hier' ren je keihard weg en ga je onder de tafel liggen. Dan ga je zo liggen dat het vrouwtje er niet bij kan en dat het 'grote vrouwtje' moet komen helpen om mij er onder vandaan te plukken.
Katten? Die zijn zó leuk om achteraan te zitten, er boven op te ploffen of om die rare met die lange haren kaal te plukken. En volgens mij vinden ze het nog leuk ook hoor, want ze doen niks! Al beweert het vrouwtje dat ze het toch echt niet leuk vinden.
De grote hond is zó leuk om aan te trekken. Lekker aan die hangwangen hangen of aan de oren. En een lol dat ik dan heb! Grote hond doet ook niks, dus het zal wel goed zijn toch?
Als ik weer eens zo'n autistische bui heb, zoals mijn vrouwtje dat zo leuk noemt. Dan zegt ze; goh, je lijkt op mij! Om vervolgens zuchtend op de bank te ploffen, want dan reageer ik lekker nergens op.
Beneden slapen? Echt niet! Ik slaap lekker bij het vrouwtje boven hoor. Dat ze me 2 trappen op moet sjouwen vind ik niet erg. Vrouwtje is er niet zo blij mee. Maar zegt ze; het is altijd nog beter dan dat je elke nacht beneden zit te loeien.
En toch, ondanks alle streken en de wanhoop zo af en toe, ben ik stapelgek op d'r.
En zodra dat kopje op je benen ligt en die trouwe oogjes kijken je aan, dan ben je alle frustratie al weer vergeten.
Ze leert me hoe ik met haar, maar ook met mezelf om moet gaan. Ik ben zelf autistisch, dus het valt echt niet mee om zo'n druktemakertje van 4 maanden goed op te voeden. Maar als ze dan laat zien dat ze de dingen die ik haar leer écht wel onthoudt ben ik trots op haar. Het duurt gewoon even wat langer voor de kwartjes bij haar vallen.
-
pebi
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
wat leuk geschreven. 4 maandjes is nog zo jong en er valt nog zoveel samen te ontdekken. kan me voorstellen dat je al trots op haar bent als ze laat zien dat ze al dingen doet die je haar geleerd hebt.
geniet er maar lekker van en pupjes opvoeden is geduld hebben en met veel liefde en consequentheid krijg je ontzettend veel terug.
geniet er maar lekker van en pupjes opvoeden is geduld hebben en met veel liefde en consequentheid krijg je ontzettend veel terug.
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
Alma
-
Nicky
Haha, ik heb soms ook echt zoiets van; was je maar vast groot!
Ze is nu ook weer zo heerlijk bezig! 'Nee? 't is dat?' 'Ken ik niet hoor'. En hup, kitten is weer de pineut. Gelukkig is dat kleine ding pittig zat om lompe pup een mep te verkopen. Hopelijk leert ze het nog eens
Het is echt een schat van een beest, maar soms.....
Het is echt een schat van een beest, maar soms.....
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Het komt goed....haha...
Gelukkig voor Max bestond er niet zo'n supersterke lijm anders had hij al achter het behang gehangen
Als ze ouder worden dan gaan die trouwheid en aanhankelijkheid overheersen.
Geniet nog maar lekker van deze tijd...heeft ook zijn charmes
Gelukkig voor Max bestond er niet zo'n supersterke lijm anders had hij al achter het behang gehangen
Als ze ouder worden dan gaan die trouwheid en aanhankelijkheid overheersen.
Geniet nog maar lekker van deze tijd...heeft ook zijn charmes
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
yvonne39
Wat is dit toch herkenbaar. Ik denk ook weleens waar ben ik aan begonnen. 7 weken gebroken nachten achter de rug, maar gelukkig laat Levi ons nu de hele nacht doorslapen. En overdag natuurlijk ook veel aandacht vragen, zodat je toch wel wat beperkt bent in je doen en laten. En als meneer het ergens niet mee eens weet hij hoe hij moet blaffen. Hij moet nog heel veel leren, en dat vergt ook veel geduld van ons. Wat soms natuurlijk niet altijd meevalt. Je hebt gewoon weer een baby in huis. Inderdaad vergeet je dit allemaal wel weer als hij volwassen is, maar toch het valt nog niet altijd mee.
-
elliette
- Kleine hondenneus

wat heb je dat leuk opgeschreven!
heel herkenbaar!!
ik was bij Bono onze eerste ook op een gegeven moment een beetje overspannen, zindelijk worden duurde lang, doorslapen dacht hij anders over....ik heb zoveel Animal Planet zitten kijken om 5 uur in de ochtend. ik kende alle afleveringen van RSPCA teams
maar volgens mij gaan jullie nog veel van elkaar leren, zet hem op en probeer zo veel mogelijk te genieten.....t gaat zo snel!!
heel herkenbaar!!
ik was bij Bono onze eerste ook op een gegeven moment een beetje overspannen, zindelijk worden duurde lang, doorslapen dacht hij anders over....ik heb zoveel Animal Planet zitten kijken om 5 uur in de ochtend. ik kende alle afleveringen van RSPCA teams
maar volgens mij gaan jullie nog veel van elkaar leren, zet hem op en probeer zo veel mogelijk te genieten.....t gaat zo snel!!
-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Zo herkenbaar.
Toen ik Baloe kreeg stond ik er niet alleen voor maar had een vriend.
Baloe was ook zo als pup alleen ik herinner me Baloe als die rustige blonde makker die ouwe sukkelende sok.
En dan heeft Huub zo een bui en denk ik pfffffffff Baloe was niet zo nee vorig jaar niet maar als pup echt wel.
Nu sta ik er alleen voor en heb ook de zorg voor mijn kinderen en als dat bruine monster iets supergoed doet ben ik niet alleen trots op hem maar ook op mezelf.
Dus wees ook trots op jezelf.
Toen ik Baloe kreeg stond ik er niet alleen voor maar had een vriend.
Baloe was ook zo als pup alleen ik herinner me Baloe als die rustige blonde makker die ouwe sukkelende sok.
En dan heeft Huub zo een bui en denk ik pfffffffff Baloe was niet zo nee vorig jaar niet maar als pup echt wel.
Nu sta ik er alleen voor en heb ook de zorg voor mijn kinderen en als dat bruine monster iets supergoed doet ben ik niet alleen trots op hem maar ook op mezelf.
Dus wees ook trots op jezelf.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
-
Nicky
Inmiddels slaapt ze al 2 nachten beneden! Ze begint heel wat te wegen en het is gewoon geen doen meer om haar 2 trappen op en af te moeten sjouwen. De eerste nacht begon ze om half 7 wat te mekkeren en vanmorgen was het half 8 toen ik haar hoorde. De rest van de nacht is ze stil geweest! Heel wat anders dan dat ze na 10 minuten begint te loeien en d'r waffel niet meer houdt
Vanmorgen vroeg zijn we al heerlijk naar de hei geweest en jee, wat deed ze dat super!
Ze bleef bij ons in de buurt, liep lekker te struinen en speelde met andere honden. We kwamen nog 2 herders tegen en ook dat ging goed. Haar reactie was even afwachten omdat ze 2 weken geleden een aanvaring gehad heeft met een (niet zo leuke) herder. Ze was lekker met ze aan het spelen en met de jongste herder was ze aan het stoeien met een stok. Nicky won trouwens en ging er met de stok vandoor
We komen er wel!
Vanmorgen vroeg zijn we al heerlijk naar de hei geweest en jee, wat deed ze dat super!
We komen er wel!
-
laika
- Speurneus

ten eerste heel fijn dat ze het beter gaat doenNicky schreef:Inmiddels slaapt ze al 2 nachten beneden! Ze begint heel wat te wegen en het is gewoon geen doen meer om haar 2 trappen op en af te moeten sjouwen. De eerste nacht begon ze om half 7 wat te mekkeren en vanmorgen was het half 8 toen ik haar hoorde. De rest van de nacht is ze stil geweest! Heel wat anders dan dat ze na 10 minuten begint te loeien en d'r waffel niet meer houdt![]()
Vanmorgen vroeg zijn we al heerlijk naar de hei geweest en jee, wat deed ze dat super!Ze bleef bij ons in de buurt, liep lekker te struinen en speelde met andere honden. We kwamen nog 2 herders tegen en ook dat ging goed. Haar reactie was even afwachten omdat ze 2 weken geleden een aanvaring gehad heeft met een (niet zo leuke) herder. Ze was lekker met ze aan het spelen en met de jongste herder was ze aan het stoeien met een stok. Nicky won trouwens en ging er met de stok vandoor
![]()
We komen er wel!
kijkuit met spelen met grote honden en aub niet met stokken spelen(gooien) de gevolgen kunnen rampzalig zijn