tips gevraagd om in riem te bijten af te leren
tips gevraagd om in riem te bijten af te leren
Onze Flip pakt steeds zijn riem in zijn bek, alsof hij hem wil dragen. Ik krijg 'm dit niet afgeleerd. Zeggen dat het niet mag helpt even, maar daarna pakt hij de riem weer in zijn bek, alsof hij wil helpen om deze te 'dragen'.
Belonen als hij het niet doet helpt even, daarna pakt hij hem weer. Intussen wordt hij steeds baldadiger en gaat hij uitdagen.
Wie heeft er een goede tip om dit af te leren?
Belonen als hij het niet doet helpt even, daarna pakt hij hem weer. Intussen wordt hij steeds baldadiger en gaat hij uitdagen.
Wie heeft er een goede tip om dit af te leren?
-
- Speurneus
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
Dat is super effectief! Hebben wij maar 1 keer moeten gebruiken en hij heeft nooit meer in de stoffen riem gebeten!Roos schreef:Tijdelijk even een ketting gebruiken ipv een leren riem, of een stuk ketting tussen de halsband en de riem, maar dit is afhankelijk van waar hij hem vast pakt.
Zo doorbreek je ws zijn gedrag want een ketting vinden ze meestal niet zo leuk om in te bijten
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Middelgrote hondenneus
ik heb de bovenstaande tips geprobeerd, maar helaas lukt het bij Indy niet.
Sterker nog; sinds we de metalen riem hebben, is het alleen maar erger geworden. Bij de stoffen riem pakte hij de riem bij het laatste stuk van de wandeling. Met de metalen riem pakt ie 'm al vanaf de eerste stap buiten de deur.
Op de puppytraining doen we een oefening dat we de riem zo dicht mogelijk bij de halsband moeten pakken. Dan vliegt Indy echt regelrecht op me af!
En dat doet ie dus ook tijdens het wandelen als ik de riem dichterbij vast wil pakken om te voorkomen dat hij in de riem gaat bijten.
Een speeltje meenemen hebben we ook herhaaldelijk geprobeerd, maar dat houdt ie 2 tellen vol en laat het dan liggen.
Als 'correctie' bij het 'aanval' gedrag bij het dichtbij pakken van de riem hebben we als tip gekregen om hem bij zijn halsband te pakken aan weerskanten van zijn nek. Zorgen dat ie op 4 ppoten blijft staan, oogcontact vermijden en zorgen dat hij dus 'vast'komt te staan. We moeten wel een lange adem hebben, want zodra je loslaat, vliegt ie weer naar je onderarm....En dus weer vastpakken, enz.
Als ik hem toelaat de riem in zijn bek te nemen, heb ik uiteraard het probleem niet, maar ik merk dat hij zo langzamerhand steeds meer wil gaan trekken aan de riem als hij 'm vastheeft. Voorheen droeg hij de riem alleen, maar nu wil hij letterlijk het voortouw nemen en dat staan we natuurlijk niet toe.
Zijn er nog meer tips om dit gedrag te doorbreken?
Sterker nog; sinds we de metalen riem hebben, is het alleen maar erger geworden. Bij de stoffen riem pakte hij de riem bij het laatste stuk van de wandeling. Met de metalen riem pakt ie 'm al vanaf de eerste stap buiten de deur.
Op de puppytraining doen we een oefening dat we de riem zo dicht mogelijk bij de halsband moeten pakken. Dan vliegt Indy echt regelrecht op me af!
En dat doet ie dus ook tijdens het wandelen als ik de riem dichterbij vast wil pakken om te voorkomen dat hij in de riem gaat bijten.
Een speeltje meenemen hebben we ook herhaaldelijk geprobeerd, maar dat houdt ie 2 tellen vol en laat het dan liggen.
Als 'correctie' bij het 'aanval' gedrag bij het dichtbij pakken van de riem hebben we als tip gekregen om hem bij zijn halsband te pakken aan weerskanten van zijn nek. Zorgen dat ie op 4 ppoten blijft staan, oogcontact vermijden en zorgen dat hij dus 'vast'komt te staan. We moeten wel een lange adem hebben, want zodra je loslaat, vliegt ie weer naar je onderarm....En dus weer vastpakken, enz.
Als ik hem toelaat de riem in zijn bek te nemen, heb ik uiteraard het probleem niet, maar ik merk dat hij zo langzamerhand steeds meer wil gaan trekken aan de riem als hij 'm vastheeft. Voorheen droeg hij de riem alleen, maar nu wil hij letterlijk het voortouw nemen en dat staan we natuurlijk niet toe.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
- Grote hondenneus
Wat wij hebben gedaan bij bob is zijn favorietse speeltje (de rat van de ikea) aan de riem vastgebonden. precies op de plek waar hij meestel beet. Bob pakt nu elke keer het knuffeltje vast wanneer hij daar zin in heeft en als hij hem uitspuugt bungelt het knuffeltje gewoon aan de lijn mee. Hij bijt nu in ieder geval niet meer in de lijn zelf. Misschien is dat wat om te proberen?

Wij hebben dit dus exact zo he....dus lees even mee...nicole schreef:ik heb de bovenstaande tips geprobeerd, maar helaas lukt het bij Indy niet.
-
- Snuffelneus
En wij hebben ook dit exacte probleem. Joep blijft maar in de riem bijten, tijdens het wandelen ook proberen de riem te pakken en tegelijkertijd proberen in je kuit te bijten met vele gaten in mijn broeken als gevolg, waar ik nu toch echt wel een beetje flauw van begin te worden....
Dus, ik lees ook even mee naar een mogelijke oplossing van dit probleempje....

Dus, ik lees ook even mee naar een mogelijke oplossing van dit probleempje....
-
- Middelgrote hondenneus
hihi, iedereen leest mee, maar de oplossingen blijven uit.
Het gaat bij ons gelukkig veel beter. Mijn man zegt vorige week tegen mij: ik heb nergens last van! HUH? Doe ie het bij jou dan niet vroeg ik. Jawel, maar dan zeg ik 'los' en dan laat ie los en dan loop ik verder....
Tja, zo eenvoudig kan de oplossing dus zijn, hahahahaha
Het gaat bij ons gelukkig veel beter. Mijn man zegt vorige week tegen mij: ik heb nergens last van! HUH? Doe ie het bij jou dan niet vroeg ik. Jawel, maar dan zeg ik 'los' en dan laat ie los en dan loop ik verder....
Tja, zo eenvoudig kan de oplossing dus zijn, hahahahaha
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
- Hele grote hondenneus
Tja, niet iedere oplossing werkt bij iedere hond
Bob bijt nu ook in de riem. Ik vind het nog te vroeg om de ijzeren versie (riem, dus geen ijzeren halsband) te gebruiken en corrigeer hem nu verbaal en haal de riem uit zijn bek. Vandaag wilde hij gaan touwtrekken met de riem. Mijn stem (toon) verlaagd en mijn volume verhoogd: Bob, pas op! Hij schrok zich wezenloos en liet meteen los

Bob bijt nu ook in de riem. Ik vind het nog te vroeg om de ijzeren versie (riem, dus geen ijzeren halsband) te gebruiken en corrigeer hem nu verbaal en haal de riem uit zijn bek. Vandaag wilde hij gaan touwtrekken met de riem. Mijn stem (toon) verlaagd en mijn volume verhoogd: Bob, pas op! Hij schrok zich wezenloos en liet meteen los

Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Tsja hmm hier hebben ze dat ook allemaal wel gedaan ik probeer gewoon de aandacht te krijgen.... (naam let op goed zo snoeppie) verder ik ben leuker dan die riem. Verder koop ik nooit dure riemen bij pups. Het gaat echt over hoor....
Die van elf trekt er weleens aan zo van....mee komen als je met iemand staat te kwek ken.
Die van elf trekt er weleens aan zo van....mee komen als je met iemand staat te kwek ken.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
-
- Middelgrote hondenneus
Guus vertoont dit gedrag in periodes. Hij doet dit altijd als we op de terugweg zijn, hij laat dan even weten het hier niet mee eens te zijn.
In het begin vond ik dit heel irritant en maakte me er behoorlijk druk om. Gevolg een hieperdepieper hond die alleen harder ging bijten en trekken.
Heel veel van het negatieve gedrag van Guus is op te lossen door het negeren ervan. Zo ook bij dit gedrag.
Bijt Guus in de riem ga ik stil staan. Ik wacht tot hij los laat en loop dan verder. Vaak bijt hij dan nog 2x in de riem. Ik sta dus 2x stil, dan is het weer goed.
Succes ermee!
In het begin vond ik dit heel irritant en maakte me er behoorlijk druk om. Gevolg een hieperdepieper hond die alleen harder ging bijten en trekken.
Heel veel van het negatieve gedrag van Guus is op te lossen door het negeren ervan. Zo ook bij dit gedrag.
Bijt Guus in de riem ga ik stil staan. Ik wacht tot hij los laat en loop dan verder. Vaak bijt hij dan nog 2x in de riem. Ik sta dus 2x stil, dan is het weer goed.
Succes ermee!