Poep eten......spray halsband???

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Poep eten......spray halsband???

Ongelezen bericht door elliette »

Helaas eet Bono op het moment obsessief poep :cry:
En onze pup neemt het gedrag ook over
:mad:
Ik wil de sprayband wel proberen, maar hij is erg prijzig!
Ook lees ik veel wisselende reacties.
Hij krijgt kvv, eierkoeken is een fabel......maakt alleen maar dik.
Ik geef al extra sperziebonen om hem meer verzadigd te krijgen.
De gouden tip nog niet gevonden helaas.
Mocht iemand die wel hebben..........of een band ter overname??
Meld u :klasse:

Groetjes Elliette
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

spray band is met een citroenpuf,weet je wel hoe complex een hondenneus is en daar dan elke x een spraytje met citroen in?? kan nooit goed zijn voor de neus

aan de lijn houden dus en opletten, maar dat is een taak van jou, heb je niet zoveel overzicht of lukt dat niet muilkorf om
al me kinders uitgevlogen
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Commando afblijven aanleren?
Basco heb ik het commando geleerd en als ik zeg afblijven blijft hij van de drollen af maar als ik het te laat in de gaten heb dan eet hij het wel op. Moet dus wel op blijven letten maar hij laat in ieder geval 9 van de 10 drollen liggen.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

speurneus carola schreef:spray band is met een citroenpuf,weet je wel hoe complex een hondenneus is en daar dan elke x een spraytje met citroen in?? kan nooit goed zijn voor de neus

aan de lijn houden dus en opletten, maar dat is een taak van jou, heb je niet zoveel overzicht of lukt dat niet muilkorf om
Die puf gaat niet IN de neus hoor, is maar net hoe je de band omdoet.
En je hebt behalve de citroenspray ook een neutrale spray.
Ik vind het een diervriendelijk middel en het helpt zeker, ook op afstand als ze denken dat ze wel kunnen gaan snacken....
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door elliette »

Ik vind het ook vervelend om zo iets te moeten overwegen, maar als ik een korte periode een spraytje afweeg tegen poep eten en alle ellende ( spugen en diarree) ..... Blijft het een optie.
Ik ga morgen weer met frisse moed de wandeling in!!! Afblijven :wink:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

nee in de omgeving van de neus, en de hondenneus is zodanig opgebouwd dat ze heel veel dingen van verre op kunnen snuiven (reddingshonden, speurhonden etc.)

dus ook de citroenstof die erin zit of het schadelijk is voor de neus ze beweren van niet, maar bewezen dat het 100% veilig is is het ook niet, en aangezien dat de wereld van een hond bestaat uit zijn neusgedrag is het een heel groot risico wat je neemt door dat soort dingen te gebruiken.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Zoals Carola en Renate al aangeven. Investeren in het aanleren van commando's ipv in een 'sprayband'. :wink:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Dinie schreef:Zoals Carola en Renate al aangeven. Investeren in het aanleren van commando's ipv in een 'sprayband'. :wink:
Sommige honden zijn bijzonder hardleers maar ook zeer slim, zo heb ik er eentje die haar neusje ophaalt voor een een lekkere drol als ik vlakbij ben maar uitgebreid gaat snacken als ze weet dat ik er niet bij kan....dus die spray is dan zeker een uitkomst!
Bovendien gebruik je het tijdelijk en is het de bedoeling dat je ze conditioneert dus tegelijk met die spray een piep (zit ook op dat apparaatje) zodat je het af kunt bouwen naar alleen die piep en eventueel met een commando erbij.
Werkt!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Misschien heb je iets aan dit topic:
viewtopic.php?highlight=poep+eten&t=70780" onclick="window.open(this.href);return false;
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Annette schreef:
Dinie schreef:Zoals Carola en Renate al aangeven. Investeren in het aanleren van commando's ipv in een 'sprayband'. :wink:
Sommige honden zijn bijzonder hardleers maar ook zeer slim, zo heb ik er eentje die haar neusje ophaalt voor een een lekkere drol als ik vlakbij ben maar uitgebreid gaat snacken als ze weet dat ik er niet bij kan....dus die spray is dan zeker een uitkomst!
Bovendien gebruik je het tijdelijk en is het de bedoeling dat je ze conditioneert dus tegelijk met die spray een piep (zit ook op dat apparaatje) zodat je het af kunt bouwen naar alleen die piep en eventueel met een commando erbij.
Werkt!
Hier ook zo een :? Hij weet donders goed dat het niet mag, als we er bij staan dan doet hij ook niks en als hij al een keer wat pakt is een "los" al voldoende om het hem te laten uitspugen... maar in het bos als ik niet snel genoeg bij hem kan zijn dan grijpt hij zijn kans! als ik er dan aan kom kijkt hij me even heel sneaky aan en is het hap slik weg :kots:
Zelfbelonend gedrag he! Ik zou heel graag willen dat hij er eens mee zou ophouden inderdaad ook omdat hij daarna altijd aan de diarree is..... dan hoor ik mezelf weer mopperen en probeer ik hem weer uit te leggen dat het zijn eigen schuld is enz enz :wink:
Tja ik heb ook al eens over zo'n band nagedacht maar ik vind het wel heel duur..... dan ik blijf maar gewoon heel oplettend :?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Annette schreef:
Werkt!
Toch blijf ik van mening dat als je er zelf consequent mee gaat trainen, je het gedrag eruit kan krijgen.
Zo hebben wij het bij Kay ook af kunnen leren (en die vrat VEEL en rende gewoon het bos uit als hij paardenmest rook zo richting snelweg :shock: )
Alleen was een van de trainingsonderdelen oa dat hij een lange tijd niet los mocht zodat hij absoluut geen kans kreeg om het te doen zodat we het gedrag konden doorbreken.
Maar helaas willen er de meeste mensen dus ik zeg niet iedereen!!
niet zoveel tijd steken om het gedrag eruit te krijgen en/of vinden het zielig dat de hond niet los kan en grijpen dan liever naar de (in mijn ogen) makkelijke hulpmiddelen :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Hier op dit moment ook een vreselijke poepvreter die precies weet wanneer het vrouwtje kijkt en wanneer niet :evil: . Gelukkig stopt ze wel meteen bij een 'uh uh' en spuugt ze het uit bij een 'los', maar het is nooit relaxt wandelen omdat ik haar constant in de gaten moet houden. Lekker doorlopen zit er niet in want als mevrouw stopt om te snuffelen stop ik ook omdat ik dan wil zien of er een drol ligt. Erg vermoeiend af en toe. Zyva loopt bijna altijd los en inderdaad een optie is haar aan de lijn doen, maar ik ben ook zo'n type die dat dan zielig voor haar vindt. Zo'n band vind ik ook weer geen optie dus hier blijft het dus gewoon opletten helaas, maar wat zou het fijn zijn als we gewoon eens relaxt konden doorwandelen zonder steeds op te moeten letten!! Wie weet, ooit!!
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

Soms is het gewoon heel moeilijk je hond dingen aan/af te leren waar anderen geen probleem mee hebben!
Tees vrat ook poep, maar hield er bijna vanzelf mee op na; NEE.
Lekker makkelijk dus voor mij!
Maar ik krijg het bijv niet voor mekaar, Tess goed te laten volgen en "normaal" te reageren op andere honden. En ik heb (en nog) er echt veel tijd ingestoken hoor! Training gevolgd enz.......
En soms grijp je dan naar tijdelijke hulpmiddelen om het gewenste resultaat te bereiken.......(Tess kreeg van onze vorige trainer een halti om, maar daar was ik na 5 min klaar mee)
Nu gaan we voor prive les......
Mij lijkt zo'n halsband ook niet verkeerd. Je hoeft m wrsch maar heel even te gebruiken en het is dan wel niet bewezen dat het 100% veilig is, het tegenovergestelde ook niet!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

nee het lijkt niet verkeerd zeg je, maar kan jij dan in de hondenneus kijken b.v.? als ik al weet dat dat zo'n complex orgaan is, een hond kan niet voor stoffen ruiken waarvan de chemische samenstelling al zegt dat het reukloos is.

en hond kan tumoren bij een mens ruiken die wij zonder operatie nog niet eens kunnen constateren dus hoe kan je meten of het schadelijk is of niet???

iedereen gaat op zijn achterste benen staan als je hier al over disks gooien naar een hond om hem aan het schrikken te maken, over slipkettingen over tt en dan hebben jullie het over de spray band??? valt daar wat mij betreft ook onder. allemaal hulpmiddelen die goed kunnen werken bij deskundig gebruik maar die bij fout gebruik zeer schadelijk kunnen zijn, net als de halti, clicker bv
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

jeltje schreef:Hier op dit moment ook een vreselijke poepvreter die precies weet wanneer het vrouwtje kijkt en wanneer niet :evil: . Gelukkig stopt ze wel meteen bij een 'uh uh' en spuugt ze het uit bij een 'los', maar het is nooit relaxt wandelen omdat ik haar constant in de gaten moet houden. Lekker doorlopen zit er niet in want als mevrouw stopt om te snuffelen stop ik ook omdat ik dan wil zien of er een drol ligt. Erg vermoeiend af en toe. Zyva loopt bijna altijd los en inderdaad een optie is haar aan de lijn doen, maar ik ben ook zo'n type die dat dan zielig voor haar vindt. Zo'n band vind ik ook weer geen optie dus hier blijft het dus gewoon opletten helaas, maar wat zou het fijn zijn als we gewoon eens relaxt konden doorwandelen zonder steeds op te moeten letten!! Wie weet, ooit!!
Maar het is toch veel minder zielig voor je hond als hij/zij (bv) 3 maanden aan de lijn moet lopen en je het gedrag er kan uittrainen dan dat ze heel erg ziek kan worden van ontlasting ? Denk eens aan wat voor zooi (medicijnen en weet ik het wat) in ontlasting kan zitten ?

Dit is geen aanval op jou hoor, maar vraag me altijd af waarom mensen het zielig vinden om een hond aan te lijnen als je het doet om iets aan gedrag om te turnen waar je de rest van zijn/haar leven profijt van hebt :oops:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Plaats reactie