Jazzy net loops en maar een broekje aangedaan slim of niet?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Jazzy net loops en maar een broekje aangedaan slim of niet?

Ongelezen bericht door Marlyn »

Onze kleine inmiddels grote bruine vriendin is vandaag loops geworden!

Mijn ouders zijn niet erg happy erom :( (ik ben best wel trots :) ) ook hebben we het thuis momenteel druk met werk.

Dus dacht ik laat ik een onderbroek van mijn vader gebruiken met een maandverbandje en die jazzy aan doen!

Dan is inmiddels gelukt en ze trekt hem ook niet af.

Maar ik vroeg me af is dit eigenlijk wel slim? krijgt ze nu misschien niet de kans om het zelf schoon te maken?

Ze bloedt namelijk best veel vandaar dat ik dacht laat ik even creatief zijn.
en als 2de vraag van wat ik kan vinden op internet zal ze dus zo'n 9 dagen bloedige afscheiding hebben en daaaarna nog 9 dagen een wat lichtere afscheiding. Zou bij de 2de fase dan ook nog ene broekje nodig zijn?

alvast bedankt :)
Nu mijn vraag dus is het slim of kan ik hem beter weer uitdoen?
Jazzy (L)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Dat broekje is prima hoor. Er zijn zelfs speciale loopsheidbroekjes in de dierenwinkel te koop, maar jouw oplossing is wel zo goedkoop :D
Als jij haar de hele periode een broekje aan wil geven, moet je dat helemaal zelf weten. Voor zover ik weet, kan dat geen kwaad hoor :) Wat er in de boekjes en op internet staat, is altijd een gemiddelde. Iedere hond is anders en zelfs iedere loopsheid bij dezelfde hond kan nog weer anders zijn. Hou er veiligheidshalve maar rekening mee, dat je haar drie weken bij reuen weg moet houden. Het bloeden is inderdaad in het begin het hevigst, daarna wordt het geleidelijk minder. Na de eerste week komt ze in haar vruchtbare periode. Dan kan je haar het beste een dag of tien niet los laten. Het heet niet voor niks ´loops´, sommige teven lopen echt weg om een reu te zoeken als ze vruchtbaar zijn. Dus.. heel goed opletten de komende drie weken :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Janneke »

Hier ook een voor de eerste keer loops :D en ze loopt ook met een broekje aan! Zoveel bloed heeft ze niet maar het is wel makkelijk ivm dat ze graag op de bank ligt :P

Ik laat haar het broekje aanhouden tot het bloed zo een beetje weg is....als het minder word zal ik hem weer uit doen. Gelukkig heeft ze er ook geen last van dus dan is het ook niet erg. Alleen ben ik al twee keer vergeten om hem uit te doen met wandelen! :oops:
Afbeelding
stetje

Ongelezen bericht door stetje »

toen luna voor het eerst loops werd heb ik een pak met luiers gekocht een gaatje in de achterkant geknipt om gedaan zoals je bij een baby ook doet en dan van die papieren tape er om heen en dat werkte prima omdat ze ook altijd wel veel bloede.
nu doen we dat niet meer en maakt ze het zelf wel schoon :)
maar het heeft altijd gewerkt.
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Tara heeft sinds gister ookk haar eerste loopsheid achter de rug. Bij ons in huis had ze geen broekje om. Ik had gewoon een emmer sop staan en maakte het gelijk schoon als ik wat zag. Mijn schoonmoeder past altijd op als wij weg zijn en daar in huis had ze wel een broekje aan omdat zij vloerbedekking hebben, vond tara ook geen probleem. Bij ons heeft tara gewoon 3 volle weken gebloed en het werd de laatste 3 dagen minder en anders van kleur. Het heeft bij ons op de dag af 3 weken geduurt. Ze is nog wel steeds aantrekkelijk voor reuen dus laat haar nog niet uit op de drukke tijden maar op de tijden dat het rustiger is zodat ze wel weer lekker los kan. Succes de komende weken. Gaat best weer snel voorbij!
Plaats reactie