stamboom aanvraag incl. chippen?

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

stamboom aanvraag incl. chippen?

Ongelezen bericht door Marlyn »

Ik ben me aan het inlezen over het fokken met labradors.
Niet om nu al te doen natuurlijk jazzy is tenslotte nog maar 9 maandjes. maar over een jaar of 2 zou het misschien wel leuk zijn.

En dacht dat je nooit vroeg genoeg kon beginnen met informatie opzoeken en in je opnemen.

Maar ik snapte iets niet helemaal goed zover ik kon vinden is een stamboom aanvragen 55,00 per pup. maar is dat dan incl. het chippen?

Ben gewoon benieuwd

marlyn
Jazzy (L)
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Een stamboom en chippen zijn 2 heel verschillende dingen.
Stamboom vraag je via de vereniging aan en de chip laat je bij de dierenarts doen tijdens de entingen.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

Huub schreef:Een stamboom en chippen zijn 2 heel verschillende dingen.
Stamboom vraag je via de vereniging aan en de chip laat je bij de dierenarts doen tijdens de entingen.
echt niet je geeft een dekbericht aan dan krijg je van de rvb een aceptgiro en dat betaal je 71 euro per pup dan wordt atomatisch geregeld dat de chipper bij jou thuis het nest en alles wat daar om heen hoort controleerd of je lid bent van een rasvereniging en die wil alle papieren zien en die chipt de pups voor de stamboom
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Nee, dit klopt niet 8)

De stamboom en chip horen bijelkaar. Die worden aangevraagd vlak na de geboorte van het nest bij de Raad van Beheer. Als de pups 5-7 weken oud zijn komt de chipper van de Raad van Beheer en het chipnummer wordt op de stamboom en registratieformulier vermeld. Dit kost 72 euro per pup.

Stamboomloze honden kun je bij de DA laten chippen.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

laika schreef:
echt niet je geeft een dekbericht aan dan krijg je van de rvb een aceptgiro en dat betaal je 71 euro per pup dan wordt atomatisch geregeld dat de chipper bij jou thuis het nest en alles wat daar om heen hoort controleerd of je lid bent van een rasvereniging en die wil alle papieren zien en die chipt de pups voor de stamboom
Oke is dus hellemaal veranderd dus.
Ik heb tot 5 jaar geleden gefokt met Britse korthaar katten en toen was dat dus nog niet zo.
Misschien is het bij katten ook wel anders dat kan natuurlijk ook.
Liefs Francis
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

Huub schreef:
laika schreef:
Ik heb tot 5 jaar geleden gefokt met Britse korthaar katten en toen was dat dus nog niet zo.
dat zal misschien met katten zo zijn maar dit is al zolang wij fokken 7 jaar al zo
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

laika schreef:
Huub schreef:
laika schreef: echt niet je geeft een dekbericht aan dan krijg je van de rvb een aceptgiro en dat betaal je 71 euro per pup dan wordt atomatisch geregeld dat de chipper bij jou thuis het nest en alles wat daar om heen hoort controleerd of je lid bent van een rasvereniging en die wil alle papieren zien en die chipt de pups voor de stamboom
dat zal misschien met katten zo zijn maar dit is al zolang wij fokken 7 jaar al zo
Oke sorry dit wist ik niet.
Dan is het bij de katten idd anders want mijn britjes hadden ook allemaal stamboom.
Lijkt me ook wel logisch de raskatten worden vaker binnen gehouden en met een rashond ga je toch lekker loswandelen dus kans dat hij een keertje wegfiept is groter.
Laatst gewijzigd door Huub op 19 feb 2012, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs Francis
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Dit is altijd al zo 8)

Bij katten is het misschien anders maar bij honden werkt het al jaren zo :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

stamboom honden werden altijd door de rvb getatoeerd en nu geschipt.

er zit ook een verschil in de tat en chip nrs die de raad uitgeeft als die van de da. daardoor kan je simpel zien of een hond een stamboom heeft ja of nee.
al me kinders uitgevlogen
Marlyn
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Marlyn »

wow heel erg bedankt!
Wat komt er toch veel bij kijken!
Jazzy (L)
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Lees dit maar eens goed door, hier vind je de hele procedure:
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... procedure/" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens worden de tarieven ieder jaar aangepast. Tegen de tijd dat Jazzy misschien aan een nestje toe is, zal het wel weer duurder zijn allemaal :)
Plaats reactie