echo bij drachtige teef

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
John
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

echo bij drachtige teef

Ongelezen bericht door John »

Wat vinden we van een echografie bij een drachtige teef?
Wat zou de reden er voor zijn? Is het gevaarlijk voor moeder en/of pups?
groetjes, John
John
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door John »

Jammer dat er geen reacties komen op dit topic. Een echo kon wel eens meer gevaar opleveren dan een rontgenfoto. Men weet nog weinig van de interactie tussen intensieve geluidsgolven en weefsel. Omdat men echo "veilig" acht wordt er niet op de blootstellingstijd gelet. Wie weet zeggen we over 20 jaar wel, "hadden we dat maar eerder geweten", een typisch gevalletje " asbest", zou zo maar kunnen.
groetjes, John
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Ik fokte niet met honden maar met de Britse korthaar (katten) en ik deed nooit een echo of rontgen.
Dus het was gewoon altijd een verrassing wat eruit kwam.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ik zou eerder een echo doen dan een rontgenfoto,
de echo wordt al meer dan 20 jaar in de verloskunde gebruikt, tijdens mijn zwangerschap 19 jaar geleden heb ik 2 of 3 echo's gehad, onze dochter heeft er niets aan over gehouden. Tegenwoordig is echografie tijdens de zwangerschap niet meer weg te denken en bovendien veel gedetailleerder.
Ik denk als het gevaarlijk is of enigszins twijfelachtig dan zou dat echt wel
worden gestaakt.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Ik laat altijd een echo maken als mijn teef is gedekt Ik weet graag op hoeveel pups ik ongeveer kan rekenen.
Ook zijn er wel eens foto's gemaakt maar dan in de laatste week voor de bevalling Dit was soms nodig om te zien hoeveel pups er waren als het een klein nestje was. Dan kan je je voorbereiden op een keizersnee.
echo is niets mis mee en krijgen ze niets van naar mijn idee.

Wil
Afbeelding
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Indien niet noodzakelijk (duidelijk drachtig) maken wij geen echo. Bij twijfel wel. Maar liever vermijd ik d a's tijdens dracht veel stress en mogelijk besmettings gevaar.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Bommel Achter 't Dijkje schreef:Ik zou eerder een echo doen dan een rontgenfoto,
de echo wordt al meer dan 20 jaar in de verloskunde gebruikt, tijdens mijn zwangerschap 19 jaar geleden heb ik 2 of 3 echo's gehad, onze dochter heeft er niets aan over gehouden. Tegenwoordig is echografie tijdens de zwangerschap niet meer weg te denken en bovendien veel gedetailleerder.
Ik denk als het gevaarlijk is of enigszins twijfelachtig dan zou dat echt wel
worden gestaakt.
Ik weet niet of een echo kwaad kan, maar bovenstaand argument vind ik niet erg steekhoudend. Ik ken mensen die jaren met asbest gewerkt hebben, jaren gerookt hebben, etc. en er niks aan over gehouden hebben, maar dat is natuurlijk geen bewijs dat een echo onschadelijk is.
Tika Trails
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tika Trails »

Persoonlijk laat ik alleen een echo doen als ik er een reden voor heb.
Bv als ik denk dat er maar 1 of 2 pups zijn, dan is het fijn om te weten voor de naderende bevalling.
Met een week of vijf kan je vaak duidelijk zien of een teefje drachtig is, dus waarom dan een echo?
Tellen van pups heb ik altijd gek gevonden, je weet immer toch nooit
of ze allemaal op de wereld?
Tot die tijd wachten wij het altijd rustig af.

Risico is er natuurlijk altijd, dat kan je niet voor zijn, maar ik wil niet met een gezonde drachtige teef bij de dierenarts in de praktijk verschijnen, je weet maar nooit wat je er kan oplopen en dus nemen wij dat risico liever niet.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Ik laat altijd een echo maken....ten eerste omdat ik het zo graag wil weten...... :oops: of ze nu wel of niet zwanger zijn....
Ik of mijn dierenarts maakt het liefste de echo met 25 dagen.
Dan zie je alles al, en we tellen ze nooit maar wil altijd weten of het gezond is.....gezond bedoel ik mee, dat de vrucht er goed uit ziet.

het word op de grond gedaan dierenarts en ik zitten lekker met teef op de grond, veel lol en weinig stress.
Is er stress dan is het snel snel snel....en niks ten nadelen van de eventuele mams to be.
Hartjes worden geluisterd, bloedtoevoer en zuurstof word gemeten.

Rontgenfoto, waarom niet als je nu wil weten oke...maar liever maar 1 na de 45 ste dag.
Vroeger deed ik wel eens na de bevalling kijken of er nog pups in zitten, voor mezelf zekerheid en dat je geen ellende krijgt.
Wat moet voor je teef moet je gewoon doen.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Plaats reactie