Wat ben ik trots op onze Monza.
Gisteren heeft ze haar eerste puppyles gehad.
*Paaltjes (geen probleem, blaft zefs niet als je van haar weg stapt).
*Zit
*Aandachtsoefening ( wat moeilijk, omdat ze nog snel wegkijkt, alleen als ik de oefening niet doe, en sta te praten met de buurvrouw, kijkt ze me de hele tijd aan, dit vertelde een medecursist, ze kan het dus wel !)
*Spelen, gaat nog erg wild, veel grommen.
*Wandelen zonder trekken, Monza doet het goed, alleen de baas ging in de fout.
*los spelen met 3 andere honden. Hier dacht ik dat ze erg wild zou zijn, maar ze was zo moe, dat ze heerlijk met een hondje speelde.
Leuke les, daarna nog zelf les gegeven en naar schoonmoeder geweest.
Monza lekker verwend met hondenkoekjes en daarna heerlijk geslapen.
Ze was erg moe, geen hond meer aan gehad.
Simone
1e les met Monza gelopen
-
- Speurneus
Re: 1e les met Monza gelopen
Bij je eerste puppyles je pup al aan een paal binden en weglopen?Roduke schreef:Wat ben ik trots op onze Monza.
Gisteren heeft ze haar eerste puppyles gehad.
*Paaltjes (geen probleem, blaft zefs niet als je van haar weg stapt).
*Zit
*Aandachtsoefening ( wat moeilijk, omdat ze nog snel wegkijkt, alleen als ik de oefening niet doe, en sta te praten met de buurvrouw, kijkt ze me de hele tijd aan, dit vertelde een medecursist, ze kan het dus wel !)
*Spelen, gaat nog erg wild, veel grommen.
*Wandelen zonder trekken, Monza doet het goed, alleen de baas ging in de fout.
*los spelen met 3 andere honden. Hier dacht ik dat ze erg wild zou zijn, maar ze was zo moe, dat ze heerlijk met een hondje speelde.
Leuke les, daarna nog zelf les gegeven en naar schoonmoeder geweest.
Monza lekker verwend met hondenkoekjes en daarna heerlijk geslapen.
Ze was erg moe, geen hond meer aan gehad.
Simone

Bouw eerst eens een band met je hond op, zorg dat je pup vertrouwen in je heeft en er zo dus op kan vertrouwen dat je terug komt!
De toegevoegde waarde van spelen met andere puppen ontgaat mij ook altijd, ze leren er niks van en leuk is het ook lang niet altijd, puppen zijn erg hard onderling en zeker met verschillende rassen en verschil in grote van de puppen vind ik dit onverandwoord, maarja dat is mijn visie!
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

Pup aan de paaltje laten wennen, is alleen de pup er aan vast zetten en een pas van de pup weg gaan. (=het weglopen). Dan naar 5 seconden weer terug naar je hond en van de paal halen en uitvoerig belonen.
Bij het los spelen, wordt gekeken naar pup met de zelfde grote, zodat een grote pup, geen kleine onder de voet loopt.
Bij het los spelen, wordt gekeken naar pup met de zelfde grote, zodat een grote pup, geen kleine onder de voet loopt.