Altijd maar honger ...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
kristies
Speurneus
Speurneus

Altijd maar honger ...

Ongelezen bericht door kristies »

Hoi hoi..

lang geleden dat ik hier zelf een topic geschreven heb.. lees af en toe nog wel mee en reageer ook nog wel af en toe, maar absoluut niet meer zo vaak als een jaar of wat geleden..
Nu heb ik toch een vraag.
Chester heeft sinds zijn castratie ( wegens chronische ontstoken voorhuid ) ALTIJD honger. Tijdens wandelingen is hij vooral op zoek naar eten. Maar als ik hem meer voer geef komt hij onmiddellijk aan en ik vind hem eigenlijk zwaar genoeg :oops: Ik heb ooit gelezen/ gehoord over sperziebonen daar zouden ze niet van aankomen, maar dat zou wel vullen ? geef je dan verse / gekookte/ uit blik ?? Of is er nog iets anders. Zijn er speciale voersoorten die meer vullen.. ? Geef het liefst geen " mensen-eten" als het niet moet, maar ja .. vind dit eigenlijk ook sneu.
WIlde volgende week eens met de dierenarts overleggen, maar dacht ik gooi het eerst hier eens in de groep..

Tips ??

Groetjes !
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Tja, ik ben daar heel makkelijk in: als ik alles eet waar ik trek in heb zou ik ook heel dik worden denk ik, ik vind nl alles lekker, en het liefst veel. Dus....dat doe ik niet.
En zo gaat het met Leentje ook, die zou ook wel de hele dag wat lusten, maar krijgt gewoon twee keer op een dag eten ( samen 500 g kvv/barf) en that's it....
Niet dik worden is niet te veel eten.

Je zou ook kunnen proberen om wat meer met Chester te gaan bewegen, bv naast de fiets, dan kan hij wat meer eten, maar krijgt natuurlijk ook weer meer honger....
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Sperciebonen kun je inderdaad geven. Het liefst vers gekookt (zonder zout!) maar uit blik mag ook. Bonen uit blik moet je echter goed afspoelen want daar is zout aan toegevoegd. Hij zal in het begin wel meer ontlasting krijgen maar als het lichaam er aan gewend is wordt dat minder. Kijk hier maar even wat de voedingswaarde van sperciebonen is : http://www.voedingswaardetabel.nl/voedi ... el/?id=870" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
kristies
Speurneus
Speurneus

Ok thanks
@ Doggie; ja dat vind ik ook , maar sinds zijn castratie is het echt opvallend meer. Daarvoor at hij ook alles wat hij tegen kwam, maar nu is hij echt hele dagen op zoek naar voedsel. Echt anders dan eerst..

Dus w.s. toch sperciebonen..
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Bij ons bij de albertheijn hebben ze ook potten sperziebonen zonder zout. Dat staat bij alle natuurlijke producten zoals ook producten van zonnatura. Misschien heb je er wat aan. Groeten
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Een stuk komkommer of wortel, Bubbles lust het graag, ze heeft ook altijd honger, ze is op dieet. (ze krijgt ook boontjes uit blik)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Waarom kook je niet kort diverse groenten voor hem, zodat hij daar ook de nodige vitaminen en mineralen uit kan halen?
Sperziebonen lijkt mij wat eenzijdig waar hij verder niets mee kan en op deze manier heeft hij er qua voedingswaarde ook nog iets aan :wink:
Hieronder een link van BP waarin staat wat een hond wel of niet mag eten en het waarom van groenten en fruit.

http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... e-en-fruit" onclick="window.open(this.href);return false;
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij hebben Kay toen hij moest afvallen naast zijn voer (ijsberg)sla gegeven.
Geeft een enorme vulling in de bak (psychisch voor de hond dus veel eten) en zit vrij weinig in qua callorietjes :)
Verder nog meer gaan zwemmen/fietsen met hem en hij is nu al maanden goed op gewicht en zit weer gewoon op zijn normale beweging en voer
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
kristies
Speurneus
Speurneus

beweging krijgt hij behoorlijk hoor. Meer lukt me tijd-technisch gezien niet echt, maar ik zou hem wel weer wat vaker kunnen laten zwemmen bedenk ik me nu. Dat kost ook vrij veel energie. Hij is overigens niet te dik hoor. Althans ik vind hem niet te dik ( dierenarts ook niet ) maar ik wil dat wel erg graag voorkomen en hij heeft zo veel meer honger na de castratie. Dank jullie voor de tips. Ik neem ze mee.
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Sperciebonen uit de diepvries zit geen zout in.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Heb asta een tijdje groentenmix gegeven, altijd maar hetzelfde is ook zo saai, maar krijgt ie nu brokken?
met kvv krijgen ze sowieso al meer eten, dus meer maagvulling.
Plaats reactie