Knoflook kan bij een teveel ook schadelijk zijn meen ik, dus ik zou iets lager gaan zitten dan de aanbevolen dosis voor kleine kinderen?
Toevoeging: Ik kan het zo direct niet vinden dat het echt schadelijk is, de meningen zijn nogal verdeeld
Hieronder een stukje van Barfplaats, nu zul je alleen nog uit moeten vinden hoeveel teentjes er in een capsule zitten, misschien kun je de fabrikant hier over mailen?
Knoflook: Er wordt gezegd dat honden van knoflook bloedarmoede kunnen krijgen omdat een bepaalde stof in knoflook (Allicine) schade toe kan brengen aan de rode bloedlichamen. Er zijn echter evenveel stemmen die dit tegenspreken, en ook zijn er dierenartsen die zeggen dat je een hond wel erg veel knoflook moet geven wil een hond last krijgen van bloedarmoede. Knoflook heeft echter wel degelijk ook voordelen, het versterkt het immuunsysteem, verbeterd de bloedsomloop, heeft een positieve uitwerking op de slijmvliezen van maag en darmen en werkt tegen schimmels en bacterieen. Blijf gewoon aan de veilige kant en doseer een kleine hond niet vaker dan 3 tot 5 maal per week een teentje knoflook.