knoflook capsules van het kruidvat.

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

knoflook capsules van het kruidvat.

Ongelezen bericht door charly »

Omdat ik regelmatig met Parel naar het bos ga en er bij ons in de buurt in de zomer ook veel teken zitten (hangen?), wil ik haar knoflook capsules van het kruidvat gaan geven.
Maar hoeveel???
Ik heb gelezen dat er mede Labjes zijn die ze krijgen, dus help !!!! hoeveel mag ze hebben. :confused:
Alvast bedankt voor alle tips.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Knoflook kan bij een teveel ook schadelijk zijn meen ik, dus ik zou iets lager gaan zitten dan de aanbevolen dosis voor kleine kinderen?
Toevoeging: Ik kan het zo direct niet vinden dat het echt schadelijk is, de meningen zijn nogal verdeeld :D
Hieronder een stukje van Barfplaats, nu zul je alleen nog uit moeten vinden hoeveel teentjes er in een capsule zitten, misschien kun je de fabrikant hier over mailen?

Knoflook: Er wordt gezegd dat honden van knoflook bloedarmoede kunnen krijgen omdat een bepaalde stof in knoflook (Allicine) schade toe kan brengen aan de rode bloedlichamen. Er zijn echter evenveel stemmen die dit tegenspreken, en ook zijn er dierenartsen die zeggen dat je een hond wel erg veel knoflook moet geven wil een hond last krijgen van bloedarmoede. Knoflook heeft echter wel degelijk ook voordelen, het versterkt het immuunsysteem, verbeterd de bloedsomloop, heeft een positieve uitwerking op de slijmvliezen van maag en darmen en werkt tegen schimmels en bacterieen. Blijf gewoon aan de veilige kant en doseer een kleine hond niet vaker dan 3 tot 5 maal per week een teentje knoflook.
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Mijn pup van 5 maanden krijgt elke dag 1 capsule knoflook.
Mijn oudste van 3 1/2 jaar krijgt 2 capsules per dag.
poohtjuh
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door poohtjuh »

Sproet krijgt al vanaf dat hij pup is knoflook capsules van het kruidvat. Hij krijgt er 2 per dag.
Eerst was je een rat, maar nu ben je me grote schat! Je bent me allessie lieve Sproet.
Plaats reactie