Tara weer bij de DA geweest...nu vaginitis

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Donja

Tara weer bij de DA geweest...nu vaginitis

Ongelezen bericht door Donja »

Bah, vandaag toch maar naar de da geweest. Tara begon vorige week al me wat slijmerige afscheiding uit de vulva. Ik heb toen de DA gebeld en die zei dat het een voorloper van de loopsheid kan zijn. Het is nog steeds niet over en sinds gister is het meer geworden en ook anders van kleur, groen... Dus toch maar een bezoekje aan de DA. De DA zei dat het waarschijnlijk Vagininitis is. Tara krijgt nu een zalfje en we moeten het goed schoonhouden. Heeft één van jullie hier ervaring mee? En zo ja hoe lang duurt het dan ongeveer en wat heeft bij jullie goed geholpen?

Groetjes Donja
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wanneer moet zij loops worden, is zij dat al een keer geweest?
De kans is groot dat na de loopsheid de vaginitis weg is, heeft de da dat niet verteld?
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Fayth heeft het nu twee keer gehad, voor de sterilisatie (na de loopsheid), maar ook pas geleden nog. Ben wel beide keren bij de da geweest om na te laten kijken.
Fayth heeft er niets voor gekregen, goed schoon houden en in de gaten houden.. Bij Fayth beide keren van zelf over gegaan.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Tyleet heeft het ook gehad. Goed schoon houden en het is zo over. Volgens mijn da gaat het, meestal weg, na de loopsheid. Tyleet is nog steeds niet loops geweest, maar ze is er al vanaf. :wink:
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Iz heeft het als pupje ook gehad. Advies was ook schoon houden en het zou verdwijnen na de 1e loopsheid :)

Succes!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Donja

Klinkt natuurlijk raar maar fijn om te horen dat er meer honden zijn die dit hebben gehad. Ik maak me nu wel wat minder zorgen. Tara is nog niet loops geworden en de dierenarts dacht ook dat het er nu nog niet aan zat te komen. De baarmoeder was nog dun en ook haar vulva nog niet opgezet. Tara is al wel aantrekkelijk voor reuen maar dat kan ook komen door de vaginitis.
De zalf die we in moeten brengen is ook om het schoon te houden en werkt ontstekingsremmend. De DA heeft inderdaad wel gezegd dat het na de eerste loopsheid ook meestal uit zichzelf over gaat. Maar met die zalf verwachtte hij dat het volgende week al over is. Wel erg vies al die groene druppels op de vloer... bah. Maar Tara zelf lijkt er niet onder te lijden. Ze likt het met alle smakelijkheid op... :kots:
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Mijn teef had dit ook, alleen dat was puppenvaginitis, dat zou idd vanzelf overgaan. Ik weet niet hoe dit bij volwassen honden gaat en of dat wel kwaad kan.
Donja

Tara is vanmorgen toch loops geworden en de vaginitis volgens mij ook gelijk weg! Joepie!! Ik ben ook zo blij dat ze loops is geworden. Ik vond haar al zo anders de laatste tijd maar nu snap ik dat dit toch echt de aanloop naar de loopsheid was. Kijk ook wel weer uit naar de tijd dat ik haar weer lekker los kan laten lopen...
Plaats reactie