"Uitzetlijstje"

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

"Uitzetlijstje"

Ongelezen bericht door nicole »

Over ruim 6 weken krijgen wij onze pup Indy! Superblij natuurlijk. Maar we willen goed voorbereid zijn.
Over een paar weekjes hebben we de eerste ontmoeting. natuurlijk krijgen we veel info van de fokster, maar we willen dit weekend al een beetje gaan rondsnuffelen.
Wat hebben we allemaal nodig voor de uitzet? Tot nu toe hebben we het volgende bedacht:

- bench (in Berkel en Rodenrijs zit een speciaalzaak met aanbiedingen voor een compleet pakket: bench + kussen + drinkbak + puppypakket(?)
- voerbak
- drinkbak
- riem (welke??????)
- halsband (welke????)
- speeltjes (welke????)

onze fokster geeft Lotgering, dat willen wij overnemen, dus het advies was om 2 weken vooraf te bestellen.
Verder gaan we dit weekend op pad voor tijdelijke bedekking van onze parketvloer, zodat de kleine niet gaat schaatsen.

Graag hoor ik nog meer suggesties! Wat zien we nog over het hoofd?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wat zien we nog over het hoofd?: de zoekmachine van het labrador forum :D

een nylon halsbandje, meestal heeft de dierenwinkel wel hele leuke en anders via zooplus oid.

riem, ook best een nylon riempje, voor voorlopig.

speeltjes, meestal vinden ze een knuffel wel heel fijn.

En Lien heeft vast en zeker ook nog heel veel tips voor je.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Els schreef:Wat zien we nog over het hoofd?: de zoekmachine van het labrador forum :D

een nylon halsbandje, meestal heeft de dierenwinkel wel hele leuke en anders via zooplus oid.

riem, ook best een nylon riempje, voor voorlopig.

En Lien heeft vast en zeker ook nog heel veel tips voor je.
Tip van de week!

Koop niet alles in één keer maar elke week iets, dan kun je maximaal genieten van de voorpret :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

En behalve de puppyspulletjes, ook alvast nadenken over:
- naar welke puppycursus gaan we?
- sluiten we een ziektekostenverzekering af, ja of nee, en zo ja, welke?
- het huis puppyproof maken: alle snoeren van de grond, kan hij bij de kattenbak, kan hij in de vijver vallen, enz. Een pup ziet geen gevaar en kauwt echt overal op - je kan later eventueel met een traphekje werken als hij bijv. uit zichzelf de trap opklimt.
- bij eventuele andere dieren in huis goed controleren op parasieten, ook de oren van bijv. een konijn. Oormijt van het konijn kan op de pup overgaan.
- heb je iets voor in de auto nodig, voor als je de pup (en na een jaartje de volwassen hond), meeneemt in de auto: bench, rek, gordel?
- en dan natuurlijk alles lezen en kijken (dvd´s) wat los en vast zit over puppyopvoeding.

Hanneke
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Voor de puppycursus hebben we al geinformeerd. Nu we zeker weten dat we een pup krijgen en wanneer, kunnen we ons gaan inschrijven.

De verzekering had ik inderdaad op het forum opgezocht en vergelijkingen op google gedaan. Daar zijn we het inmiddels ook over eens; het wordt Proteq (schrijf je dat zo?)
We zullen inderdaad een traphekje nodig hebben, want we hebben onze trap in de woonkamer. En om te voorkomen dat ie de trap op kan klimmen, willen we via marktplaats zo'n klem hekje aanschaffen. Aan de snoeren had ik dom genoeg niet gedacht. Goeie tip! Heb ik eindelijk een reden om mijn man die afgrijselijke snoeren eens uit het zicht te halen!
Ook de tuin verdient nog wel wat aanpassingen. het is nu een open tuin die alleen wordt afgeschermd met beplanting. Maar hij kan zo naar de buren lopen of erger nog; de tuin uit. En dat willen we dus niet! Dus waarschijnlijk gaan we daar van die gaashekken plaatsen. Die zijn wel functioneel, maar springen niet zo in het oog!

Dieren hebben we niet, dus dat maakt het makkelijker.
En sinds een paar weken lees ik me een bult op internet.

Volgens mij zitten we helemaal op de goede weg met onze voorbereidingen!
Alleen over het vervoer in de auto zit ik nog een beetje. We hebben nu een Ford Galaxy. We moeten ook een rolstoel achterin vervoeren voor onze jongste zoon. We willen natuurlijk niet dat de rolstoel tegen de hond aan kan komen, dus dan lijkt me een bench voor in de auto het meest veilig!
In de (nabije) toekomst willen we een rolstoelbus aanschaffen, maar dat hangt weer af van de financieen..... (we zitten namelijk te wachten op bericht van de Gemeente Zoetermeer. Het is nog onduidelijk of we de verbouwing van ons huis voor onze gehandicapte zoon zelf moeten gaan betalen of dat de gemeente dat (voor een deel) doet).
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Heb enkele tips voor je:

- wat betreft voer: informeer naar gratis puppypakket.
Meestal hebben de meeste fabrikanten dat.
Heel handig en nuttig zo'n pakket.
Je dierenspeciaalzaak weet hier alles van.

- verzorgingsmiddelen
groffe kam en zachte kam voor de vacht
tekentang
Spul om de oren schoon te houden (vooral tijdens zijn eerste maanden heel belangrijk)
Pin voor in de grond:
Tijdens uitstapjes/vakantie als je even stopt om hem makkeleijk bij je te kunnen houden op bijv. parkeerplaatsen ed.

klein mandje of kleedje in de kamer wat hij als zijn plekje gaat zien om zich terug te kunnen trekken.

Geef bij beloningen nog geen pens of harde botten of botjes.
Groot verslikkengsgevaar!!

Long, of vleesstaafjes zijn perfekt.

Veel succes met jullie puppert dat het maar mag uitgroeien tot een gezonde en speelse :twisted: lab!

Groetjes :wink:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Lien schreef:
Tip van de week!

Koop niet alles in één keer maar elke week iets, dan kun je maximaal genieten van de voorpret :)
Ja da's wel een goeie!
Ik heb alles in één keer gekocht maar da's bepaald niet bevredigend dus heb ik in de tijd daarna vanalles nog eens gekocht :D
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Hahaha M_n_q_e, dat is herkenbaar :P
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

nicole schreef:Voor de puppycursus hebben we al geinformeerd. Nu we zeker weten dat we een pup krijgen en wanneer, kunnen we ons gaan inschrijven.

De verzekering had ik inderdaad op het forum opgezocht en vergelijkingen op google gedaan. Daar zijn we het inmiddels ook over eens; het wordt Proteq (schrijf je dat zo?)
We zullen inderdaad een traphekje nodig hebben, want we hebben onze trap in de woonkamer. En om te voorkomen dat ie de trap op kan klimmen, willen we via marktplaats zo'n klem hekje aanschaffen. Aan de snoeren had ik dom genoeg niet gedacht. Goeie tip! Heb ik eindelijk een reden om mijn man die afgrijselijke snoeren eens uit het zicht te halen!
Ook de tuin verdient nog wel wat aanpassingen. het is nu een open tuin die alleen wordt afgeschermd met beplanting. Maar hij kan zo naar de buren lopen of erger nog; de tuin uit. En dat willen we dus niet! Dus waarschijnlijk gaan we daar van die gaashekken plaatsen. Die zijn wel functioneel, maar springen niet zo in het oog!

Dieren hebben we niet, dus dat maakt het makkelijker.
En sinds een paar weken lees ik me een bult op internet.

Volgens mij zitten we helemaal op de goede weg met onze voorbereidingen!
Alleen over het vervoer in de auto zit ik nog een beetje. We hebben nu een Ford Galaxy. We moeten ook een rolstoel achterin vervoeren voor onze jongste zoon. We willen natuurlijk niet dat de rolstoel tegen de hond aan kan komen, dus dan lijkt me een bench voor in de auto het meest veilig!
In de (nabije) toekomst willen we een rolstoelbus aanschaffen, maar dat hangt weer af van de financieen..... (we zitten namelijk te wachten op bericht van de Gemeente Zoetermeer. Het is nog onduidelijk of we de verbouwing van ons huis voor onze gehandicapte zoon zelf moeten gaan betalen of dat de gemeente dat (voor een deel) doet).

Wilde een quote aanhalen ging ff fout, maar proteque is een goede verzekering
Laatst gewijzigd door luckylabrador op 10 mar 2012, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

tip voor een goede en goedkope webshop is trouwens witjesverzendhuis. Daar heb ik een heleboel vandaan!
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Agnes schreef:tip voor een goede en goedkope webshop is trouwens witjesverzendhuis. Daar heb ik een heleboel vandaan!

Bedankt voor de tip; daar ga ik zeker ook eens kijken!
Iedereen trouwens bedankt voor de reactie. Er zaten zeker dingen tussen waar ik niet aan had gedacht!
Donja

Ongelezen bericht door Donja »

Wij hebben in het begin super veel plezier gehad van een kong. Vooral als je moet gaan leren om de hond even alleen te laten vond ik het een fijn idee dat ze zich nog even kon vermaken met een kong. Wat webshop betreft hebben wij ook veel plezier van http://www.zooplus.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, de bench hebben wij gekocht bij witjesverzendhuis en dat was echt een stuk goedkoper! Veel plezier met de voorpret :)
DayKy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door DayKy »

Els schreef:
Kingston fietste alleen maar op zijn knuffel, die was dus heel snel verdwenen :oops:

Verder zijn de tips die ik had al beschreven hier, veel voorpret plezier!
Don't dream your life, live your dreams!
Afbeelding
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

:orange11:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Voor in de auto is een autobench/kennel ideaal, vooral als je een rolstoel achterin heb staan.
Bij witjesverzendhuis zijn die deze maand in de aanbieding 8)
Klikkerdeklik
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie