Het pupje waarvoor ik sinds begin januari op de wachtlijst sta, blijkt 10 dagen voor de uitgerekende geboortedatum helemaal geen puppie te zijn. Mama was schijndrachtig.

De voorkeur gaat uit naar een fokker die niet al te ver uit de buurt is (voorwaarde vader, wil me hier aan houden) en die een kleinschalige fokker is, met andere woorden: niet teveel honden, die in huis leven en die hun dagelijkse wandelingetjes krijgen.
Concreet zal dit dus een fokker in Zeeland of Zeeuws-Vlaanderen moeten zijn, niet te ver van de Belgische grens of in West-en Oost-Vlaanderen.
Ter info: ik woon dicht bij Brugge en Sluis ligt op een 40-tal km van ons vandaan.
Ik heb al allerlei sites afgespeurd: Nederlandse Labradorvereniging, Belgische Labradorvereniging, Nederlandse Labradorkring, Belgische retrieververeniging, Will-to-please, gundogs.be, Sint-Hubertus, Labrador startpagina...
Of het is ter ver rijden, of geen nestplannen voor dit jaar, of of of...
Helemaal gek word ik ervan!
Is er dan geen enkele fokker in de buurt van Sluis of zo?
En kan ik nergens een lijst vinden van alle Nederlandse fokkers, zodat ik niet hoef te wachten op die dekberichten en daardoor wat meer kans maak vooraan de wachtlijst te belanden?
Iemand die me kan helpen?