fokkers gezocht

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

fokkers gezocht

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 12/03/12 21:10

Hallo allemaal,

Het pupje waarvoor ik sinds begin januari op de wachtlijst sta, blijkt 10 dagen voor de uitgerekende geboortedatum helemaal geen puppie te zijn. Mama was schijndrachtig. :cry:

De voorkeur gaat uit naar een fokker die niet al te ver uit de buurt is (voorwaarde vader, wil me hier aan houden) en die een kleinschalige fokker is, met andere woorden: niet teveel honden, die in huis leven en die hun dagelijkse wandelingetjes krijgen.
Concreet zal dit dus een fokker in Zeeland of Zeeuws-Vlaanderen moeten zijn, niet te ver van de Belgische grens of in West-en Oost-Vlaanderen.
Ter info: ik woon dicht bij Brugge en Sluis ligt op een 40-tal km van ons vandaan.

Ik heb al allerlei sites afgespeurd: Nederlandse Labradorvereniging, Belgische Labradorvereniging, Nederlandse Labradorkring, Belgische retrieververeniging, Will-to-please, gundogs.be, Sint-Hubertus, Labrador startpagina...
Of het is ter ver rijden, of geen nestplannen voor dit jaar, of of of...
Helemaal gek word ik ervan!
Is er dan geen enkele fokker in de buurt van Sluis of zo?
En kan ik nergens een lijst vinden van alle Nederlandse fokkers, zodat ik niet hoef te wachten op die dekberichten en daardoor wat meer kans maak vooraan de wachtlijst te belanden?

Iemand die me kan helpen?

Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Bowie » 12/03/12 21:19

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 12/03/12 22:49

Bowie schreef:http://labrador-fokkers.startpagina.nl/

Bedankt voor je reactie, maar... heb deze dus al doorgenomen. Zowel de Belgische als de Nederlandse.

RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 13/03/12 07:49

Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Bowie » 13/03/12 08:07

Floortje Faun schreef:

Bedankt voor je reactie, maar... heb deze dus al doorgenomen. Zowel de Belgische als de Nederlandse.

Je schreef dat je nergen een lijst kon vinden van alle nederlandse fokkers, vandaar dat ik deze link plaatste.
Dit is de lijst met Nederlandse fokkers die volgens 'de regels' fokken.

Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Yoran99 » 13/03/12 08:36

Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 13/03/12 14:03

Bowie schreef:
Floortje Faun schreef:

Je schreef dat je nergen een lijst kon vinden van alle nederlandse fokkers, vandaar dat ik deze link plaatste.
Dit is de lijst met Nederlandse fokkers die volgens 'de regels' fokken.

Bij de Belgische labrador startpagina heb ik gemerkt dat niet alle fokkers erop staan (er staan er meer op de lijst die ik op de blrc website vond), vandaar dat ik er vanuit ging dat dit voor de Nederlandse ook wel zo zou zijn... Niet dus?

Marinka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen berichtdoor Marinka » 16/03/12 09:28

Op de fokkerlijst in Zeeland staan bijvoorbeeld, Creekwater, Buutendiekers en van de grote moor. Dit zijn allemaal goede fokkers en hele fijne mensen. Ik heb deze fokkers ook bezocht toen ik aan het zoeken was. Van De Grote Moor zit in Zierikzee en zitten wat meer in de jachtlijnen. Buutendiekers zitten volgens mij in Lewedorp en Creekwater zit in Brouwershaven. Volgens mij dus niet zo ver rijden voor je! Succes!!

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 16/03/12 19:12

Op de één of andere manier lijkt geen enkele fokker in Zeeland op dichter dan 1u45 rijden te zitten en mijn vaders grens staat op 100km.

Ondertussen heb ik er meer dan genoeg van.
Genoeg van het steeds maar weer zoeken, mailen, hopen en wachten op een teleurstellend antwoord wat niet eens altijd komt.
Ik word helemaal gek van het constant allerlei sites afsurfen, van het telkens maar controleren of er nog geen mailtje binnengekomen is, van de onzekerheid en van de teleurstelling. Ik heb in december al een hele maand van dat gedoe achter de rug, nu nog eens en ik kan het niet meer aan.
Ik zet er een punt achter, laat het een paar maand rusten en ga dan naar het asiel in de buurt.

Het voelt ontzettend rot aan, alsof ik nog eens door een rouwproces moet, alsof ik hierdoor mijn Caedlih nog meer kwijtraak.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor rimanime » 16/03/12 21:05

Jammer dat je vader een grens heeft bepaald. Ik begrijp dat jij als zijn dochter (?) hem moeilijk kan overtuigen van het feit dat het de moeite loont om soms verder te zoeken. Zelf wonen wij in Amsterdam en hebben onze honden destijds bij een fokker in Graauw (zld) gehaald ( is inmiddels gestopt). WIj hebben de km's met plezier gereden en het is de moeite waard geweest. Wij hebben 2 pracht exemplaren hier rondlopen. Willen jullie toch niet zover zoeken, dan is het wellicht verstandig om geduld te hebben (moeilijk misschien) en te wachten op een nest bij jullie in de omgeving later in het jaar. Er zijn al een paar fokkers bij jullie in de buurt genoemd.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor roef » 16/03/12 22:02

vanaf Sluis is het ongeveer nog 90 kilometer midden in de randstad :confused: dus ik zie het probleem niet zo?
er zijn echt nog wel fokkers te vinden met een nestje in de actieradius die je vader heeft gesteld.

en net wat rinske zegt,als je een goede fokker gevonden hebt die heeft wat jij zoekt dan rij je die kilometers er graag voor.

succes
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 16/03/12 23:30

Sluis is 30 km van hier vandaan en ik heb tot nu toe nog geen enkele fokker kunnen vinden in Nederland die dichter woont dan 200 km, de meeste zelfs een heel stuk verder.

En de meeste fokkers in België binnen een straal van 100 km zullen dit jaar geen nestje (meer) hebben. Van de anderen hebben 2 niet geantwoord op mijn vraag of ze dit jaar nog een nestje gepland hebben, 2 andere zullen wel een nestje hebben, maar het is een nestje waarin meer lijnteelt zit dan ik wil en een laatste zal pas eind dit jaar hun teefje laten dekken.
En dat is dus al wat ik kon vinden, alle uren en uren en uren die ik al op het Net doorgebracht heb ten spijt.

Ik heb al een paar keer de fokkers in de dek-en geboorteberichten van de nlv doorlopen, maar dus geen binnen de 200km gevonden.
Van de labradorstartpagina heb ik een paar fokkers opgezocht van elke provincie (om te zien hoe ver die provincie ongeveer is, ken Nederland daarvoor niet goed genoeg) en alle fokkers in Zeeland (het is toch zo dat Zeeland het dichtst bij de kuststreek van België ligt?).

En ik vind niet dat ik de beslissing van mijn vader om geen lange afstanden te rijden voor een pup, hoef te verdedigen, noch mijn beslissing om dat te respecteren.

Ik voel me verdrietig bij mijn beslissing de zoektocht stop te zetten, maar tegelijkertijd lucht het me ook op.
Ik dacht dat ik het leven zonder hond niet aan zou kunnen, nu heb ik het gevoel dat het me wel zal lukken.
Ik zoek wel verder als mijn emmer niet meer zo overloopt met verdriet en elke teleurstelling niet meer een druppel teveel is.

Misschien zal in de toekomst een asiellabje heel blij zijn met hoe dit alles verlopen is en ik achteraf gezien ook.

Bedankt dat jullie met me mee wilden zoeken.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.

Zijn baasje des te meer om over te bloggen.

Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 17/03/12 11:05

Waar woon jij?
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor rimanime » 17/03/12 11:23

Je zou een oproep kunnen plaatsen bij de rubriek Herplaatser gezocht/aangeboden. Wie weet komt er reactie op en komt er een leuke herplaatser op jullie pad. Succes in ieder geval.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Karlien » 17/03/12 11:28

Karlien schreef:Waar woon jij?

Had erover gelezen ... je hebt een PB.
:blondpootje: Quan en Rumi