Koda staat moeilijk op

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Koda-beer

Koda staat moeilijk op

Ongelezen bericht door Koda-beer »

Nou, ik zit dus mee te lezen in het topic ''Luna loopt mank''.
Koda loopt niet mank, maar zet soms zijn linker achter poot eerst, en zet zijn rechter achter poot een beetje scheef neer.
Nu ben ik dus erg bang dat Koda iets mankeert, want bij onze puppy cursus zijn er ook al 2 á 3 mensen met een pup met HD.

Hij heeft geen pijn, maar als hij opstaat gaat dat soms iets moeizamer.
Wij hebben een gladde vloer, en metname daar gaat het wat minder soepel.
Op het kleed en de mat in de keuken staat die een stuk mooier op.

Moet ik nu ingrijpen, of nog even toekijken? Hij piept niet, en geeft niet echt pijn aan..
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik zou eerst beginnen om vloerbedekking/kleden neer te leggen op de gladde vloeren, zeker voor opgroeiende honden zijn gladde vloeren erg slecht.
Verder zou ik hem toch even na laten kijken, is er iets dan ben je er mooi op tijd bij en als je het aan laat slepen kan het veel vervelender worden.
Succes!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ik zou ook voor de zekerheid hem even laten nakijken, een jonge hond hoort niet moeizaam op te staan.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

Één van de eerste adviezen die wij kregen van onze fokker was het bedekken van onze parketvloer. Vanwege de nog in ontwikkeling zijnde heupen en ellebogen is een gladde vloer een no-no! Die pootjes glibbberen alle kanten op met alle gevolgen van dien.
(zei zij die nog geen hond had 8) Over een uur komt de meneer van Carpetright om de vloer op te meten, en over 4 weken wordt er vinyl over ons parket gelegd)
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

hier altijd laminaat gehad en nu nog, of grote 50 x 50 tegels, nooit iets overheen gelegd. en alle pups gezond zonder mankementen opgegroeid.
al me kinders uitgevlogen
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Een labje geeft meestal geen tekens dat hij pijn heeft, dus als het blijft duren toch maar even de dierenarts raadplegen zou ik adviseren.
Succes
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Koda-beer

We combineren het over 2 weekjes met een bezowekje aan de DA.
Hij moet dan toch een wormenkuurtje hebben, kunnen we het direct even vragen.
Zou het Hd kunnen zijn? Denk het haast niet..
Koda-beer

Heb even gevraagt, en zijn vader was getest en was HD vrij, dus dat verkleint de kans dat Koda het heeft ook al.
Verder ligt Koda ook het liefst bij ons op, niet op de gladde vloer dus.

Over 2 weken moeten we naar de dierenarts, vragen we een wormenkuurtje en dan laten we direct even kijken of zij het nodig vinden
dat er foto's gemaakt moeten worden.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik zou voorlopig Koda niet laten ravotten met andere honden en balletjes o.i.d. gooien,maar goed aan de spieropbouw werken. lekker laten zwemmen en rechtlijnig wandelen totdat je duidelijkheid hebt. Dat de vader geen HD heeft zegt helaas niet alles. Je geeft al aan dat hij makkelijker opstaat met een stroef oppervlak. Ik zou dus voorlopig even voor zijn gemak vloerbedekking neerleggen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Wat je zou kunnen doen is even zn rug en bekken na laten kijken bij Dorit Aharon of Leida Visee. Kan best zijn dat er net iets scheef staat omdat hij een rare beweging heeft gemaakt met spelen.
Bij onze lab stond haar heiligbeen scheef en ze had daar last mee met opstaan.

Het is zo en zo verstandig om binnenkort even foto's te laten maken van heupen en ellebogen. Ik doe dat standaard als ze 12 maanden zijn.
Koda-beer

Iemand een indicatie voor ons wat de foto's kosten dan? Dan kan ik vast gaan sparen..
We hebben het thuis niet zo breed, maar we hebben wel alles voor Koda over.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

wij waren voor james voor een uitgebreid rontgenonderzoek(heupen,en nek en voorpoten) onder gasnarcose € 200,- kwijt
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Volgens mij is het in Putten goedkoper en de arts daar is zeer kundig vwb de poten.
Want niet iedere da is even kundig met het lezen van de foto's, dat is zeker iets om rekening mee te houden.
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Als je labje een beetje relaxt is kan het best zonder roesje.
Ze krijgen geen narcose hoor, soms worden ze een beetje suf gemaakt (roesje). Ik denk dat je rond de E 150,- - E 200,- kwijt bent voor heup en elleboog foto's, ms best lonend eens rond te bellen.
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ruud staat af en toe ook moeilijker op, laatst nadat hij (voor de 1e keer) echt een stuk had gezwommen.
Maar dat is dan verklaarbaar toch?
En mijn man zei dat hij af en toe iets hoorde als Ruud van de bank springt (net alsof er wat vocht zit).
Ik geeft hem nu 1 pil glucosamine (van de Hema) maar denk er wel over om foto's te laten maken, hij is nu bijna 16 maanden.
Kan dat bij een gewone DA of is dat niet verstandig?
En hoe zit dat precies met een roesje, wat gebeurt er dan?

Ik heb ook vloerbedekking over mijn houten vloer gelegd en die net pas afgelopen week gedeeltelijk weggehaald.
Afbeelding

Bedankt Monika!
Plaats reactie