Koda staat moeilijk op
Koda staat moeilijk op
Nou, ik zit dus mee te lezen in het topic ''Luna loopt mank''.
Koda loopt niet mank, maar zet soms zijn linker achter poot eerst, en zet zijn rechter achter poot een beetje scheef neer.
Nu ben ik dus erg bang dat Koda iets mankeert, want bij onze puppy cursus zijn er ook al 2 á 3 mensen met een pup met HD.
Hij heeft geen pijn, maar als hij opstaat gaat dat soms iets moeizamer.
Wij hebben een gladde vloer, en metname daar gaat het wat minder soepel.
Op het kleed en de mat in de keuken staat die een stuk mooier op.
Moet ik nu ingrijpen, of nog even toekijken? Hij piept niet, en geeft niet echt pijn aan..
Koda loopt niet mank, maar zet soms zijn linker achter poot eerst, en zet zijn rechter achter poot een beetje scheef neer.
Nu ben ik dus erg bang dat Koda iets mankeert, want bij onze puppy cursus zijn er ook al 2 á 3 mensen met een pup met HD.
Hij heeft geen pijn, maar als hij opstaat gaat dat soms iets moeizamer.
Wij hebben een gladde vloer, en metname daar gaat het wat minder soepel.
Op het kleed en de mat in de keuken staat die een stuk mooier op.
Moet ik nu ingrijpen, of nog even toekijken? Hij piept niet, en geeft niet echt pijn aan..
Ik zou eerst beginnen om vloerbedekking/kleden neer te leggen op de gladde vloeren, zeker voor opgroeiende honden zijn gladde vloeren erg slecht.
Verder zou ik hem toch even na laten kijken, is er iets dan ben je er mooi op tijd bij en als je het aan laat slepen kan het veel vervelender worden.
Succes!
Verder zou ik hem toch even na laten kijken, is er iets dan ben je er mooi op tijd bij en als je het aan laat slepen kan het veel vervelender worden.
Succes!
-
- Middelgrote hondenneus
Één van de eerste adviezen die wij kregen van onze fokker was het bedekken van onze parketvloer. Vanwege de nog in ontwikkeling zijnde heupen en ellebogen is een gladde vloer een no-no! Die pootjes glibbberen alle kanten op met alle gevolgen van dien.
(zei zij die nog geen hond had
Over een uur komt de meneer van Carpetright om de vloer op te meten, en over 4 weken wordt er vinyl over ons parket gelegd)
(zei zij die nog geen hond had

When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
Een labje geeft meestal geen tekens dat hij pijn heeft, dus als het blijft duren toch maar even de dierenarts raadplegen zou ik adviseren.
Succes
Succes
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
Heb even gevraagt, en zijn vader was getest en was HD vrij, dus dat verkleint de kans dat Koda het heeft ook al.
Verder ligt Koda ook het liefst bij ons op, niet op de gladde vloer dus.
Over 2 weken moeten we naar de dierenarts, vragen we een wormenkuurtje en dan laten we direct even kijken of zij het nodig vinden
dat er foto's gemaakt moeten worden.
Verder ligt Koda ook het liefst bij ons op, niet op de gladde vloer dus.
Over 2 weken moeten we naar de dierenarts, vragen we een wormenkuurtje en dan laten we direct even kijken of zij het nodig vinden
dat er foto's gemaakt moeten worden.
-
- Speurneus
Ik zou voorlopig Koda niet laten ravotten met andere honden en balletjes o.i.d. gooien,maar goed aan de spieropbouw werken. lekker laten zwemmen en rechtlijnig wandelen totdat je duidelijkheid hebt. Dat de vader geen HD heeft zegt helaas niet alles. Je geeft al aan dat hij makkelijker opstaat met een stroef oppervlak. Ik zou dus voorlopig even voor zijn gemak vloerbedekking neerleggen.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Wat je zou kunnen doen is even zn rug en bekken na laten kijken bij Dorit Aharon of Leida Visee. Kan best zijn dat er net iets scheef staat omdat hij een rare beweging heeft gemaakt met spelen.
Bij onze lab stond haar heiligbeen scheef en ze had daar last mee met opstaan.
Het is zo en zo verstandig om binnenkort even foto's te laten maken van heupen en ellebogen. Ik doe dat standaard als ze 12 maanden zijn.
Bij onze lab stond haar heiligbeen scheef en ze had daar last mee met opstaan.
Het is zo en zo verstandig om binnenkort even foto's te laten maken van heupen en ellebogen. Ik doe dat standaard als ze 12 maanden zijn.
-
- Speurneus
-
- Grote hondenneus
Ruud staat af en toe ook moeilijker op, laatst nadat hij (voor de 1e keer) echt een stuk had gezwommen.
Maar dat is dan verklaarbaar toch?
En mijn man zei dat hij af en toe iets hoorde als Ruud van de bank springt (net alsof er wat vocht zit).
Ik geeft hem nu 1 pil glucosamine (van de Hema) maar denk er wel over om foto's te laten maken, hij is nu bijna 16 maanden.
Kan dat bij een gewone DA of is dat niet verstandig?
En hoe zit dat precies met een roesje, wat gebeurt er dan?
Ik heb ook vloerbedekking over mijn houten vloer gelegd en die net pas afgelopen week gedeeltelijk weggehaald.
Maar dat is dan verklaarbaar toch?
En mijn man zei dat hij af en toe iets hoorde als Ruud van de bank springt (net alsof er wat vocht zit).
Ik geeft hem nu 1 pil glucosamine (van de Hema) maar denk er wel over om foto's te laten maken, hij is nu bijna 16 maanden.
Kan dat bij een gewone DA of is dat niet verstandig?
En hoe zit dat precies met een roesje, wat gebeurt er dan?
Ik heb ook vloerbedekking over mijn houten vloer gelegd en die net pas afgelopen week gedeeltelijk weggehaald.

Bedankt Monika!