Ik vindt het soms zo zielig.....

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Connie mama van Boris

Ik vindt het soms zo zielig.....

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

......dat Boris zo vaak wordt afgesnauwd door andere honden.
Hij is nu een jaar geweest en wil altijd zó graag spelen met andere honden!
Komt ie aandenderen om eens lekker los te gaan, krijgt ie weer een snauw of grauw van een hond die niks van hem moet hebben.
En dat zijn er nogal wat, pppffff.
Hij is zo lekker onbevangen en enthousiast maar krijgt telkens weer de kous op zn kop.
Ook is ie totaal niet dominant of vervelend maar zijn andere honden dat wel tegen hem.
Bespringen ze hem om de baas te spelen, wordt er volop gegromd of werpen ze hem tegen de grond.
En hoe vaak ik al niet gehoord heb dat die andere hond dat anders nooooooit doet, ppffff.....
Ik vindt dat dan zo sneu voor hem, hij heeft een paar vaste vriendjes waar hij heerlijk mee kan spelen maar er zijn best veel honden die hem niet leuk vinden.
Komt ie weer aansnellen met zn staart tussen zn benen en zijn haren recht overeind.
Wat is dat toch?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

omdat de meeste honden er absoluut niet van gedient zijn dat een hond op ze afkomt denderen.
zou dit bij roef gebeuren dan werkt roef zo`n jong broekkie ook tegen de grond.
als Boris wat rustiger wordt zal het wel beter gaan :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Connie mama van Boris

Oh oké, zo had ik het nog niet bekeken haha.
Hij vindt het zo leuk om lekker te spelen, maar is dus gewoon opdringerig.
Misschien valt het kwartje nog eens en gaat hij het anders aanpakken@
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Connie mama van Boris schreef:Misschien valt het kwartje nog eens en gaat hij het anders aanpakken@
Ik denk toch ook dat hier een stukje training aan te pas moet komen van zijn baasjes. Een hond wordt nu eenmaal niet opgevoed geboren :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Misschien gaat het met een leeftijdgenootje beter? Wel uiteraard opletten dat het niet te gek wordt! (Niet mijn bedoeling om wijsneuzerig te doen overigens).
Miep is ruim 1,5 en denkt nog steeds dat iedere hond het leuk vind dat zij zich zo vreselijk uitslooft en debiel druk doet. Gelukkig voor haar vind de hond van mijn zus dat wel en die is zo'n beetje even oud. Kunnen ze zich af en toe samen aanstellen :)
En het blijft zo leuk om te zien!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

De meeste honden houden er inderdaad niet van als zo'n jonge spring-in-het-veld op ze af komt denderen. Het beste is het om je hond te leren niet zo maar op vreemde honden af te gaan. Probeer met een leuk speeltje of iets lekkers de aandacht bij jou te houden, doe even een oefening ofzo, zorg voor afleiding. En bij aandacht voor jou, hup brokje erin. Je zult merken dat het dan heel snel beter gaat. Zyva is inmiddels 1,5 en het gaat echt al heel goed. Ze weet dat ze pas naar een andere hond toe mag als ik het zeg en dat gaat al nest vaak goed :wink: . Soms is een andere hond te leuk en lukt het haar niet, maar ze benaderd een andere hond inmiddels altijd rustig, beetje onderdanig, laat zich besnuffelen, gaat soms zelfs op haar rug liggen, doet er alles aan om een andere hond te laten zien hoe lief ze is, om dan ineens als een duiveltje uit een doosje die andere hond te gaan uitdagen :twisted: ! Er heeft nog nooit een hond naar Zyva gesnauwd of gegromd (wel omdat ze wel eens probeert een stok of balletje af te pakken, maar dat is weer een ander verhaal). Ook mag Zyva van mij niet naar honden toe die aangelijnd zijn, vooral niet als ze zijn aangelijnd in een losloopgebied, want dat zal wel niet voor niks zijn denk ik dan. Succes met Boris, met de nodige tijd en training komt het vast goed.
Roduke

Ongelezen bericht door Roduke »

Hier ook zo'n hond die naar iedere andere hond denkt te moeten springen. In het begin heb ik het toegelaten. Maar nu niet meer.

Dit omdat inderdaad sommige honden het niet leuk vinden als Monza zo komt aanspringen en slaat met haar poten. Het is heel moeilijk, maar met koekjes kan ik haar afleiden tot de hond, trimmer, fietser of wandelaar (doet ze daar ook naar namelijk) voorbij is en dan krijgt ze de jackpot (5 koekjes bijvoorbeeld i.p.v. 1). Dat moet uiteindelijk gaan werken. Maar heb geduld.

Succes

Simone
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Zo ging het bij ons ook vaak maar sinds ik Ruud z'n bal meeneem gaat het stukken beter! Ik kan hem nu goed afleiden.
Rudy is nu bijna 16 maanden en gaat nu veel rustiger naar andere honden toe (hij wacht nu zelfs soms wel totdat ik zeg dat het goed is, maar dat lukt nog lang niet altijd hoor!)
Met trainen, geduld en het ouder worden gaat het vast goed komen :D
Afbeelding

Bedankt Monika!
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

De oude labrador heer van m'n zus is met zijn 9 jaar nog steeds blijven hangen op de leeftijd die Boris heeft :D

Mischien dat je daar dan maar eens langs moet gaan met hem, alleen dan wel even van te voren de verzekering in lichten i.v.m. schades aangericht door twee dolle labradors :lekkerpuh:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Rond zijn 1 jaar is Keo ook wel eens afgesnauwd. Ineens pikken andere honden niet alles meer van hem, waarschijnlijk omdat hij ineens "volwassen" rook.
Hij heeft hier van geleerd en intussen zijn de rollen omgedraaid.
Puppy-reutjes mogen nog alles van hem, maar als ze zo rond 1 jaar oud zijn dan zet hij ze op hun plaats als ze te druk zijn in hun benadering. Niet bijten, maar wel een grom en er even boven gaan staan.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: Ik vindt het soms zo zielig.....

Ongelezen bericht door Gittje »

Connie mama van Boris schreef:Hij is zo lekker onbevangen en enthousiast maar krijgt telkens weer de kous op zn kop. Ook is ie totaal niet dominant of vervelend maar zijn andere honden dat wel tegen hem.
Bespringen ze hem om de baas te spelen, wordt er volop gegromd of werpen ze hem tegen de grond.
Wat wij mensen "gepast" & "leuk" vinden, is niet van toepassing in de hondenwereld. Zij hebben hun eigen gedragscode.

Ik probeer onze pup nu al om niet automatisch met iedere hond die wij kruisen kennis te maken, ook al omdat ik weet dat ie voor zo'n kleine ukkepuk al behoorlijk dominante trekjes heeft.
Flipke

Ongelezen bericht door Flipke »

Ook bij ons een zeer bekend probleem. Sinds wij verhuisd zijn, loopt Flip meer los in de polder tijdens het uitlaten en stormt vanuit zijn idiote enthousiasme ook wel eens op een andere hond af. Je ziet dan dat zowel hond als baas schrikken (zeer begrijpelijk overigens), waardoor de hond vaak bozig/ aggressief reageert.
Ik besef heel goed dat dat onze eigen schuld is en probeer er ook aan te werken of Flip aan te lijnen totdat we in de buurt zijn. Als de andere hond op Flip afkomt of de te overbruggen afstand is kleiner, is de ontmoeting vaak een stuk beter en rustiger.
En als ik inderdaad zijn bal bij heb, kunnen andere honden hem niks schelen en gaat het ook beter.

Toen wij nog in de stad woonden, was Flip altijd aangelijnd en mocht hij los in de 'poepkooi' ;-). Als er dan al een hond in die kooi was, ging de ontmoeting ook veel rustiger en was het daarna lekker spelen. Dus we hebben de oplossing zelf in de hand, alleen moeten wij als baasjes er stricter in zijn. Maar eerlijk is eerlijk, die van ons luistert ook gewoon niet altijd en als ie eenmaal in de versnelling gaat is ie ook niet meer te stoppen. Dat hij dan afgesnauwd wordt, is vervelend maar ik vind het wel begrijpelijk.
Wel is het zo dat er bij ons, vanwege de polder, nog veel erfhonden zijn. Als die buiten lopen zijn ze ook erg weinig vergevingsgezind naar honden zoals Flip en is er weinig nodig van een enthousiaste onderdanige hond zoals Flip om een aggressieve dominante reactie te krijgen.
Connie mama van Boris

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga maar eens flink aan de slag met hem.
Meestal ziet ie vanuit de verte al een hond naderen en dan sprint hij erop af.
Ik heb het niet altijd zo snel in de gaten en als Boris eenmaal in de versnelling staat is er geen houden meer aan, dan kan ik de zak koekjes wel over zijn hoofd uitstrooien dat heeft hij dan niet eens meer in de gaten.
Maar goed, ik zag hierboven al een aantal tips staan, ik ga me erop storten haha.
Plaats reactie