Vanavond heeft Monza haar eerste les bij de jachttraining.
Er wordt in een kleine groep getraind (5 honden met geleider).
En er wordt getraint op het niveau van de hond.
Monza zal de enige pup zijn. Ben benieuwt wat ze doet.
Ik ben ook heel benieuwd, bij ons was de introductiecursus niet zo'n succes...... De waterapportjes gingen super maar op land rende Ruud steeds ererondjes met de dummy en kwam nooit meer terug
Vooral die bontjes vond hij geweldig!!
Wij zijn eerst doorgegaan met de GG cursussen en willen als hij wat ouder is het weer gaan proberen.
Baasje zelf heeft wat liggen te stoeien met het tuigje en de lijn van ca. 3 meter, niet handig.
Eerst moest ze een achtje lopen met aandacht, dat laatste had ze totaal niet omdat er veel uitwerpselen van ganzen/eenden en konijnen op het veld lagen. Maar na veel proberen lukte het uiteindelijk dan toch wel.
Daarna moesten we laten zien wat ze met de apporteerblok kan doen, ze pakt hem vast, maar meer ook niet. Geoefend met de retrieverrol en nog even met de dummy en die laatste was een groot succes, een stukje weggooien en mevrouw bracht de dummy mooi terug.
In de groep zaten alleen maar volwassen honden die al training hadden gehad, onze monza was de enige pup, iedereen traint op zijn eigen niveau maar ik vond het toch wel erg veel voor een pup. Want naar de bovenstaande oefeningen moesten de honden 2 minuten af. Na ja, ik ben al blij dat Monza op commanda gaat liggen. Maar toch geprobeerd, ik heb haar laten liggen en steeds koekjes tussen de pootje gegooid, die at ze dan lekker op en daardoor geen afleiding en ze bleef mooi liggen, ik kon er al vanaf gaan staan op ca. 1 meter voor haar, en het steeds neer leggen van de koekjes leverde ook geen probleem op. Na die minuut heb ik haar vrij gegeven, kreeg ik op mijn donder omdat ze twee minuten moest blijven liggen. Daarna nog eens die acht lopen vast en los. Dit laatste heb ik niet gedaan. Daarna nog even gespeelt met het speeltje gewoon los op het veld, mevrouw loopt niet weg, gaat niet achter de eenden aan die er gewoon liepen en ook niet naar de mensen die stonden te kijken. Ze heeft het goed gedaan.
Maar toch heb ik de beslissing genomen om haar nog even pup te laten zijn, deze cursus gaan we dus niet verder doen, het is gewoon te veel. Ze heeft ook nog puppy training op zondag en dan op dinsdag jacht, is toch te veel voor onze kleine. Laten we nog maar even van haar pup zijn genieten. We hebben geleerd van onze andere honden, te veel is ook niet goed.
Ik vind je keuze om niet mee te doen erg verstandig! Ik snap oprecht niet dat men een pup in een groep met volwassen honden laat meetrainen en al helemaal niet voor de jacht. Tot de honden ongeveer een jaar oud zijn trainen wij ze altijd apart, een op een, zonder concurrentie en op succes zonder in de fout te kunnen gaan.