Hoe zorgen we voor een tolerante samenleving met onze honden

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Hoe zorgen we voor een tolerante samenleving met onze honden

Ongelezen bericht door Bowie »

Hondenetiquette:

http://www.lifecoachcompany.nl/images/d ... quette.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

top :klasse: volledig mee eens!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Mee eens!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

helemaal mee eens!
helaas geld dat jammer genoeg niet voor een hele grote groep hondenbezitters :eusashhh:

vraag me af of je die wel bereikt,ik bedoel de genen die echt serieus bezig zijn met hun honden gaan er mee naar een hondenschool of jachttrainingen ed
daar wordt de opvoeding van hond (en baas) ter hand genomen en is deze lijst zo als nu geplaatst is eigenlijk wel vanzelf sprekend(toch?)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Klopt helemaal!
Ik inderdaad dat Miranda wel een punt heeft, de mensen die sowieso al vrij serieus met hun hond en alles erom heen bezig zijn, die zullen deze regels al (zo goed mogelijk) hanteren.
Alleen de hondenbezitters die niet zo serieus ermee bezig zijn (en dat zijn er heel veel gok ik), zal het waarschijnlijk niet zoveel kunnen schelen of denken er zelfs niet eens over na hoeveel overlast/ergenis hun hond kan veroorzaken.
Er zijn ook zoveel mensen die wel een hond hebben, maar totaal niks weten van opvoeding, lichaamstaal/hondentaal etc. Opzich zou het niet verkeerd zijn denk ik om iedereen die een hond wil/heeft, eerst een cursus of iets dergelijks te laten volgen waarin theorie aan bod komt.
Maarja, dat zal ook wel iets zijn wat weer niet zo gemakkelijk te regelen is.
Maar wie weet zien meer mensen deze link en wordt iedereen weer wat wijzer en houden we deze informatie allemaal in ons achterhoofd!
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Kan er ook niets anders dan mee eens zijn :)

Echter, 90% van de mensen met een hond weten niet eens wat het gedrag of de gedragingen van hun eigen hond in houdt ..

Als ik voor iedere keer een euro zou krijgen dat jufrouw hond hier zich probeert te fixeren op een andere tegemoet komende hond, met de opmerking erbij van de tegenpartij: "ach gutte gut, is ze bang?" .. Dan was ik nu miljonair ;)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

MheenLab schreef:Kan er ook niets anders dan mee eens zijn :)

Echter, 90% van de mensen met een hond weten niet eens wat het gedrag of de gedragingen van hun eigen hond in houdt ..

Als ik voor iedere keer een euro zou krijgen dat jufrouw hond hier zich probeert te fixeren op een andere tegemoet komende hond, met de opmerking erbij van de tegenpartij: "ach gutte gut, is ze bang?" .. Dan was ik nu miljonair ;)
ja en ik met het zinnetje.....hij wil alleen maar spelen hoor! of ze moeten het samen maar uitzoeken :roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Ziet er goed uit ! :-) Daar leer je weer van als beginner... :wink:
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Gerdien schreef:Ziet er goed uit ! :-) Daar leer je weer van als beginner... :wink:
Fijn dat je er wat aan hebt. :klasse:

Ik zou aan iedereen willen zeggen, verspreid het via fora enz., hopelijk lezen veel mensen het en zijn er ook wat die er wat van opsteken. :)
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

roef schreef:
MheenLab schreef:Kan er ook niets anders dan mee eens zijn :)

ja en ik met het zinnetje.....hij wil alleen maar spelen hoor! of ze moeten het samen maar uitzoeken :roll:
Mijn hond (laika dus) .. Die laat ik het zo wie zo al never nooit niet uit zoeken met een andere hond, als ze b.v. nogal stoer tegenover elkaar aan het doen zijn. Aangezien ik de uitkomst dan alwel weer weet .. Laika de stoute hond, en de andere hond op de tafel bij de DA (het is nogal een pittige tante namelijk) ...

Maar je wilt het geloven of niet, ik kwam ooit eens een tijd terug hier in het park op het hondenveld, en daar zat een volwassen vrouw met twee meisjes (dochters) boven op het houten bankje .. Dacht zelf .. die willen geen vieze voeten o.i.d. Maar het euvel was, dat ze bang waren voor hun eigen hondjes (nadruk op 'jes' aangezien het kleine soortige hondjes waren) ..

En naar mijn idee zouden sommige mensen nooit niet aan het fenomeen: "hond" moeten beginnen, laat ze een goudvis nemen, dat is ook leuk :)
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik als niet hondenbezitter ben het er ook mee eens :D
Plaats reactie