melk hoektanden
melk hoektanden
Hallo Allemaal,
De Bovenste hoekmelk tanden van Luna willen er niet uit.
Nu wil de dierenarts ze er onder narcose uithalen omdat de nieuwe tanden al door komen. Ik ben nogal bang voor de narcos omdat Luna pas vijf maanden is. Ben veel te bang dat haar iets overkomt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De Bovenste hoekmelk tanden van Luna willen er niet uit.
Nu wil de dierenarts ze er onder narcose uithalen omdat de nieuwe tanden al door komen. Ik ben nogal bang voor de narcos omdat Luna pas vijf maanden is. Ben veel te bang dat haar iets overkomt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Speurneus
Ja, bij Doran bleven alle vier zijn hoektanden zitten, terwijl de nieuwe er al naast zaten, ze zijn er idd onder narcose uit gehaald. Altijd eng/spannend/vervelend zoiets natuurlijk, maar het is best meegevallen, Doran heeft er weinig last van gehad 

Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
Ik weet niet hoever de nieuwe hoektanden al door zijn...
Bij mij hebben ze alle drie een dikke week met dubbele hoektanden gelopen voor ze er vanzelf uitvielen. Hoektanden hebben een diepere wortel en het duurt dus langer voor ze uitvallen.
Ik zou ook weer niet te snel overgaan tot operatief verwijderen maar pas als het er echt naar uitziet dat ze niet vanzelf gaan. Met 5 maanden wordt er nog volop gewisseld.
Bij mij hebben ze alle drie een dikke week met dubbele hoektanden gelopen voor ze er vanzelf uitvielen. Hoektanden hebben een diepere wortel en het duurt dus langer voor ze uitvallen.
Ik zou ook weer niet te snel overgaan tot operatief verwijderen maar pas als het er echt naar uitziet dat ze niet vanzelf gaan. Met 5 maanden wordt er nog volop gewisseld.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik zou inderdaad nog even wachten. Bij mij lopen ze ook altijd wel een tijdje met een dubbele tand. En bij iedere pup loop ik weer te twijfelen of ik zal laten trekken, maar ik heb het in 30 jaar labradors nog nooit hoeven doen
Op een gegeven moment is de melktand toch ineens verdwenen
Je moet wel goed in de gaten houden, of de blijvende tand normaal kan groeien. Dat is wel heel belangrijk. Als die een afwijkende stand krijgt, moet je wel zo snel mogelijk laten trekken.
Hanneke

Je moet wel goed in de gaten houden, of de blijvende tand normaal kan groeien. Dat is wel heel belangrijk. Als die een afwijkende stand krijgt, moet je wel zo snel mogelijk laten trekken.
Hanneke

-
- Speurneus
- Contacteer:
Hier zijn er ook hoektanden operatief verwijderd bij Kay toen hij pup was
Narcose is niet leuk, maar liever een keer onder narcose dan scheef groeiende tanden waar ze tig jaar me moeten doen
Narcose is niet leuk, maar liever een keer onder narcose dan scheef groeiende tanden waar ze tig jaar me moeten doen

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
Gelukkig! Dat is een zorg minder!loes-2 schreef:Hallo allemaal.
Het is alsof ze iets heeft gehoor, maar beide hoektanden zijn er vanavond uit gevallen na het spelen en bijten op een bot.
Ik was bang voor de narcose omdat onze vorige labrador Benjie mede daardoor op 13 jarige leeftijd is overleden.

Groetjes van Brigitte & Zoo

13 jaar. Dat is al aardig oud. Denk dat je het ongeveer kan vergelijken met een kind van 5 wat zijn been breekt en iemand van 90 die zijn been breekt. De gene van 90 kan in die narcose blijven. Voor iemand van 5 is die narcose niet heel erg.loes-2 schreef:Hallo allemaal.
Het is alsof ze iets heeft gehoor, maar beide hoektanden zijn er vanavond uit gevallen na het spelen en bijten op een bot.
Ik was bang voor de narcose omdat onze vorige labrador Benjie mede daardoor op 13 jarige leeftijd is overleden.