Het is hier de laatste weken weer goed raak zeg
Paar weken geleden had Danouk een wondje onder d'r voet, vliesje tussen d'r kussentjes ingescheurd. Vervolgens kreeg ze door verbandje een wondje hogerop d'r poot. Inmiddels gaat dat gelukkig stukken beter en mag het dametje ook af en toe weer een stukje los.
Vorige week zaterdag waren we bij mijn ouders op visite. Ik zie tijdens lopen met Terra dat ze ineens met d'r pootje naar d'r oog gaat en blijft gaan. Oog wordt ook snel dik en traant heel erg. We hebben even goed gekeken en zagen een takje van een conifeer onder d'r derde ooglid

Dat werd dus een spoedbezoek aan onze oude DA in Sliedrecht. (Martin snel mijn ouders weggebracht, aangezien we met de hele familie uit eten zouden gaan). Ik werd ondertussen heel netjes geholpen en zodra Terra d'r oogje was verdoofd, kon het takje worden verwijderd. Maar helaas dus wel wat schade aan haar oogje, maar met zalven moet dat wel goed komen.
En sinds zondag middag is Terra weer aan de diarree

Aangezien we vandaag toch voor controle voor haar oogje moesten, ook gelijk daar maar weer over overleggen. Oogje gaat gelukkig wel wat beter, maar nog wel een week door zalven. Diarree is lastiger. Giardia was al uitgesloten, dit keer zal het waarschijnlijk komen door iets verkeerd gegeten.. Maar het dametje is flink ziek. Tactiek wordt nu om te zorgen dat haar darmen tot rust komen en aansterken. Ze krijgt nu een aanvullende pasta met probiotische kenmerken en verder even uitproberen met eten. Vandaag en morgenochtend sowieso nog even gekookte kipfilet en dan morgen voorzichtig kijken of KVV goed gaat..
Je ziet direct zo goed bij Terra dat het dan zijn weerslag op alles heeft. Lopen gaat op dit moment bijna niet, komt natuurlijk ook omdat alle medicatie nu niet goed genoeg worden opgenomen. Ze is echt bekaf.. Komende dagen dus maar veel naast het vrouwtje op de bank hangen en aansterken..
Al met al heb ik wel even genoeg bij de DA gezeten met de dames hier. En ik heb ook wel even genoeg van al het zalven, boenen, zorgen hebben... Echt, soms is het hebben van honden gewoon niet leuk

Maar ja, zodra je een blij, tevreden koppie

ziet, zijn we dit weer vergeten en weten we weer waar we het allemaal voor doen en doen we het met alle liefde