Wij hebben dus een raar probleem
Sinds gisteren zijn wij in het gelukkige bezit van een oudere Labrador van bijna 9
Het viel ons op dat ze niet plaste of poepte tijdens de wandeling.
Bij thuiskomst rende ze als een gek naar de achtertuin en ging gauw zitten plassen want ze moest zoooo nodig!!
Vorige eigenaar opgebeld en toen kwam de aap uit de mouw.
Ze weet niet wat wandelen is en heeft altijd in de achtertuin en in een hondenren geleefd.
Hoe leren we haar nu ,haar behoefte te doen tijdens de wandeling?
Verbieden in de tuin te plassen is geen optie want de tuin is heeeel erg groot maar
het zou fijn zijn als ze ook buiten de tuin gaat plassen!!
Hoe een oude hond gedrag aan of afleren
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

Je kunt een oude hond wel degelijk iets leren en afleren, het is wel een kwestie van heel veel geduld, en hoe je dit probleem tackelt, geen idee, heb het nog nooit bij de hand gehad, volgens mij moet je het net zo aanpakken als bij een pup, commando's als ga maar plassen etc aanleren.
Misschien moet je ook reageren als ze in de tuin plast, hoe dan ook veel succes, en ik hoop dat de oude dame een beetje van haar gemiste wandelingen inhaalt
Misschien moet je ook reageren als ze in de tuin plast, hoe dan ook veel succes, en ik hoop dat de oude dame een beetje van haar gemiste wandelingen inhaalt
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
-
Buddy007
- Grote hondenneus

Wat top dat jullie haar in huis hebben genomen!
Ik denk dat het tijd nodig heeft, lekker gaan wandelen en als ze dan een keer plast, heel erg belonen.
Mijn buurvrouw heeft een jonge hond overgenomen van iemand en die was heel bang op straat. Hij deed alles in de achtertuin. Nu een paar maanden verder, doet hij alles tijdens de wandeling. Ze hebben hem niet gestraft, maar hij moest echt ff wennen aan zijn nieuwe ritme en omgeving.
Ik denk dat het tijd nodig heeft, lekker gaan wandelen en als ze dan een keer plast, heel erg belonen.
Mijn buurvrouw heeft een jonge hond overgenomen van iemand en die was heel bang op straat. Hij deed alles in de achtertuin. Nu een paar maanden verder, doet hij alles tijdens de wandeling. Ze hebben hem niet gestraft, maar hij moest echt ff wennen aan zijn nieuwe ritme en omgeving.
Groetjes Lisanne