Zwemmen is eigenlijk best wel cool

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Allard

Zwemmen is eigenlijk best wel cool

Ongelezen bericht door Allard »

Hallo iedereen,

na een hele warme dag te hebben liggen luieren is Guus vanavond met ons naar het bos geweest(Midden in het bos ligt een vijver). Daar aangekomen een klein stukje gelopen naar de vijver en toen een stokje in het water gegooid. Meneer probeerde het er eerst uit te halen zonder nat te worden, maar al snel gingen de stokjes te ver het water in om ze eruit te halen zonder nat te worden :twisted: . Meneertje moest er dus in. Eerst heel voorzichtig, daarna met meer overtuiging. Toen wouden we door lopen,maar meneer liep nog een beetje in het water en toen van een afstandje staan te kijken. Ging Guus ineens wat dieper het water in en begon het echt leuk te vinden :feest5: maar ja daar is die dan ook voor gefokt :imsorry: . Na een tijdje ging hij zo diep het water in dat hij wel moest watertrappelen. Alsof hij op automatische piloot ging zo snel had hij door dat zijn staart als roer kon fungeren. :D

Daarna kwamen nog 3 andere honden en heeft hij daar nog eventjes heel leuk mee gespeeld/gezwommen.

Groetjes,

Allard en Guus :blondpootje:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Mooie ervaring is dat toch, ik weet het van beiden nog heel goed hoe ze de eerste keer het water in gingen.
Alleen heel jammer dat je geen camera bij je had, volgende keer niet vergeten he? :wink:
Allard

Roos schreef:Mooie ervaring is dat toch, ik weet het van beiden nog heel goed hoe ze de eerste keer het water in gingen.
Alleen heel jammer dat je geen camera bij je had, volgende keer niet vergeten he? :wink:
Was zeker jammer. Dacht er pas aan toen ik thuis was. Maar heb nog wel foto's dat die aardig smerig is :p
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Allard schreef:
Roos schreef:Mooie ervaring is dat toch, ik weet het van beiden nog heel goed hoe ze de eerste keer het water in gingen.
Was zeker jammer. Dacht er pas aan toen ik thuis was. Maar heb nog wel foto's dat die aardig smerig is :p
Dat is ook leuk :)
Allard

Daarna hem ook meteen kennis laten maken met de tuinslang :D
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Jihaa, jouw labje heeft dus ook al een zwemdiploma op zak :)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Proficiat, hoor!!!

En nu de mijne nog...
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Allard

Floortje Faun schreef:Proficiat, hoor!!!

En nu de mijne nog...
Onze hond ging al heel snel zwemmen. Denk dat dit warme weer ook heeft geholpen :D.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Allard schreef:

En nu de mijne nog...
Onze hond ging al heel snel zwemmen. Denk dat dit warme weer ook heeft geholpen :D.
Ik denk dat je gelijk hebt over het warme weer: het zal wel geholpen hebben. Bij ons is het nog maar de 2de dag dat het warm is en Doby springt nu al eens uit zichzelf in een modderplas. :applaus:

Ik geef hem nog wat tijd om te leren dat ondiep water heel fijn is, zeker met dit weer, en dan... dan trekken we op een hete dag richting zwemvijver. :D

Vond jouw labje water meteen leuk? Of heb jij er hem ook aan gewend moeten maken?
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat leuk zeg :D
Allard

Floortje Faun schreef:
Allard schreef:

En nu de mijne nog...
Ik denk dat je gelijk hebt over het warme weer: het zal wel geholpen hebben. Bij ons is het nog maar de 2de dag dat het warm is en Doby springt nu al eens uit zichzelf in een modderplas. :applaus:

Ik geef hem nog wat tijd om te leren dat ondiep water heel fijn is, zeker met dit weer, en dan... dan trekken we op een hete dag richting zwemvijver. :D

Vond jouw labje water meteen leuk? Of heb jij er hem ook aan gewend moeten maken?
Eerst eventjes pootjes nat laten worden door de stok niet te ver in het water te gooien. Daarna ging hij wat dieper erin. Toen hij eenmaal door had hoe hij moest zwemmen ging hij rondjes van de zaak geven. Als ik hem terug riep ging hij met een soort omweg helemaal naar me toe om er zolang mogelijk in te blijven. Zelfs toen we het bos uitgingen zette hij zich schrap om niet mee terug te hoeven.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Oei, oei en nu is het hek van de dam :D :wink:
Houd je maar vast, je hebt een klein pietertje van den hoogenband in huis :D
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Allard

royenmarjolein schreef:Oei, oei en nu is het hek van de dam :D :wink:
Houd je maar vast, je hebt een klein pietertje van den hoogenband in huis :D

Haha, Gelukkig springt hij nu nog niet in elke sloot die hij tegen komt.
Plaats reactie