Kraakbeen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Denver

Kraakbeen

Ongelezen bericht door Denver »

Ik heb van de week mijn 1e bestelling lotgering binnen gekregen en daar zaten een aantal stukken (flinkuh) kraakbeen bij :)
Ik aan dat ons nog te krijgen puppert hier veels te klein voor is?
Zeker voor dit hele stuk.
Zou ik hem uit de vriezer kunnen halen, en hem er even aan kunnen laten knabbelen/bijten en hem dan weer terug doen...of is uit de vriezer...niet meer in de vriezer?! :confused:
Hoelang blijft zoiets goed in vriezer?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Kun je er een foto van maken, ik snap niet precies wat je bedoeld.
Maar mijn vermoeden zegt niet doen, ik denk dat dit het zachtere botgedeelte van een rund is en daar heeft Sam een keer een nare verstopping van opgelopen.
Juist doordat het zachter is kunnen ze er een flink stuk vanaf bijten wat de maag niet kan verteren en waardoor de darmen verstopt kunnen raken.
Sam is er heel erg ziek van geweest en dat zie ik bij andere honden liever niet gebeuren :(
Denver

Roos schreef:Kun je er een foto van maken, ik snap niet precies wat je bedoeld.
Maar mijn vermoeden zegt niet doen, ik denk dat dit het zachtere botgedeelte van een rund is en daar heeft Sam een keer een nare verstopping van opgelopen.
Juist doordat het zachter is kunnen ze er een flink stuk vanaf bijten wat de maag niet kan verteren en waardoor de darmen verstopt kunnen raken.
Sam is er heel erg ziek van geweest en dat zie ik bij andere honden liever niet gebeuren :(
Afbeelding

Rechts en boven op de stapel zie je er 2 liggen...zie je ze :confused: Zo niet dan moet ik er morgen even een aparte foto van maken als i khet van de ene vriezer naar de andere ga verhuizen...hihi
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik heb die ook wel eens gehad van Lotgering, als extraatje denk ik, want ik had het niet besteld. Leentje heeft er heerlijk op geknaagd en er nooit last van gehad.....
Roos

Ik heb mijn leesbril opgezet, maar ook daar lukt het niet mee :D
Weet je of het van rund is, denk het wel he, zeker als je gratis hebt gekregen.
Ik zou het niet durven wagen, zeker bij een pup zitten de darmpjes snel verstopt en dan heb je echt een hoop narigheid.
Mijn advies is enkele reis kliko, er zijn genoeg andere kluifjes waar ze een stuk veiliger op kunnen kauwen :wink:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik zou het persoonlijk ook aan de kliko doneren,en dan niet alleen om Hidde ook Roef zou het van mij niet krijgen.
je weet niet welk diersoort het is en net wat Roos zei het kan verstoppingen geven.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

Volgens mij heb ik er een foto van gevonden.
Het zal wel niet zo groot zijn, maar lijkt het er verders op?

http://www.naturis.nu/index.php?main_pa ... age&pID=36" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je hem iets rauws te knagen wilt geven zou je ook eens een strot(je) kunnen proberen.
Met wat moeite krijgt je die wel in een paar stukken als hij groot is (hangt van de diersoort af) en heeft jouw pup heerlijk en veilig knaagwerk, de rest kun je dan weer in de vriezer doen en later geven.
Denver

Roos schreef:Volgens mij heb ik er een foto van gevonden.
Het zal wel niet zo groot zijn, maar lijkt het er verders op?

http://www.naturis.nu/index.php?main_pa ... age&pID=36" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je hem iets rauws te knagen wilt geven zou je ook eens een strot(je) kunnen proberen.
Met wat moeite krijgt je die wel in een paar stukken als hij groot is (hangt van de diersoort af) en heeft jouw pup heerlijk en veilig knaagwerk, de rest kun je dan weer in de vriezer doen en later geven.
Ja lijkt het wel op idd...ik wil hem dit wat ik heb gekregen ook niet per se geven hoor..ik heb het erbij gekregen en vroeg me dus af...of het iets was voor een puppert..maar begrijp nu dat het beter is van niet?!

Een strotje om op te kauwen dus...hmm even in verdiepen nog dan want hoe kom ik daar aan...ben er nog niet zo bekend mee...
Roos

Hebben ze die niet bij de leverancier van lotgeing?
Denver

Roos schreef:Hebben ze die niet bij de leverancier van lotgeing?
Ik zal eens kijken :klasse:
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Wij hebben dit ook bij onze bestelling gekregen. Is het veilig om dit te geven aan onze 15 week oude pup?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Denver

Muiske schreef:Wij hebben dit ook bij onze bestelling gekregen. Is het veilig om dit te geven aan onze 15 week oude pup?
Geen idee want ik weet ook nog steeds niet of ik het moet geven of niet...sorry...
Roos

Grappig is dat toch, open je een topic, krijgt antwoorden en dan doe je daar vervolgens niets mee :confused:
De tweede komt met dezelfde vraag die al beantwoord was en stelt 'm gewoon opnieuw :?
Als het jou/jullie niet duidelijk is geworden dmv onze antwoorden zou je google er eens op los kunnen laten en je eigen mening er over vormen.
Sorry dat ik wat pinnig reageer, maar op deze manier heeft het voor mij in ieder geval weinig zin meer om op dit soort topics te reageren.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Het enige wat ik lees is dat als het van rund is dit gevoelig kan zijn voor de darmen. En dat je beter kunt beginnen met strotjes. Bob heeft dit al gehad en dat gaat erg goed. Aangezien we de ribjes nog hebben liggen vroeg ik me af of er ernstige bezwaren tegen zijn of niet. Dat maakte ik uit de bovenste posts niet uit dus vroeg ik het voor de zekerheid. Ik wil gewoon zorgvuldig zijn.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Roos

Muiske schreef:Het enige wat ik lees is dat als het van rund is dit gevoelig kan zijn voor de darmen. En dat je beter kunt beginnen met strotjes. Bob heeft dit al gehad en dat gaat erg goed. Aangezien we de ribjes nog hebben liggen vroeg ik me af of er ernstige bezwaren tegen zijn of niet. Dat maakte ik uit de bovenste posts niet uit dus vroeg ik het voor de zekerheid. Ik wil gewoon zorgvuldig zijn.
Zorgvuldigheid is super natuurlijk, maar selectief lezen is weer wat minder zorgvuldig.
Hieronder een paar quotes uit eerder gegeven antwoorden in dit topic.
Beginnen met strot staat nergens, er staat wel dat strot als kluifwerk super is.
Gevoelig voor de darmen is echt een understatement hoor!

Ik denk dat dit het zachtere botgedeelte van een rund is en daar heeft Sam een keer een nare verstopping van opgelopen.
Sam is er heel erg ziek van geweest en dat zie ik bij andere honden liever niet gebeuren
Ik zou het niet durven wagen, zeker bij een pup zitten de darmpjes snel verstopt en dan heb je echt een hoop narigheid.
Mijn advies is enkele reis kliko, er zijn genoeg andere kluifjes waar ze een stuk veiliger op kunnen kauwen
En als laatste het antwoord van Roef:
ik zou het persoonlijk ook aan de kliko doneren,en dan niet alleen om Hidde ook Roef zou het van mij niet krijgen.
je weet niet welk diersoort het is en net wat Roos zei het kan verstoppingen geven.
Plaats reactie