Muiske schreef:Het enige wat ik lees is dat als het van rund is dit gevoelig kan zijn voor de darmen. En dat je beter kunt beginnen met strotjes. Bob heeft dit al gehad en dat gaat erg goed. Aangezien we de ribjes nog hebben liggen vroeg ik me af of er ernstige bezwaren tegen zijn of niet. Dat maakte ik uit de bovenste posts niet uit dus vroeg ik het voor de zekerheid. Ik wil gewoon zorgvuldig zijn.
Zorgvuldigheid is super natuurlijk, maar selectief lezen is weer wat minder zorgvuldig.
Hieronder een paar quotes uit eerder gegeven antwoorden in dit topic.
Beginnen met strot staat nergens, er staat wel dat strot als kluifwerk super is.
Gevoelig voor de darmen is echt een understatement hoor!
Ik denk dat dit het zachtere botgedeelte van een rund is en daar heeft Sam een keer een nare verstopping van opgelopen.
Juist doordat het zachter is kunnen ze er een flink stuk vanaf bijten wat de maag niet kan verteren en waardoor de darmen verstopt kunnen raken.
Sam is er heel erg ziek van geweest en dat zie ik bij andere honden liever niet gebeuren
Ik zou het niet durven wagen, zeker bij een pup zitten de darmpjes snel verstopt en dan heb je echt een hoop narigheid.
Mijn advies is enkele reis kliko, er zijn genoeg andere kluifjes waar ze een stuk veiliger op kunnen kauwen
En als laatste het antwoord van Roef:
ik zou het persoonlijk ook aan de kliko doneren,en dan niet alleen om Hidde ook Roef zou het van mij niet krijgen.
je weet niet welk diersoort het is en net wat Roos zei het kan verstoppingen geven.