Helemaal verliefd

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Helemaal verliefd

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Vandaag zijn wij weer op bezoek gegaan bij Diana en Ramses. Wat zijn de pups gegroeid! Geweldig om te zien. Ik ben helemaal in love en kan bijna niet meer wachten tot het moment er is en wij ons mannetje naar huis mee krijgen. Ze zijn nu 5 weken en naast de lichamelijke groei merk je ook al verschillen in karakter. Zo leuk :verliefd1: Volgens Diana waren zij niet zo actief vanwege de warmte, maar ik vond ze toch behoorlijk actief. De tandjes waren goed gegroeid en al vlijmscherp; de gevreesde puppytandjes :twisted: En verkennen met het bekje.... :D Er was een teefje bij die de hele tijd haar tandjes in mij zette. Mijn schoenen, legging en enkels moesten het ontgelden terwijl haar kleine staartje in de turbostand stond :D Toen ik haar optilde om te knuffelen, bleef zij mijn gezicht en neus maar likken waarna ze haar tandjes in mijn oorlel zette. Pittige tante dus :verliefd1: Een andere pup was erg speels en ook flink aan het verkennen met zijn bekje. Ik had een klik met hem omdat hij wilde spelen en ook wel een durfal was. Hij liet mij denken aan Max in zijn puppentijd. Ik weet niet in hoeverre dat verstandig is voor ons ;)
Ik heb bijna alle pups geknuffeld, echt helemaal geweldig.
Leuk om te zien was ook de interactie met elkaar. Zo nu en dan hoorde je een harde piep alsof er iemand vermoord werd en dan zag je weer een pup in het oor van een ander bijten :D
Toen wij naderhand thuis bij mijn ouders waren, kon ik mij helemaal niet meer concentreren op het kaartspel en heb ik verloren. Volgens mijn vader zat ik op de puppywolk :)
Over twee weken ongeveer zullen zij de puppytest doen en krijgen wij advies. Ik ben ontzettend benieuwd wie onze mup gaat worden en zit de hele tijd te speculeren.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
sedeka

Ongelezen bericht door sedeka »

Fijn toch om zo te kunnen genieten van al dat kleine grut!
Dat puppiesnuivendat mis ik wel eens,wij hebben Kane nu 3 maanden,en dat was al een kant en klare puber.
Nog even geduld,en dan mag jullie mannetje mee naar huis.

Sas en een poot van Kaya en Kane
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Lekker blijven zweven op de puppy-wolk. :verliefd1:
Voor je het weet val je er van af en denk je met weemoed terug aan die mooie tijd. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Wat een ontzettende leuke periode is het als je om de zoveel tijd mag puppie-snuiven. Je zit nog dagen daarna op de puppie-wolk lekker na te genieten.
Ik zou zeggen, er gewoon op blijven zitten. :D
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
marianne

Ongelezen bericht door marianne »

Ennn.......is het wachten beloond? Is de pup er al?
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nee, hij komt overmorgen. Dus nog heel eventjes afwachten...
marianne

Ongelezen bericht door marianne »

ooh :oops: nu gelukkig nog maar 1 dag wachten, ben benieuwd hoe de eerste dagen thuis gaan!
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ik heb Bob net even bekeken op de site maar wat is hij mooi zeg! :verliefd1:
Veel sterkte met het wachten en veel plezier voor daarna :wink:
Wel veel foto's plaatsen he?! :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Monique schreef:Ik heb Bob net even bekeken op de site maar wat is hij mooi zeg! :verliefd1:
Veel sterkte met het wachten en veel plezier voor daarna :wink:
Wel veel foto's plaatsen he?! :)
Dankjewel :)
Ze plaatsen ontzettend veel foto's en meestal volgt er iedere 3 dagen een update met nieuwe foto's. Wij zijn ook vaak gaan kijken bij de pups; dat was heel bijzonder om te kijken hoe snel die puppies groeiden. Wij zijn ontzettend blij met de pup die wij gaan krijgen en het advies hierin van Diana en Ramses. Als wij foto's van hem zien, smelten wij direct weg... zo'n lief kopje :verliefd1:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wij zijn nu nog bezig om de laatste dingen in orde te maken, waaronder het puppyproof maken van de woonkamer. Ik ben met Max helemaal gewend dat ik wel eens wat kan laten slingeren, maar dat moeten wij toch maar niet doen bij Bob.
De bench staat nu ook klaar en morgenvroeg halen wij het tapijt op bij Carpet Right. Wij hebben namelijk laminaat en willen uitglijden voorkomen.
Het wordt dus nog even druk, vooral omdat wij om 10:00 hebben afgesproken bij Diana en Ramses. Dus even goed plannen, evt met tapijt in de kofferbak Bob ophalen :D
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Nou Marjolein, als het goed is is jullie pup Bob er nu!
Veel plezier, en ik ben ook benieuwd naar de foto's! :) :D
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Gerdien schreef:Nou Marjolein, als het goed is is jullie pup Bob er nu!
Veel plezier, en ik ben ook benieuwd naar de foto's! :) :D
Ja, hij is er :applaus:
En wat is hij leuk :verliefd1:
De kennismaking met Max verliep zoals verwacht. Ze vonden het allebei spannend, maar het was ook voor beiden prima. Ook in huis gaat het goed. Max vond het in eerste instantie moeilijk om de aandacht, het huis, de baasjes en het speelgoed te delen. Hij liep zo nu en dan toch wel wat te knotteren/zachtjes grommen. Bob heeft ontzag voor Max, maar vindt hem ook reuze-interessant en is niet bang voor Max. Tegen de avond werd Bob wat vrijer en begon hij te spelen en de woonkamer te ontdekken :twisted: Max was inmiddels ook al een beetje tot rust gekomen en had er zichtbaar minder moeite mee om te delen met Bob.
Bob is volgens mij wel een slim labje, want hij leert ontzettend snel. Hij reageert heel goed op stemgeluid en komt al aan ''gerend'' als je hem roept. Ook met de zindelijkheid hebben wij een goede start gemaakt. Misschien snel, maar wij zijn ook al een beetje gestart met trainen, zoals zit, buiten meelopen, komen. Alles uiteraard met mate en speels.
Hij is ontzettend sociaal en niet zo gauw onder de indruk van het buitenleven, zoals auto's of andere voetgangers.
Ik merk wel dat wij nu een goede structuur moeten uitvinden voor beide honden met uitlaten en aandacht en vooral quality time met de baas alleen. Zoals gisteren bijvoorbeeld doe ik een poging om met Bob een aantal dingetjes te trainen en dan komt Max erbij om koekjes te scoren. Hij kent uiteraard deze commando's al :lol: Wij hebben dit gisteren opgelost door Max met Roy te laten trainen en ik met Bob. Daarna hebben wij het omgekeerd. Ook vanmorgen wil ik ze allebei een koekje geven en Jut en Jul zitten al voor mij te wachten. Ik geef Max het commando ''zit'' en uiteraard gaat dit vlekkeloos en hij krijgt een koekje. Bij Bob moet ik het koekje gebruiken om hem in de zithouding te krijgen en dat duurt even. In de tussentijd staat Max zijn hele trucjesdoos uit te proberen om dat koekje van Bob te scoren :D
Dadelijk gaat Roy met Max een uurtje joggen, dat vinden ze beiden heerlijk om te doen en is pure quality time voor Max. Tevens probeer ik Max er zoveel mogelijk bij te betrekken en geef ik Max zijn eten eerst en mag Max voor Bob naar buiten lopen (als wij samen gaan). Vanaf morgen is Roy werken en heb ik verlof en dan heb ik mij voorgenomen om iedere dag met Max een uur te gaan wandelen. Zo krijgt Max zijn normale aandacht en leert Bob ook alleen te blijven.
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Leuk Marjolein, ik ga even in de fotohoek kijken, daar staan vast wel foto's van Bob! :wink:

Hij doet het goed als ik het zo lees, lijkt ons verhaal wel over Tom, grappig! :) Ga je ook nog op puppycursus? Wij starten vanavond, hoop dat het dan beter weer is als nu , want we trainen buiten... :roll:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nou, hier is het in ieder geval beter weer dan vanmorgen. Vanmorgen was echt heel erg. Ik ben niet bang om in de regen te lopen, maar vanmorgen was het mij toch iets te extreem :)
Wij starten op 25-07 met de puppycursus, in de tussentijd beginnen wij thuis met trainen.
Hoe gaat het meelopen van Tom? Bij ons ging het zaterdag uitstekend, maar nu gaat hij als zo'n kleine boedha zitten en wilt hij niet meer lopen :lol: Gisteren dacht hij slim te zijn; hij weet inmiddels dat er van hem verwacht wordt dat hij buiten poep en plast. Hij heeft zich alle moeite gedaan om alles te produceren voordat wij het straatje uitwaren, waarschijnlijk met de gedachte dat wij dan direct zouden teruggaan. Maar omdat hij zoveel protesteerde met lopen, besloot ik om toch nog een stukje verder te lopen. Daar was hij uiteraard niet zo blij mee :wink:
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Haha, wat een slimmerd is Bob! Tom doet dat ook, en loopt dan al richting de poort, zo van: "hier wonen we hè vrouwtje?"
Tom gaat inmiddels minder zitten, maar heeft als hij uit de bench komt toch even een paar minuutjes nodig om wakker te worden. Hij loopt dan dus ook nog niet zo mee. Maar dan schud hij zich met zijn kop wakker en loopt dan wél mee. :lol: Doet Bob dat ook?

Tijdens de puppycursus was het vanavond gelukkig droog. Tom zat rustig eens alle hondjes te bekijken. De oefeningen gingen goed, hoewel het "zit" wat hij thuis al kan, leek hij nu even te zijn vergeten... :oops: :? :wink: Je zou 'm... want hier thuis deed hij het meteen weer goed. Dan denk ik: " laat dat daar dan ook zien! " Grr.. :evil: :wink:
Plaats reactie