Gerdien schreef:Nou Marjolein, als het goed is is jullie pup Bob er nu!
Veel plezier, en ik ben ook benieuwd naar de foto's!

Ja, hij is er
En wat is hij leuk
De kennismaking met Max verliep zoals verwacht. Ze vonden het allebei spannend, maar het was ook voor beiden prima. Ook in huis gaat het goed. Max vond het in eerste instantie moeilijk om de aandacht, het huis, de baasjes en het speelgoed te delen. Hij liep zo nu en dan toch wel wat te knotteren/zachtjes grommen. Bob heeft ontzag voor Max, maar vindt hem ook reuze-interessant en is niet bang voor Max. Tegen de avond werd Bob wat vrijer en begon hij te spelen en de woonkamer te ontdekken

Max was inmiddels ook al een beetje tot rust gekomen en had er zichtbaar minder moeite mee om te delen met Bob.
Bob is volgens mij wel een slim labje, want hij leert ontzettend snel. Hij reageert heel goed op stemgeluid en komt al aan ''gerend'' als je hem roept. Ook met de zindelijkheid hebben wij een goede start gemaakt. Misschien snel, maar wij zijn ook al een beetje gestart met trainen, zoals zit, buiten meelopen, komen. Alles uiteraard met mate en speels.
Hij is ontzettend sociaal en niet zo gauw onder de indruk van het buitenleven, zoals auto's of andere voetgangers.
Ik merk wel dat wij nu een goede structuur moeten uitvinden voor beide honden met uitlaten en aandacht en vooral quality time met de baas alleen. Zoals gisteren bijvoorbeeld doe ik een poging om met Bob een aantal dingetjes te trainen en dan komt Max erbij om koekjes te scoren. Hij kent uiteraard deze commando's al

Wij hebben dit gisteren opgelost door Max met Roy te laten trainen en ik met Bob. Daarna hebben wij het omgekeerd. Ook vanmorgen wil ik ze allebei een koekje geven en Jut en Jul zitten al voor mij te wachten. Ik geef Max het commando ''zit'' en uiteraard gaat dit vlekkeloos en hij krijgt een koekje. Bij Bob moet ik het koekje gebruiken om hem in de zithouding te krijgen en dat duurt even. In de tussentijd staat Max zijn hele trucjesdoos uit te proberen om dat koekje van Bob te scoren
Dadelijk gaat Roy met Max een uurtje joggen, dat vinden ze beiden heerlijk om te doen en is pure quality time voor Max. Tevens probeer ik Max er zoveel mogelijk bij te betrekken en geef ik Max zijn eten eerst en mag Max voor Bob naar buiten lopen (als wij samen gaan). Vanaf morgen is Roy werken en heb ik verlof en dan heb ik mij voorgenomen om iedere dag met Max een uur te gaan wandelen. Zo krijgt Max zijn normale aandacht en leert Bob ook alleen te blijven.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.