Geïrriteerde oogjes
-
- Hele grote hondenneus
Geïrriteerde oogjes
Zyva heeft sinds gisteren erg last van haar ogen, ze zijn rood, onderste rand hangt en er komt erg veel rotzooi uit. Nu heb ik hier op het forum gezocht en kwam ik tegen dat afgekoelde kamillethee helpt of melk op kamertemperatuur. Nu vraag ik mij af waarom die melk op kamertemperatuur moet zijn en niet gewoon meteen uit de koelkast? Misschien stomme vraag hoor, maar lijkt me wel lekker een beetje verkoeling op de geïrriteerde oogjes. Weet iemand waarom het op kamertemperatuur moet zijn?
-
- Speurneus
- Contacteer:
Mij is verteld dat de melk op kamertemperatuur moest zijn gezien het dan dezelfde temperatuur heeft als het oog zelf, en dus geen extra irritatie geeft...
Hier helpt melk in ieder geval als een tierelier als een van de heren eens een keer een geïrriteerd oog heeft
Hier helpt melk in ieder geval als een tierelier als een van de heren eens een keer een geïrriteerd oog heeft

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Hele grote hondenneus
Kamertemperatuur is natuurlijk niet de temperatuur van het oog, dat is nl zo'n 38 graden...Kay schreef:Mij is verteld dat de melk op kamertemperatuur moest zijn gezien het dan dezelfde temperatuur heeft als het oog zelf, en dus geen extra irritatie geeft...
Het lijkt mij ook heerlijk om een koud melkcompres op je ogen te krijgen als ze geirriteerd zijn...
-
- Speurneus
- Contacteer:
Dan nog komt kamertemperatuur dichterbij de temperatuur dan uit de koelkast
Maar goed, het was maar een tip ooit van mij omdat mijn honden er super op reageren...

Maar goed, het was maar een tip ooit van mij omdat mijn honden er super op reageren...
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Hele grote hondenneus
Inderdaad, hoe komt iemand op het idee melk te gebruiken!!! Heb inmiddels van een paardenliefhebber begrepen dat melk ook wel bij paarden wordt gebruikt. Ik ga er maar van uit dat het niet zoveel uitmaakt wat de temperatuur is van de melk. Heb de oogjes van Zyva vandaag een paar keer 'behandeld' en het lijkt echt alsof ik al verbetering zie. Super.