Extreem dunne Voetzooltjes

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Extreem dunne Voetzooltjes

Ongelezen bericht door EricaM »

Bram heeft volgens de DA extreem dunne voetzooltjes. Zij had zelfs nog nooit zulke dunne voetzooltjes gezien. :confused:

Vrijwel na iedere (jacht)training of fixe wandeling heeft hij sneetjes in zijn zooltjes. Daar heeft ie dan weer ontzettend veel last van en het lijkt steeds erger te worden en vaker voor te komen :roll:

We smeren er wel een zalfje op tegen ontstekingen, maar de zooltjes blijven superglad en dun. Er zit ook geen stukje eelt op ofzo. Natuurlijk kunnen we hem sokjes aandoen, maar ja een jachthond met sokjes.... :D

Bram lost het zelf enigszins op door zoveel mogelijk op het gras te lopen, maar ja dat kan natuurlijk niet altijd. Dat deed hij als pup altijd al, maar pas nu begrijp ik waarom. En tijdens de jachttraining moet hij juist vaak ongeëffende paden lopen en door stekels en wat al niet meer. Doet ie wel hoor en hij vindt het super leuk. Alleen achteraf :cry:

Dus heeft iemand een tip om die zooltjes ruwer/dikker te maken en eelt te gaan creeren zodat het wat minder gevoelig wordt??? Wij houden ons aanbevolen....
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Lijkt mij vervelend inderdaad..

Ik denk zelf dat het zichzelf nu in stand houdt: Bram wil zachte ondergrond, omdat zijn voetjes gevoelig zijn. Maar door alleen maar op zachte ondergrond te lopen, blijven zijn voetjes volgens mij ook kwetsbaar. Wat meer eelt krijg je volgens mij door wat meer op verharde grond te lopen...

Ik zou denk ik ook wat terughoudend zijn met zalf smeren, daar houd je het ook weer zacht door..? En dan verder wat meer dus op verharde grond laten lopen. Wel goed kijken waar je dat doet en ook opbouwen.

Maar misschien dat anderen betere tips hebben :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik lees even mee want bij Dewi is het precies andersom, zij heeft veel eelt, het voelt ruw in ieder geval maar dat barst regelmatig en dat is pijnlijk voor haar.
Ik smeer er dan sudocreme of uierzalf op, dat helpt haar wel heel goed.
Sam heeft haast geen eelt en hele zachte kussentjes maar nooit last van zijn poten :confused:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

In de link staan een aantal tips, ik zal 'm morgen ook eens doornemen.

http://www.dogsfordogs.nl/30615866" onclick="window.open(this.href);return false;
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ja hoe meer je moet smeren hoe zachter ze worden is de ervaring.

dus dat zo veel mogelijk beperken, geen slip en glijbewegingen op steen en asvalt maar het steen en asfalt niet vermijden want dan worden ze nooite getraind en komt er geen eelt.
al me kinders uitgevlogen
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik ben helemaal fan van Paw-wax. Een zalf die de voetzolen van een filmlaagje voorziet, dat wordt omgezet in eelt. Als er hier een kapotte voetzool ontstaat smeer ik het braaf nadat de wond eenmaal dicht is. Binnen een paar dagen zitten er weer stevige voetzooltjes onder de voetjes :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Bij mensen weet ik dat veel zalven zorgt voor een dunnere huid. Ik weet niet hoe dat bij honden zit, maar er valt wel iets voor te zeggen :)

Wel heel vervelend! Hopelijk heb je wat aan de tips :)
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

Lupos schreef:Ik ben helemaal fan van Paw-wax. Een zalf die de voetzolen van een filmlaagje voorziet, dat wordt omgezet in eelt. Als er hier een kapotte voetzool ontstaat smeer ik het braaf nadat de wond eenmaal dicht is. Binnen een paar dagen zitten er weer stevige voetzooltjes onder de voetjes :klasse:
Idd super spul :klasse:
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Mijn eerste reactie is meer op verharde ondergrond laten lopen. Maar ja als hij los is kiest hij toch,denk ik, voor gras en bos paden. Succes!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Hoe veel loopt hij nu per ronde op verharde grond?
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Nou we het toch over voetzooltjes van de Labrador hebben .. Hier heb ik ook wat :)

Het valt mij op, dat als ik over klinkertjes loop met jufrouw hond hiero, dat ze dat niet echt prettig vindt, dan is het net of ze mank o.i.d. loopt, terwijl als ze op asfalt, of stoeptegels of andere soortige bestrating loopt, gewoon loopt alsof er niets aan het handje is (gras, zand e.d. gaat ook gewoon) ..

En het grappige van het verhaal is, de ruwharige teckel van hier beneden die heeft precies het zelfde :confused:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Dank jullie wel voor de reacties. Laat ik nou van een hele aardige trainingscollega een tube pawwax hebben gekregen. Dus hiermee ga ik eerst maar eens aan de slag. Ben benieuwd. :)

En het smeren doe ik echt alleen op de wondjes zelf, maar zal dat zeker gaan beperken.

Gemiddeld lopen we per wandeling ongeveer 3 kwartier. Dit natuurlijk wel weer ca 4 keer per dag. Daarvan loopt ie grotendeels los, dus dan kunnen we weinig sturen waar ie loopt. Maar dat zal voor 70% op een zachte ondergrond zijn denk ik zo.

Hopelijk slaat de pawwax goed aan. Aangezien jullie het ook al noemen, moet het wel goed spul zijn. :wink:
EricaM
Speurneus
Speurneus

Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

oh ik zie Bram helemaal voor me met die zwarte schoentjes. :lol: :lol:
Afbeelding

bedankt Sharon !
samantha
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door samantha »

Ik gebruik voor Macho cani sport spray.
http://members.home.nl/maasbongerd/cani%20sport.htm
Werkt hier echt super :)
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
Plaats reactie