Co zit nog steeds in de ziektewet

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Co zit nog steeds in de ziektewet

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Co loopt al een tijdje mank linksvoor. Fotos gemaakt,al 2 keer. Eerst van zn schouder en knie. Niks te zien ,zag er prima uit .
Rust en aan de riem uitlaten. Okee.
Een maand later terug en toen fotos van zn voet.Ik zelf had dat idee dat hij hem niet echt neerzet. Ook niks te zien. Weeer rust en aan de riem :(

Nou komt Co al bepaald niet uit Biafra, en hij heeft al aanleg, dus HOE hou je hem dan op gewicht? :( Met 4x per dag een rondje aan de riem lukt dat niet.Hij krijgt nu slechts 400 gram kvv en wat boontjes.

Hij word ook ontevreden, hij snapt het niet : WAAROM gaan we niet met de auto? :confused:
Dus hij gaat klieren, : de afstandsbediening uit de kast halen, de kussens van de bank trekken en er is een mega kuil gegraven in mn gazon.

Vanavond gaan we gewoon even naar het bos, een kwartiertje ofzo, en dan rustig lopen aan de lange riem.
Of hebben jullie nog tips?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Veel laten zwemmen. Dat zal hij met dit weer vast niet erg vinden :D Daar kan hij zijn energie mee kwijt en het is niet belastend. Sterkte met het hinkepootje :)

Hanneke
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Misschien wat vaker dan 4x per dag een rondje ? Lola ging tijdens haar 'knieën' periode 6 tot 8 x per dag een rondje van 10 minuten. Moet natuurlijk wel kunnen maar dit en lekker laten zwemmen (moet je mijn waadpak lenen Wil :wink: ) moet Co zijn omvang in het gareel houden. Verder wil ik je het advies geven een orhtopeed te raadplegen. Je hebt hier op het forum vast weleens gelezen waarom. Het manken moet ergens vandaan komen. Het kan nooit kwaad een derden in deze te raadplegen. Succes met je ventje.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Zijn neus aan het werk zetten !! Reken maar dat ze daar moe van worden en het klieren weglaten 8)

Je kan Co bijvoorbeeld laten zitten, zelf een spoor lopen met een stuk pens in een panty, stukje pens aan het einde van het spoor leggen in een bakje en Co het stukje pens laten zoeken dmv het spoor !
Doe dit een keer of wat en Co heeft weinig calorietjes binnen en is echt wel moe !

Sterkte met Co, auwpootjes is niets
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dees en Floor »

Kay schreef:Zijn neus aan het werk zetten !! Reken maar dat ze daar moe van worden en het klieren weglaten 8)

Je kan Co bijvoorbeeld laten zitten, zelf een spoor lopen met een stuk pens in een panty, stukje pens aan het einde van het spoor leggen in een bakje en Co het stukje pens laten zoeken dmv het spoor !
Doe dit een keer of wat en Co heeft weinig calorietjes binnen en is echt wel moe !

Moet ze die panty dan zelf aantrekken :D ?
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Dees en Floor schreef:
Kay schreef:Zijn neus aan het werk zetten !! Reken maar dat ze daar moe van worden en het klieren weglaten 8)

Moet ze die panty dan zelf aantrekken :D ?
:lol: Ja dat is part of the deal... En foto's maken
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Moet ze die panty dan zelf aantrekken ?

Oh ,dat ga ik doen, en dan die panty over mn hoofd en dan bij de Rabobank binnen? :D
nee, hoor Monique , goed idee, maar dat doen we al hier in de tuin, dingen zoeken.
Een orthopeet daar zijn we al geweest, niks te vinden, het moet gewoon een spier of pees kwestie zijn . :(

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

nou dan komt hier weer hanneke tanneke :heks: :D
maar mischien zou puur spier en puur pees iets kunnen doen voor Co?
dit zijn homeopatischemiddelen.
peesblesures kunnen heel erg lang duren(sprak ze uit eigener ervaring :wink: )
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

oh wat is dat? en waar kan ik dat kopen? Dat wil ik wel proberen. DA wil geen pijnstillers , anders gaat Co toch weer teveel doen.
Hij krijgt wel glucosamine,al jaren.

Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Laboriginals schreef:Veel laten zwemmen. Dat zal hij met dit weer vast niet erg vinden :D Daar kan hij zijn energie mee kwijt en het is niet belastend. Sterkte met het hinkepootje :)

Hanneke
Hanneke,je zal het niet geloven,we wonen notabene aan het veluwemeer,maar je kan hier in de zomer nergens je hond laten zwemmen! Alles verboden of brandnetels! Alleen hondenstrand zeewolde,maar dat is veel te druk voor een hond die rustig aan moet doen.

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Rot dingen zijn dit toch.
Aangezien hij wat opbolt zou ik hem toch minder eten geven Wil, overgewicht is nu natuurlijk helemaal funest.
En zijn castratie zal zeker niet meehelpen om hem op gewicht te houden.

Wat je wel zou kunnen doen is een gedeelte van zijn 400 gram vervangen door diverse licht gekookte groentes.
Hier kan hij dan toch zijn vitaminen uithalen (alleen boontjes is te eenzijdig) terwijl het erg weinig aanzet.
Hieronder een lijst met groentes die je wel/niet aan de hond kunt geven.
Sterkte met het kereltje.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Wil enCo schreef:oh wat is dat? en waar kan ik dat kopen? Dat wil ik wel proberen. DA wil geen pijnstillers , anders gaat Co toch weer teveel doen.
http://www.nmlhealth.com/pc,34,/Puur-Natuur.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

ik gebruik voor Roef de puur jeuk en puur pollen en puur huid,met goed resultaat :klasse:
oja en de puur pees deed bij mij ook z`n werk,ken ook mensen die de puur pollen gebruiken voor hun eigen allergieen en die zijn er ook tevreden over.maakt niet zo veel uit of het voor dierlijk dan wel humaan gebruik is.
voor ons en ook voor de honden gebruiken we ook okugest van VSM bij misselijkheid en diaree en dat is een merk die zich(weer) toe spitst op humaangebruik :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

roef schreef:
Wil enCo schreef:oh wat is dat? en waar kan ik dat kopen? Dat wil ik wel proberen. DA wil geen pijnstillers , anders gaat Co toch weer teveel doen.
http://www.nmlhealth.com/pc,34,/Puur-Natuur.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

ik gebruik voor Roef de puur jeuk en puur pollen en puur huid,met goed resultaat :klasse:
oja en de puur pees deed bij mij ook z`n werk,ken ook mensen die de puur pollen gebruiken voor hun eigen allergieen en die zijn er ook tevreden over.maakt niet zo veel uit of het voor dierlijk dan wel humaan gebruik is.
voor ons en ook voor de honden gebruiken we ook okugest van VSM bij misselijkheid en diaree en dat is een merk die zich(weer) toe spitst op humaangebruik :wink:
opgeslagen! bedankt Miranda.
Roos, Co heeft geen overgewicht hoor, maar hij heeft wel aanleg.Als pup was hij al een bonk,een iel mannetje zal het nooit worden,maar het is wel opletten nu.groentes zijn een goed idee, dat lust hij wel.

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Je hebt al veel tips gehad zie ik, hopelijk helpt het jouw Co, en beterschap voor het kereltje.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Wil enCo schreef:Een orthopeet daar zijn we al geweest, niks te vinden, het moet gewoon een spier of pees kwestie zijn . :(
Sorry Wil........Ik ben eigenwijs dat weet je. Een goede orthopeed moet ook een spier en/of peeskwestie kunnen opsporen middels onderzoek. In ieder geval zijn beide langdurige blessures en kan alleen met rust genezen. Erg vervelend dus.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie