We zijn net een paar dagen terug van vakantie in Zuid-Frankrijk en Jada was ook voor het eerst gezellig mee! Alleen ik bekijk net haar hals en ik schrik me rot Onder de scaliborband, die ik uiteraard meteen heb afgedaan, zit een open wond rondom haar hele nekje, precies waar de band heeft gezeten. Ik ga maandag bellen naar de DA, maar ik wil graag weten wat ik er het beste in de tussentijd mee kan doen. Heeft iemand een idee? Is het goed haar te laten zwemmen in de zee..? Ze stinkt namelijk ook nogal de laatste dagen, nu weten we dus waarom..!! Ze krapt sinds 4 dagen best veel, dus ik denk dat ze nog niet veel langer de wond heeft.. Ik vind het wel balen, niet bepaald leuk zo'n wond te ontdekken, leuke band .
Hessel en Millie hebben dit ook allebei gehad van de scaliborband!
Die gebruiken we dus nooit weer!
Als het een open wond is, zou ik haar niet laten zwemmen.
Honingzalf in huis halen (te verkrijgen bij reformwinkel en/of dierenarts) en daar de plek 2x daags mee insmeren. Je hoeft er niet echt mee naar een DA hoor, mits je het natuurlijk niet vertrouwd Ik vermoed dat de band te strak om de hals heeft gezeten. Een paar jaar geleden heeft Action dat ook gehad. De band toen ook gelijk verwijderd. Nu draagt hij hem losser.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
ik hoor de laatste tijd veel bijwerkingen van de scalibor band zo heeft fleur een flauwte gehad ze had toen de band ongeveer 4 dagen om.
gisteren gebeld door mijn vriendin haar hondje was helemaal neurotisch hele nacht met haar koppie schudden en piepen.
en krabben aan haar nek.
na het verwijderen van de band verdwenen de klachten na anderhalve dag.
fleur heeft ook nooit meer last gehad van vreemde toevallen dus hier geen scalibor band meer.
ik voeg mij ook af of ze mischien iets aan de samenstelling hebben verandert.
hopelijk verdwijnen de klachten nu de band af is bij Jada snel.
Al die middelen (bandjes, druppels, etc .. ) is/zijn gewoon chemische middelen. Als je b.v. in de bijsluiter leest van Frontline staat er gewoon in helder nederlands, dat ze er zelfs gedrags veranderingen van kunnen krijgen ...
We gaan toch maar even straks met haar naar de zee.. Ze stinkt echt heel erg nu, normaal ruikt ze nooit zo.. Gelukkig geneest de wond erg goed, het grootste deel is al een mooie gelige korst geworden dus het lijkt goed te gaan.. Een bezoek aan de DA lijkt gelukkig niet nodig.
Te strak om de nek kan niet, ik controleerde de band iedere dag en deed er 2 tot 3 vingers tussen om zeker te weten dat ie goed zat.. Daarnaast droeg ze de band al bijna 2 maanden, al die tijd is het goed gegaan, daarom schrok ik ook van die wond opeens..
Over de honingzalf, daar zal ik me eens in verdiepen!
Over die bijwerkingen had ik wel al een en ander gelezen voor de vakantie, maar ook veel positieve reacties gelukkig, vandaar dat ik dacht toch proberen hoe het bij Jada uitpakt. Maar ik weet niet of ik nog eens een scaliborband bij haar om zal doen, ze reageerde al die tijd prima op de band, we merkten niks aan haar en nu dit opeens... Je wilt je hond toch goed beschermen voor al die insecten in het buitenland, dus dan zal ik toch goed uit moeten zoeken wat een alternatief is.
Lotte schreef:Is het geen hotspot? Die heeft Lot ook gehad toen ik haar de scaliborband om deed.
Daar zat ik ook aan te denken.
Yara kan ook niet tegen de 'bestrijdingsmiddelen'. (scaliborband, pipets ed). Ik hou het maar bij knoflook/biergisttabletten. Daarbij gebruik ik mijn ogen om te controleren of er 'ongedierte' op de hond zit.
Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008 Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008