Ik ben even afwezig geweest, maar wilde laten weten dat mijn lieve Luna op 12 juni geopereerd is aan LPC en incongruentie

Na drie maanden aanmodderen, wel een peesontsteking dan toch weer niet etc etc, zijn we naar de Universiteitskliniek in Gent doorverwezen. De week voor de 12e konden we daar terecht voor een consult. Echt super goed ontvangen!! Een heel aardige en kundige dierenartesen en professoren. Het consult duurde 2,5 uur. In die tijd hebben ze allerlei looptesten en druktesten gedaan. Tevens 12 foto's van beide voorpoten gemaakt. Aan het einde een gesprek met de dierenarts en professor gehad. Super duidelijke uitleg, waar ik wel van geschrokken ben..... Aan beide voorpoten duidelijke lpc. Links wel wat erger dan rechts. Tevens dan de incongruentie aan beide poten, ook links erger dan rechts. Van dat laatste hadden wij nog nooit gehoord. Maar het houdt in dat de kop niet goed in de kom valt, in het ellebooggewricht. De stand van de poten moet dan aangepast worden en dat doen ze dmv het doorzagen van de ellepijp

Op 12 juni hebben we naar Gent gebracht. Ze moest om 10 uur daar zijn. Dan zouden ze haar onder narcose brengen en eerst een ct scan maken. Daarna de operatie en eind vd middag zouden we gebeld worden hoe het gegaan was. We zsijn uiteraard in Gent gebleven, mede omdat men al aangegeven had dat ze een nacht moest blijven slapen. Wij zijn dus ook in Gent blijven slapen. Omstreeks 16 uur die dag gebeld dat alles goed verlopen was, maar dat Luna veel pijn had

Gelukkig, de volgende gebeld en ze mocht opgehaald worden. Echt super blij dat ik haar weer in de armen mocht sluiten

Nu zijn we ruim twee weken verder en gelukkig gaat het de goede kant op. De eerste dagen kon ze bijna niet lopen, maar nu kan ze de straat weer op en neer lopen. Ze is wat levendiger en vermaakt zich uitermate goed met botten.
Op 9 juli weer terug naar Gent voor controle+foto's. Dat is voorlopig om de vier weken het geval. De revalidatietermijn is geschat op 4 maanden.
Maar goed, ik wilde even mn hart luchten.... Was een erg verdrietige periode, gelukkig gaat het nu weer wat beter