LPC en incongruentie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

LPC en incongruentie

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hallo daar....

Ik ben even afwezig geweest, maar wilde laten weten dat mijn lieve Luna op 12 juni geopereerd is aan LPC en incongruentie :cry:
Na drie maanden aanmodderen, wel een peesontsteking dan toch weer niet etc etc, zijn we naar de Universiteitskliniek in Gent doorverwezen. De week voor de 12e konden we daar terecht voor een consult. Echt super goed ontvangen!! Een heel aardige en kundige dierenartesen en professoren. Het consult duurde 2,5 uur. In die tijd hebben ze allerlei looptesten en druktesten gedaan. Tevens 12 foto's van beide voorpoten gemaakt. Aan het einde een gesprek met de dierenarts en professor gehad. Super duidelijke uitleg, waar ik wel van geschrokken ben..... Aan beide voorpoten duidelijke lpc. Links wel wat erger dan rechts. Tevens dan de incongruentie aan beide poten, ook links erger dan rechts. Van dat laatste hadden wij nog nooit gehoord. Maar het houdt in dat de kop niet goed in de kom valt, in het ellebooggewricht. De stand van de poten moet dan aangepast worden en dat doen ze dmv het doorzagen van de ellepijp :shock: . Het advies van hen was om haar zo snel mogelijk te laten opereren. Aan beide ellebogen voor de lpc en dan aan de linkerpoot voor de incongruentie. Zouden we dat niet doen, was de prognose dat ze binnen twee jaar niet meer zou kunnen lopen en dus ingeslapen zou moeten worden.
Op 12 juni hebben we naar Gent gebracht. Ze moest om 10 uur daar zijn. Dan zouden ze haar onder narcose brengen en eerst een ct scan maken. Daarna de operatie en eind vd middag zouden we gebeld worden hoe het gegaan was. We zsijn uiteraard in Gent gebleven, mede omdat men al aangegeven had dat ze een nacht moest blijven slapen. Wij zijn dus ook in Gent blijven slapen. Omstreeks 16 uur die dag gebeld dat alles goed verlopen was, maar dat Luna veel pijn had :cry: . We moesten de volgende ochtend om 09 uur bellen en als alles goed was, mocht ze mee naar huis.
Gelukkig, de volgende gebeld en ze mocht opgehaald worden. Echt super blij dat ik haar weer in de armen mocht sluiten :verliefd1: . Ze had de hele nacht bij de assistenten in de kamer gelegen omdat ze zo lief was. Een uitgebreid verslag van de operatie gekregen, inclusief opnamen van de binnenzijde van haar gewrichten. Grote dosis pijnstillers en antibiotica meegehad en uiteraard bewegingsadviezen etc.
Nu zijn we ruim twee weken verder en gelukkig gaat het de goede kant op. De eerste dagen kon ze bijna niet lopen, maar nu kan ze de straat weer op en neer lopen. Ze is wat levendiger en vermaakt zich uitermate goed met botten.
Op 9 juli weer terug naar Gent voor controle+foto's. Dat is voorlopig om de vier weken het geval. De revalidatietermijn is geschat op 4 maanden.

Maar goed, ik wilde even mn hart luchten.... Was een erg verdrietige periode, gelukkig gaat het nu weer wat beter :)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig kunnen jullie nu weer gaan opbouwen, maar het blijft zo zielig voor die jonkies dat ze al zulke zware operaties moeten ondergaan!
Veel sterkte nog met het revalideren en hopelijk kan ze daarna weer lekker leven zoals een lab hoort te leven :D
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Akelige rotoperaties zijn het en de revalidatie periode is ook niet om over naar huis te schrijven :(
Maar daarna kan zij wel als alles goed is genieten van een heerlijk hondenleven en daar doe je het voor :)
Sterkte voor de resterende revalidatieperiode en fijn om te lezen dat zij weer een beetje op de been is.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Jullie hebben in de tussentijd een hoop meegemaakt. Toch ook hier weer een DA die als diagnose had dat alle botten er prachtig uitzagen met mooie schone randen. Goed dat er uiteindelijk kundige mensen naar gekeken hebben. Ik wens jullie heel sterkte en succes met de revalidatie en hoop dat Luna weer spoedig kan geniet van zwem- en wandelpartijen :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Jullie hebben een zware periode achter de rug. En nu gestart met revalideren wat ook niet altijd makkelijk is. Heel veel sterkte en fijn dat Luna iets beter gaat! Heel veel sterkte.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Mijn hart breekt bij dit soort berichten.... Waarom lees je het toch steeds vaker :(

Wil jullie heel veel succes wensen met de revalidatie, en hoop dat jullie kanjer over een tijd zo goed gaat, dat ze alles weer kan en mag doen wat een labje hoort te doen !

Heel veel succes, en mocht je vragen hebben gewoon stellen hier hoor !
Helaas zijn er hier genoeg mensen die ervaring hebben met zo'n operatie/revalidatie
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wat een verhaal zeg :( Gelukkig hebben jullie de operatie achter de rug en kunnen jullie werken aan een goed herstel, ook dat zal niet altijd even makkelijk zijn maar jullie doen het voor jullie lieve Luna. Als er vragen zijn inderdaad gewoon stellen, of gewoon als je even wat van je af wil schrijven ook gewoon doen, het kan soms erg opluchten. Heel veel sterkte en beterschap voor je meisje!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Succes met revalideren, wij zitten ook in zo'n proces, maar het was niet zo ernstig als bij jullie.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Beterschap Luna!! :knuffel:
Veel succes met de revalidatie.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Saar

Ongelezen bericht door Saar »

Bij onze Saar werd vorig jaar ook LPC aan beide ellebogen geconsateerd. Tijdens de operatie werd ook nog aan beide poten inconcruentie geconstateerd dus 6 weken later ook beide ellepijpen doorgezaagd. Wat een domper en verdriet. Saar was toen ongeveer 8/9 maanden. De revalidatie duurde lang en ging met ups en downs. Maar nu gaat het heel goed. Saar is een blije hond die eigenlijk gewoon alles weer kan. Natuurlijk houden we er rekening mee. Ik zal niet met haar stukken door het rulle zand gaan lopen en rennen (jammer we wonen vlakbij de kust) en gooi geen balletjes, als ze te wild (want dat is ze) met andere honden speelt lopen we door. Maar ik laat haar wel lekker hond zijn. Maar als ik haar dan zie rennen en met andere honden of de kinderen zie dollen zonder dat ze daarna last heeft dan sta ik te glimmen. Wie had dat ooit durven dromen.
Voor jullie heel veel succes en sterkte de komende tijd. Maar het is het bij ons zo waard geweest en ik hoop dat jullie volgend jaar hetzelfde kunnen zeggen.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Heel veel beterschap en sterkte met de revalidatie van Luna!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Bedankt voor al jullie reacties en opbeurende woorden!
Dat doet mij erg goed!

Groetjes kim, bart en luna
Plaats reactie