help brownie aan de diarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
brownie

help brownie aan de diarree

Ongelezen bericht door brownie »

Zoals jullie al in de titel zagen heeft Brownie last van diarree.

Toen wij Brownie hebben opgehaald at deze royal canin maar vanwege de slechte verhalen ben ik gelijk overgestapt naar farmfood. Dit ging goed en aan brownie was juist te merken dat hij de kokhals neigingen die die eerst vaker had nu niet meer had. Maar omdat de man ui t de dierenwinkel ons adviseerde om 1 x in de week kvv te geven wouden wij dit toch ook doen. Gisteravond was het zover en kreeg hij kvv, dit at hij lekker op maar vrijwel een uurtje later was hij aan de dunne. Ook vanochtend heeft hij al 3 x zijn behoefte gedaan en het spuit er gewoon uit en is echt heel licht van kleur :shock: .. (sorry voor de details !)

Ook lijkt het ineens alsof hij continu slijm vast heeft zitten? en gromt hij echt bij het ademhalen. Hier was gisteravond overigens nog geen sprake van.

Zojuist heb ik Brownie toch maar weer een kom farmfood voorgeschoteld maar hij heeft maar de helft opgegeten. Ook heb ik hier nog een ontwormingspilletje in gedaan aangezien het alweer 2,5 maanden geleden is voor hem.

Verder is Brownie heel moe en dus helemaal niet zichzelf. Hij reageert dan ook slecht op de commando's zoals bench enz.

Overigens heeft Brownie wel eens eerder dunne ontlasting gehad. Dit lijkt hij voornamelijk te hebben als hij een paar uurtjes bij meerdere honden is geweest en te enthousiast ofzo is geweest?! Maar deze ontlasting is dan een keer dun en donker en daarna normaal?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat je er een ontwormingspilletje hebt gegeven is niet zo handig, dit zijn dingen die je moet doen als je hond fit is en niet als hij al last heeft van zijn buikje, zo maak je het alleen maar erger.
Hoe kan het trouwens dat hij 2,5 mnd geleden zijn laatste ontworming heeft gehad, hij is nog maar 3,5 mnd oud :confused:

Dat het lijkt of hij slijm vast heeft zitten komt naar mijn mening niet van de kvv, de diarree zou wel kunnen maar of dat al een uur na de maaltijd is lijkt mij dan ook weer sterk.
Even in de gaten houden maar, en als het niet rap overgaat zou ik naar de da gaan.
brownie

Hmm als ik het zo hoor is dat ontwormingspilletje inderdaad niet zo handig van mij. Het pilletje ligt gelukkig nog in zijn bakje en ga ik er dus nu nog uithalen.

Waarom hij zo bij 1 maand ontwormt is en tussendoor niet meer geen idee? :confused:. Ik zie trouwens dat het ook erg onhandig in zijn paspoort staat en het dus niet echt duidelijk is of hij eind april of eind mei is ontwormd. Aangezien hij beide keren bij dezelfde da is geweest en door deze de ontwormingskuur is ingevuld. Alleen staat hier geen datum bij! Wij zijn pas 2 weken de eigenaar van de hond en hebben afgelopen week toen we bij de da waren voor de laatste cocktail dit pilletje meegekregen maar hij wou dat we dat niet gelijk tijdens de cocktail gaven en een paar dagen zouden wachten.

Alvast bedankt voor de info en tips!
Roos

Dat doet jouw da goed, en misschien kun je de da uit het boekje even bellen voor de precieze datum?
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Vinger op de pols blijven houden maar komt wel goed
Maae zeker voor onzeker zou ik zeggen
Succes met je lieverd :wink:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

In je voorstelrondje, schrijf je dat Brownie een schrapend en rochelend geluid laat horen (lijkt op kennelhoest). Ik denk eerlijk gezegd dat je pup een virus o.i.d. uit het nest mee heeft genomen. Ik zou voor de zekerheid de DA nog even bellen en laat hem vooral veel drinken. Pups drogen heel snel uit.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
brownie

Inmiddels is de diarree gestopt.

Om half 9 hebben we een afspraak bij de da en dan horen we hopelijk wat meer. Het slijm hangt ook niet meer uit zijn mond maar hij rochelt nog wel veel.

Dit had hij inderdaad in het begin toen hij bij ons ook wel eens (meer kuchen zeg maar), maar dit was bij lange na niet zo erg als nu!

Bedankt voor jullie reacties!!
Roos

Ben benieuwd wat de da te zeggen heeft.
brownie

Ben nu al terug van de da. Hij heeft heel even gekeken en kwam toen aan met 4 tabletjes finidiar. 4 dagen lang moeten we dan elke dag een tabletje geven en dan moest het over zijn. Hij verwachte namelijk dat het een bacteriele infectie ofzo was aangezien Brownie nog heel fit was. Dit was hij overigens vanochtend niet en heb ik dus ook heel duidelijk aangegeven.

Zelf vind ik het niet leuk hoe snel we al buiten stonden en ik ga het zeker nog goed in de gaten houden met Brownie. Het voelde dan ook alsof de da niet de tijd voor ons nam en zich er snel vanaf probeerde te maken, terwijl hij vorige week juist vriendelijk was en echt de tijd nam voor ons. Mocht het niet overgaan of erger worden sta ik zo terug op de stoep bij de da. Desnoods bij een andere da die even de tijd neemt om naar zijn longen te luisteren enz!
Roos

Heeft hij geeneens even naar zijn longen geluisterd? :(
Hij heeft nu iets mee voor zijn buik als ik het goed begrijp en dat was al over toch?
Raar verhaal, het zou wel fijn zijn als ze eens begrijpend zouden luisteren :?
Sterkte met je ventje en hou 'm maar goed in de gaten.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Hoe is het nu met Brownie?

Hoop dat het beter gaat.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie