O jee, ik heb niet gecontroleerd op blauwalg......

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

O jee, ik heb niet gecontroleerd op blauwalg......

Ongelezen bericht door nicole »

Vandaag ben ik voor heet eerst met Indy naar het Westerpark bij ons in Zoetermeer geweest. Bij het strandje is hij even in het water geweest. Later heb ik nog even staan kletsen met een andere hondenbezitster en die zei: ik laat hem nu voor de zekerheid nog maar niet zwemmen, want ik weet niet of er blauwalg zit in dit water.

..........????? O jee, daar heb ik helemaal niet opgelet?
Ik ben thuis gelijk gaan googlen, maar ik kan niets vinden. Behlave dan allemaal horrorverhalen......Wat moet ik nu doen?
Ik heb hem goed afgedroogd en hij ligt nu te slapen in de bench. Had ik iets anders moeten doen of zijn er specifieke signalen die ik in de gaten moet houden?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Je zou op Internet kunnen kijken daar vind je vast wel iets over de waterkwaliteit.
Afbeelding

bedankt Sharon !
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Jutta schreef:Je zou op Internet kunnen kijken daar vind je vast wel iets over de waterkwaliteit.
nee, heb ik al gedaan. Ik vind alleen info over het Noord-AA, maar niet over het water in het park.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

http://www.zuid-holland.nl/zwemwater" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier al gekeken?
Afbeelding

bedankt Sharon !
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Nou meestal zie jij het toch wel aan het water hoor, is je niets opgevallen aan het water... lag er geen "laag op" beetje lastig uitleggen,maar meestal zie je dan dus wel een gekleurde spiegeling...

Heeft hij er veel van gedronken??? Wij hebben een keer met een van de labsjess er ook niet bij nagedacht... die is een week flink aan de diarree geweest...(echt heeeeeeel smerige derrie en buikpijn dat is ons daarna ook nooit meer gebeurd)
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Je hondje goed in de gaten houden, en bij aanhouden braken/diarree even contact opnemen met de DA

Hier hebben ze ook wel eens in water gelegen terwijl we er pas aan de andere kant achterkwamen dat er daar borden met blauwalg waarschuwingen stonden... Eerst ook paniek, maar een gezonde hond is niet zo heel snel van de wap van blauwalg zei mijn dierenarts toen :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Bij blauwalg zie je vaak een soort 'vel' op het water liggen, alsof er olie of benzine op ligt. Maar dat hoeft niet.
Het moet ook eerst een tijdje flink warm zijn voordat blauwalg kan ontstaan. De watertemperatuur is nu nog erg koud, dus de kans dat er blauwalg in het water zat is volgens mij te verwaarlozen.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

vooralsnog is er helemaal niets aan hem te merken! Daar komt bij dat ik ook helemaal niet zeker weet of er blauwal was.
Kortom; storm in een gals water ;-)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Gelukkig maar !! En beter een keer teveel storm in je glas dan niet toch ?

En had ik het geweten was ik ook even naar Zoetermeer gegaan... Altijd leuk om hondjes van Lien te spotten :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

blauwalg is vergif en van gif kun je doodgaan, mensen maar ook honden.

vriendin van mij heeft met haar hond eens een oude natte stok gegooid en daar zat nog blauwalg aan, hond was al wat ouder, verminderde weerstand en heeft kantje boord gelegen.

dus nix aan de hand... nee, geen risico nemen.

bij braken of diaree naar da en aangeven van de blauwalg, gebeurt er nix is er nix aan de hand.

blauwalg zie je alleen bij stilstaand water, als er enige stroming is dan drijven ze weg voordat de bloempjes kunnen bloeien
al me kinders uitgevlogen
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Kay schreef:Gelukkig maar !! En beter een keer teveel storm in je glas dan niet toch ?

En had ik het geweten was ik ook even naar Zoetermeer gegaan... Altijd leuk om hondjes van Lien te spotten :D
:klasse:

Wij wonen zelf in de buurt van Westerpark, dus voor ons was het een thuiswedstrijd ;-) Alhoewel; de afstand naar het park is voor Indy natuurlijk nog te ver, dus hebben we de auto gepakt :oops:
je zult ons er in de toekomst véél vaker treffen!!!!!!
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

speurneus carola schreef:blauwalg is vergif en van gif kun je doodgaan, mensen maar ook honden.

vriendin van mij heeft met haar hond eens een oude natte stok gegooid en daar zat nog blauwalg aan, hond was al wat ouder, verminderde weerstand en heeft kantje boord gelegen.

dus nix aan de hand... nee, geen risico nemen.

bij braken of diaree naar da en aangeven van de blauwalg, gebeurt er nix is er nix aan de hand.

blauwalg zie je alleen bij stilstaand water, als er enige stroming is dan drijven ze weg voordat de bloempjes kunnen bloeien
vandaar ook mijn stress! Er lag wel een soort laagje op het water; of het blauwalg is geweets, geen idee. Maar ik merk gelukkig niets aan Indy! Ontlasting is normaal en hij gedraagt zich gelukkig niet anders dan anders.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Kay schreef:Gelukkig maar !! En beter een keer teveel storm in je glas dan niet toch ?

:D
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie